5 jarige Zoya (v. Rubels) @ zomerse training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette90

5 jarige Zoya (v. Rubels) @ zomerse training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 23:12

Na een slotje op mijn vorige topic i.v.m. te weinig foto's plaats ik nu een nieuw topic. Een vriendin had nog meer foto's deze plaats ik erbij. Zoya en ik zijn nu ongeveer een half jaar een combinatie, heel veel ups en downs gehad. Maar nu gaat ze eigenlijk best aardig. Zelf moet ik er echt op letten dat ik voor me uit blijft kijken en mijn schouders terug zet. Ook moet ik af en toe meer terug zitten. Af en toe moet ik Zoya haar achterhand er meer bij rijden, allemaal kleine puntjes waar we hard aan gaan werken. We zijn nog niet gestart, wel is de startkaart onderweg. We trainen voornamelijk op B niveau en af en toe nemen we een pasje opzij mee ed. Ik ben geen sterruiter en Zoya geen GP paard dus houdt daar rekening mee ;)

Foto's staan niet op volgorde...

Afbeelding
Net voor het afwenden
Afbeelding
Te strenge hand van mij.. Dit was net nadat ze even in de staking ging
Afbeelding
Vooruit blijven kijken
Afbeelding
Achterhand mag iets meer mee en naar voren kijken (A)
Afbeelding
van hand veranderen denk ik
Afbeelding
Mooi beenwerk, mag iets meer neusje eruit
Afbeelding
Die oortjes :D
Afbeelding
Beetje raar maar waar :P
Afbeelding
Pasje opzij, ik moet recht blijven zitten
Afbeelding
Benen niet afsteken
Afbeelding
Ik mag iets meer terug zitten
Afbeelding
Fijn beeld vind ik zelf

Het zou leuk zijn als jullie tips of andere opmerkingen hebben!

xxjillxx

Re: 5 jarige Zoya (v. Rubels) @ zomerse training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:16

ziet er heel leuk uit! ik zag volgens mij op bepaalde foto's dat je naar beneden keek, kan moment opname zijn hoor! ga zo door iniedergeval! jullie zijn leuk koppel

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:23

Mooi paardje!

Maar je hebt idd af en toe een strenge binnenhand en je moet wat meer voor je kijken. Ik zou haar proberen meer over de rug te rijden, meer lengte in de hals te krijgen en neus er wat meer uit. Vandaaruit kun je de achterhand wat actiever krijgen zonder dat ze zich vastzet in de rug en kaak.
Ze houd zich nu nog wat vast namelijk, wat goed te zien is op foto 2, 4, 6 en 9.
Veel commentaar, niet rot bedoeld hoor ;)
Je zit wel netjes, heb je ook nog wat positiefs :P

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:25

Wat een lieverd ! Ziet er een echte schat uit! *verliefd* :+
Ik vind jullie een fijn duo
Ik vind dat ze mooi loopt ! :+

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 09:49

anneliesdj schreef:
Mooi paardje!

Maar je hebt idd af en toe een strenge binnenhand en je moet wat meer voor je kijken. Ik zou haar proberen meer over de rug te rijden, meer lengte in de hals te krijgen en neus er wat meer uit. Vandaaruit kun je de achterhand wat actiever krijgen zonder dat ze zich vastzet in de rug en kaak.
Ze houd zich nu nog wat vast namelijk, wat goed te zien is op foto 2, 4, 6 en 9.
Veel commentaar, niet rot bedoeld hoor ;)
Je zit wel netjes, heb je ook nog wat positiefs :P

Vastzetten in de kaak doet ze zeker niet, ik moet juist vaak opletten dat ik haar niet teveel los laat.. Ze mag zeker wat lengte in de hals hebben, alleen ze heeft zo'n vreselijk kort nekje en dat is nog best moeilijk.. Op foto 9 vind ik juist dat ze haar achterhand er heel makkelijk onderschuift maar dan kan aan mij liggen haha! En dat zitten, dat ben ik ook niet zo met je eens, ik vind mezelf juist vreselijk zitten, haha. Toch bedankt voor je reactie

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:01

mooi paard!!!
hij loopt ook heel mooi,
wat je idd zelf al zegt moet je wel vooruit blijven kijken hihi
groetjes!;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:54

ziet er goed uit,ik vind dat hij wel wat meer over de rug mag,en de buikspier meer aan mag spannen ;) ( die gebruikt hij nl niet echt;))

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:04

Wat een gaaf beestje he :oo kan mooi in de oprichting lopen, als je hem nou iets meer los laat van voren, kan zijn achterhand er beter ondertreden, en zal zijn rug beter los laten :)
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 05-03-09 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:07

Grappige schimmel!

Zet je handen rustig wat breder en wijder neer en zorg dat je handen dan echt laag blijven. Probeer dan vanuit die positie je paard telkens wat te laten zakken. Dit doe je door je hand een ogenblik te sluiten, totdat je reactie hebt en je paard nageeft om vervolgens weer naar voren te rijden met een ontspannen hand. Dit doe je net zo lang totdat je een houding hebt die losser aanvoelt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:11

Vudress schreef:
Grappige schimmel!

Zet je handen rustig wat breder en wijder neer en zorg dat je handen dan echt laag blijven. Probeer dan vanuit die positie je paard telkens wat te laten zakken. Dit doe je door je hand een ogenblik te sluiten, totdat je reactie hebt en je paard nageeft om vervolgens weer naar voren te rijden met een ontspannen hand. Dit doe je net zo lang totdat je een houding hebt die losser aanvoelt.

uh sorry maar ben het echt niet met je eens ;)
Die pony loopt al diep (te diep) genoeg, en waarom handen laag, zoals ts nu heeft is prima hoor. Straks hoor je weer commentaar: handen dragen. Je moet zowiezo ontspannen hand hebben, hooguit een halve ophouding om iets meer verzameling te vragen, maar meet ook niet. maar vind dit zowiezo er veel hoger dan b niveau uitzien :P

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:15

saskiakefie schreef:
Vudress schreef:
Grappige schimmel!

uh sorry maar ben het echt niet met je eens ;)
Die pony loopt al diep (te diep) genoeg, en waarom handen laag, zoals ts nu heeft is prima hoor. Straks hoor je weer commentaar: handen dragen. Je moet zowiezo ontspannen hand hebben, hooguit een halve ophouding om iets meer verzameling te vragen, maar meet ook niet. maar vind dit zowiezo er veel hoger dan b niveau uitzien :P

Het gaat niet om het diepe maar het gaat erom dat dit paard zijn hals moet leren laten vallen zodat hij zijn rug beter gaat gebruiken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:19

dan rijd je stukjes wat lager, maar dan moet je niet gaan lopen vragen, dan ga je juist vw-nw rijden, en vanaf de oprichting steeds iets losser laten. Ik zou eigenlijk ook wel graag willen zien hoe hij loopt als hij zijn hoofd iets naar beneden heeft.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:22

saskiakefie schreef:
dan rijd je stukjes wat lager, maar dan moet je niet gaan lopen vragen, dan ga je juist vw-nw rijden, en vanaf de oprichting steeds iets losser laten. Ik zou eigenlijk ook wel graag willen zien hoe hij loopt als hij zijn hoofd iets naar beneden heeft.

Hoe laat je een paard dalen in de hals?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:24

meer ruimte geven van voren, met je been blijven aanvullen, en natuurlijk niet gelijk alles los laten, maar teugel rustig steeds iets meer laten glijden, zodat het contact gelijk blijft.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:51

Dan wordt hij langer ja. Maar bedenk dat je hem niet lang wilt laten worden maar dat je hem maximaal wilt laten verlengen en hem daarin toch aan elkaar wilt houden. Dan rijd je eerst naar voren met je been, dan kom je met je hand waar je paard op nageeft, als je paard nageeft laat je zelf ook duidelijk los en laat je de hals zakken door hem iets ruimte te geven en dan rijd je iets naar voren.