2 weken terug had ik de limburgse kampioenschappen springen ponies
hier deed ik mee in het M (met ballerina) & Z (met shutterfly)
op zaterdag moest ik met Bal(5 jaar), de laatste weken ging hij heel goed en had ik alles nog gewonnen. dus er zat wel wat extra spanning op. maar op de kampioenschappen valt het toch meestal tegen, en die wat normaal nooit wat maken zitten met de kampioenschappen in de prijzen.
met los rijden, was hij in het begin weer knettergek zoals altijd. na een tijdje was hij rustig en konde we gaan springen hij sprong heel goed.
toen het parcours in de voor de eerste manche we werden foutloos ook de 2de manche reden we foutloos. dus ik mocht naar de barrage, hier zater er maar 7 in van de in totaal 35. we hadden dus sowieso prijs
we begonnen heel goed, maar toen de dubbel, hij kwam goed in maar raakte net de laatste paal, die rolde toen naar achter toen weer terug toen naar voor toen weer terug en toen viel hij (wel 5 seconden later) we hadden een kei snelle tijd, ook nog de snelste we werden in totaal 4de er waren der in de barrage maar 2 foutlooz (was ander dus 1 of 2 geworden) echt kei stom, ik was dus wel een beetje kwaad. en het ergste vond ik nog dat we niet naar Ermelo mogen, er mogen der maar 3 echt kei weinig
. maarja achteraf ben ik wel blij 4de van limburg ook nog in het Mop de kampioenschappen moet je altijd wat geluk hebben, ben al tevrede met de vele overwinningen die ik dit seizoen heb behaald
Ga nu Z met hem rijden:D
Toen op zondag moest ik met shut het Z, hier had ik niet zo veel verwachtingen bij, want er zitten echt goede in het Z (lisa nooren bijvoorbeeld met 2 ponies)
op het voorterrein was shut niet zo actief, maar toen in het parcours ging het wel goed, en maakte hij weer reuze sprongen, we waren foutloos de eerste manche met nog 5 andere van de totaal 15 ruiters.
toen de 2de manche ging hij eigenlijk veel beter toen was hij veel actiever, maar we kregen een stop op een oxer, hij kwam daar eigenlijk gewoon uit en had moeten springen, merja ik was wel tevrede.
Toen was er een jongen die fout had gereden, dit kwam omdat er geen bordje bij die hindernis stond en toen wist hij niet waar hij heen moest . hij werd dus uitgebeld, die vader naar de parcourbouwer deze zij dat ie opnieuw mocht rijde, pap met mario van gerwen en nog een paar naar de jury dat als hij opnieuw mocht rijden iedereen opnieuw mocht rijden, een hele discussie dus daar. maar na 15 min. werd er besloten dat niemand opnieuw mocht rijden. en alles bleef zo staan. Lisa nooren was de enigste die 2x foutloos bleef, ook nog wel met 2 ponies, ze werd dus 2 en 1. ik was iets van 4 of 5de
hier foto's van shut, van het M hadden ze er geen gemaakt
ik vind het niet zo'n mooie foto's je kunt er niet zo goed op zien wat voor flappers shut maakt
merja toch de foto's:
1.

2.

3.

4.

5.