Vivaro (Numero UnoxBurggraaf) @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wilma

Vivaro (Numero UnoxBurggraaf) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 23:16

Dinsdag tijdens het inrijden voor de les was er iemand zo vriendelijk foto's van mij te maken, dat wilde ik zo graag, niks zo confronterend als foto's van je eigen houding... :Y)

Vivaro is een 6-jarige ruin van Numero Uno, een ontzettend leuk en stoer paard, zet graag zijn zin door, en ik moet nog even leren míjn zin door te zetten, met andere woorden: Consequent zijn!

Meneer wilde deze les nie aan de teugel lopen nie, en dat is wel te zien aan zijn eigenwijze koppie :o

Maargoed, kijk en huiver (overigens zoals je ziet in binnenbak gemaakt, er is mij een nieuwe shoot beloofd, als het beter weer is in de buitenbak :D )

Afbeelding

Handen laag en bij elkaar Wilma }:0
Afbeelding

Wat meneer het liefste doet, ver achter de loodlijn lopen
Afbeelding

Watch your hands lady
Afbeelding

Wat zei ik nou net, handen bij elkaar!
Afbeelding

Zo ja...Goed, vest met capuchon, beetje vertekenend beeld ;(
Afbeelding

Houding ruiter goed, houding paard achter loodlijn
Afbeelding

Je ziet Vivaro denken...Ik heb hier geen zin in! }>
Afbeelding

Samen met eigenaar
Afbeelding

En om even te laten zien dat we het heus wel kunnen:
Afbeelding

Het is echt waar reuze oneerlijk dat áls er een keer foto's van je gemaakt worden, je paard zijn dag niet heeft :o. Vivaro kan zo sterk zijn dat mijn handen een totaal eigen leventje gaan leiden, en dan vind ik het erg moeilijk mijn handen bij me te houden. Het gaat de laatste tijd heel goed met rijden, alleen dinsdag tijdens de les even niet :7

Van mijn instructrice moet ik consequenter worden, en daar ga ik dan ook hard mee aan de slag!

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:28

Ziet er niet super verkeerd uit hoor ;)
Je weet je eigen puntjes en daar werk je aan.
Zou misschien de beugels een gaatje langer doen als ik jou was.
En het lijkt (misschien komt het door de foto's) dat ie niet helemaal lekker voorwaarts is.
onderste foto ziet er goed uit.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 23:55

beugels langer hoeft zeker niet, instructrice vond ze zelfs wat te lang, niet voorwaarts klopt, hij had geen zin :o

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:07

Ik zou toch proberen om je paard meer voorwaarts te houden. Niks zo lastig als een paard dat achter de loodlijn loopt hoor maar voorwaarts is de enige manier om dat op te lossen.
Verder vind ik het er wel aardig uitzien! Maar je moet wel je benen langer maken en een stuk naar achter leggen. Je weet denk ik wel van de lijn van je schouder/heup/kuit toch?
Probeer die op je 4e foto van onderen even te trekken en dan te bekijken hoe je dat op moet lossen. Ik denk dat het al heel wat scheelt als je je been wat naar achter legt en probeert je knie al lager te houden, dus lang maken van uit je boven benen.
Veel succes!
Edit: Heel moeilijk uitgelegd maar eigenlijk moet je gewoon je hakken meer uitdrukken maar daarbij niet je benen gaan afsteken naar voren.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 09:03

Ik weet het, ik ben er ook mee aan het werk, hem meer voorwaarts te krijgen, einde van de les liep hij super.

Enne, als je kijkt naar de onderste foto zijn mijn beugels echt wel lang genoeg, mijn instructrice vond ze wat te lang, in de galop kwam ik er moeilijk bij. Dat benen afsteken is ook een beetje omdat ik mijn benen niet goed stil kan houden, daar ben ik me nu heel erg op aan het concentreren, komt allemaal wel weer goed :D

Deze les was echt drama, zal binnenkort foto's plaatsen van een andere les

Marchador

Re: Vivaro (Numero UnoxBurggraaf) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:15

Ik vind jullie een hele leuke combinatie!
Mindere dagen zijn er altijd en zeker als de goede momenten vast gelegd worden op foto :D
Maar het ziet er erg mooi uit, probeer inderdaad te letten wanneer hij te diep gaat.. consequent in het naar voren rijden.

Succes en ik ben benieuwd naar meer van dit soort topics van jullie !

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:23

Heeey..daaer hebben we Vivaro weer (en Wilma natuurlijk)! :-)

Ik kan me ook wel vinden in bovenstaand commentaar..benen lang maken en niet naar voren afsteken. En een beetje meer voorwaarts idd..dus eigenlijk meer met je been naar de hand toe rijden. Maar dat sterke heeft ie niet van een vreemde hoor, mams is net zo! Gewoon volhouden, komt vanzelf goed! :-)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:39

Oeeh ik heb ook een numero uno die ook zoo graag haar zin wil doordrijven. Soms is het gewoon zo lastig om Consequent te zijn.
Zoals je zelf al zegt handjes bij elkaar .
Ik vind het echt een leuk paardje

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:28

Liever iet er achter dan ver ervoor ;)

Maar succes, ziet er al goed uit!

Is dit btw in barneveld?

Groetjess

Winston007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 07:45

Leuke foto's, en comentaar heb je eigenlijk al zelf gegeven!!
Idd opletten dat ze idd niet teveel achter de loodlijn gaat lopen.
Probeer deze eruit te rijden met je benen eraan, en geeft ze ook de ruimte om het neusje d'r uit kunnen laten komen.(handjes iets naar voren, zodat je daar iets meer ruimte krijgt, en blijven aanvullen met been)
Verder ziet het er goed uit hoor, dus komt echt goed!!!
Succes saampies!!

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 12:00

klopt, is in barneveld! handen naar voren mag juist niet? want meneer trekt me namelijk ook graag naar voren. dus moet juist teugels korter en handen bij me. pas als hij ontspant meegeven.

nononsense

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:40

Als ie z'n hals weer opkrult en achter de loodlijn loopt ; geef meer teugellengte en drijf naar je hand toe. Probeer meer te drijven en minder te trekken. Als je drijft versnelt ie en komt zijn hals hoger dit vang je heel licht op met je handen. Kruipt ie weer achter de teugel ; geeft meteen been en doe meteen je handen iets naar voren ; tegelijkertijd. Dit is moeilijk maar oefen het, probeer je paard voor te zijn, probeer heel snel in de gaten te hebben wanneer die weer wil gaan duiken, dan kan jij op tijd been geven en hem voor zijn.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:48

Hij doet het alleen in stap, in draf en galop trekt ie juist graag eruit.

Dus het is wel moeilijk bij hem, maar gelukkig krijg ik heel goed les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:58

Ik zou proberen de achterhand er meer onder te krijgen.
Veel tempowisselingen arbeidsdraf->middendraf en weer terug. Of lngeren met pessoa werkt ook goed (of dubbele longe) verder is het een mooi plaatje, alleen die achterhand mist nog wat.

leuke naam trouwens, mijn merrie heet vivara :D