Stil zitten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Salt_Pepper

Stil zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:49

Hallo,
Ik rij paard, en dan kan ik wel stil zitten, maar me benen kunnen dat niet.
Als ik draaf, (lichtrijden) gaan mijn benen echt steeds heen en weer.
Als ik ga staan, gaan me benen naar voren, en als ik ga zitten weert naar achteren.
Ik heb me beugels niet te ver naar achter, maar gewoon op de plek waar hij hoort.
Dus daar moet het niet aan liggen.
Mijn hakken heb ook gewoon laag.
Maar als ik me hakken nog meer omlaag breng, dan gaat me paard lagzamer draven.

Het ziet er echt niet mooi uit, benen die steeds bewegen.
Het lukt me echt niet, dus tips zijn welkom:D

Anoniem

Re: Stil zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:50

Waarschijnlijk probeer je te ver uit je zadel te komen, echt op te staan zeg maar.
Probeer je paard jou op te laten gooien, waarbij jij alleen je bekken ietsjes naar voren stoot, waarna je weer beheerst terug in het zadel komt. Niet te hoog uit het zadel proberen te komen.

bonte_bente

Re: Stil zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:51

een tip om eraan te werken is rijden zonder beugels daardoor voel je de bewegingen van je paard beter en het is een mooie doorzit oefening!

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:59

Ik heb ook al geprobeerd om met beugels een gaatje langer te draven, maar dat ging ook niet.
bedankt voor de tips, ik denk zelf ook dat ik te hoog uit het zadel kom, ik ga erop letten.:D

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:01

Maar Prints, doorzitten dat gaat wel, dan beweeg ik me benen niet, alleen met lichtrijden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:08

Klinkt als een probleem met je balans. Probeer eens de volgende oefening in draf
sta - sta - zit / sta - sta - zit enz. Of probeer tijdens het draven eens een paar rondjes
alleen maar in verlichte zit te gaan zitten. Probeer daarbij je bovenlichaam niet te ver
naar voren te brengen en kom niet te ver uit het zadel. Misschien dat je je beugels zelfs
wel een aantal gaten korter moeten doen voor deze oefening. Je zult zien dat als je dit
goed kunt dat je je benen al veel stiller zult houden. Het klinkt namelijk alsof jij je
benen gebruikt om je balans te houden met lichtrijden :)

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:14

Ik weet het niet, ik ga het zeker proberen, maar ik weet niet of het aan me balans ligt.
Het zou kunnen.