Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Salt_Pepper schreef:Hallo,
Mijn paard kan niet zo goed wijken.
Sturen met mijn benen gaat wel redelijk, maar hget wijken niet echt.
Dan is het meer beetje rechtuit en af en toe opzij lopen, en hij neemt zijn kont ook niet mee.
Als ik hem met zijn neus naar de muur zet, en zonder de teugels te gebruiken en met mijn been probeer om hem opzij te krijgen, reageert hij daar niet op.
Hij blijft lekker op zijn plekje staan.
Wat voor oefeningen kan ik doen om hem te laten wijken voor druk.
Op stal, als hij even in de weg staat, en ik druk hem om, prik ik met m'n vingers in zijn kont, dan gaat hij wel om.
Dat kon hij eerst ook niet, maar het gaat daarmee wel een stuk beter.
daffie1986 schreef:Als jij hem met zijn hoofd richting de muur rijdt is dit al een groot probleem want dat is geen wijken. Begin eens met 2 meter uit de hoefslag te wijken naar de hoefslag, doe dit vanuit een volte is voor je paard en voor jou veel makkelijk, begin met 2 passen. Let er wel op dat je hem rechtstelt want dat moet bij wijken, en zorg dat je stopt als hij het goed doet en ga niet te lang door. Succes
.
Salt_Pepper schreef:Maar mijn paard is eerst bereden door iemand, die is een stuk sterker dan mij, en ze geeft ook echt hardere hulpen, maar het lukt mij niet om ook zo hard me been eraan te leggen.
Stravero schreef:daffie1986 schreef:Als jij hem met zijn hoofd richting de muur rijdt is dit al een groot probleem want dat is geen wijken. Begin eens met 2 meter uit de hoefslag te wijken naar de hoefslag, doe dit vanuit een volte is voor je paard en voor jou veel makkelijk, begin met 2 passen. Let er wel op dat je hem rechtstelt want dat moet bij wijken, en zorg dat je stopt als hij het goed doet en ga niet te lang door. Succes
FOUT. Je moet lichte binnenstelling hebben met het wijken en niet je paard recht laten kijken, zo gaat hij/zij 't nooit doen.