Tarita@nk (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ingetarita

Tarita@nk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:42

Hey,

Tarita is een merrie van 9 jaar en we rijden Z1.

Nadat we op de babantse 64.2% hadden gereden mochten we naar het NK!

S'ochtends gingen we vlechten. Ze was toen supper heet ze tilde dr voeten bijna tot dr neus op :Y) .Daarna zijn we nog 1.5 uur naar huis gegaan zodat ze wat rustiger kon worden.

Terug en inladen en op naar Wanroij(2uur rijden), Toen we daar aankwamen gingen we even binnenkijken hoe het allemaal zat. Daarna Tarita uit de trailer gehaalt en 10 minuten gestapt

Toen we aan het losrijden waren ging het heel goed, lekker naar beneden. Daarna opgepakt en dat ging ook goed. Tot 5 minuten van te voren, zij galoppeerde elke keer aan als ik maar een klein beetje been gaf (wat ze noooit doet. Denk spanning) Ik dr op dr gemakt gesteld en nog even gestapt. En daar gingen we na 5 minuten!!

Dit was het resultaat: 205-205 en 215. Er had zoveel meer ingezeten maarja van de zomer gaan we ervoor!!

filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=SYBkbwdq ... annel_page
Laatst bijgewerkt door ingetarita op 02-03-09 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Yucome

Re: Tarita@nk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:49

Hey toch nog nette punten hoor :) maar helaas kan ik het filmpje niet zien. Er staat: we're sorry, this video is no longer availeble.

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:51

ik kan het filmpje ook niet zien...,
maar leuk dat je naar de nk kunt

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:52

nu wel denk ik

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:58

ja ik zie het filmpje wel

ziet er netjes uit hoor :) Al super dat je op het nk mocht starten natuurlijk :D ;)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:11

Hier doet het filmpje het helaas ook niet.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 07:33

MOV00228 als je dat op http://www.youtube.nl intypt zie je het wel pagina 1 onderaan

maar op deze manier doet hij het bij mij ook

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:11

netjes.. jammer idd van die foutjes, maar je lost het super goed op. en vind dat je netjes rijd ;)
super.

misschien zou je kunnen werken om de hulpen iets minder duidelijk te geven en je benen wat stillen houden. maar ik vind het netjes en die punten zijn ook super...

XXje

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:14

Ziet er goed uit, jammer van die spanning. Toch redelijk netjes, maar volgens mij mag ze wel wat meer buiging, voor zover ik het kan zien in het filmpje natuurlijk, vooral in de travers. Maarja met al die spanning, en het zal zeker niet slecht zijn als je hier al mag starten. Dus super netjes gereden, en succes van de zomer weer!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:39

Wat een mooie pony :D
Het ziet er toch netjes uit.
Jammer van die spanning maar je hebt het goed opgelost. Op dat moment kan je er niks anders mee.
Hele nette prestatie :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:37

Je zit is inderdaad minder dramatisch dan je vorige topic deed vermoeden.
Wel blijf ik erbij dat je beugels een stuk langer moeten, je zit in de stoelzit.

Ook proberen niet zo te duwen, stiller in bovenlichaam en pony beter aan de hulpen zetten zodat je stiller gaat zitten :)

Mbt de travers en andere zijgangen, lekker aan de slag gaan met gymnastiserende oefeningen.

Ik denk dat als je je zadel wat naar achteren legt, de pony ook wat minder op de voorhand zal lopen.

Al met al toch weer een leuke ervaring toch?
Ik zag idd op de lijst dat je 15e of 16e was .

Lekker gaan oefenen met je instructie , komt goed!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:48

Opzich rij je netjes.
Maar toch is er iets wat mij stoort, ik kan helaas niet vinden wat.
Even over de houding, haar houding is inderdaad niet goed.
Maar ik denk dat haar laarzen die behoorlijk wat te kort zijn dat plaatje ook wel iets verstoord.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:26

hey
het was zeker een leuke ervaring net zoals de vorige keer op het nk:D alleen toen ging het wat beter haha..

maar ik ga nu een maandje springen en daarna weer op dressuur richten ivm selecties want die zijn over 2 maanden al weer

@ alicavr: mijn benen zijn gewoon te lang. en om die paar maanden dat ik nog rij met deze pony nog leren laarzen te lanten aanmeten enzo vind ik een beetje te veel van het goede

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:51

ik vind het er natuurlijk super netjes uit zien!
maar soms mag je je benen iets stiller (proberen) houden

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:25

Gezien de reactie van Crossmonster hoef ik weinig meer te typen. Je hebt idd een stoelzit en je zadel werkt daar helaas aan mee. Of het ligt te ver naar voren of het is niet passend voor je.
Als je beenhulp geeft, trek je je bovenbenen op en draai je je tenen naar buiten!

Ga daar mee aan de slag want het is echt de punt op de i! als je een juiste zit gaat oefenen. Je bent al zover, dan moet dit ook gaan lukken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:12

Tarita is erg vooruit gegaan zo te zien op de film, wat imo een nog mooier beeld zou geven (overigens niet te zien op dit filmpje, maar heb je regelmatig zien rijden op concours), is wat rustiger zitten en je hulpen subtieler geven.
Je komt dan altijd wat onrustig over, ga lekker zitten, lachen en lekker rijden!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:21

Je hebt een pony met heel veel kwaliteit. Ze is niet voor niets al een keer Z1 reservekampioen geweest op 6 jarige leeftijd!! Bij deze pony past een iets verfijnder rijdende ruiter, vind ik persoonlijk. Daar zou je echt aan moeten werken. Wat ik wel weer super vind is dat je veel lef hebt en niet onder de indruk bent van haar Jazz-streken en zelfs aan het springen bent. Heel gaaf!
Ga je binnenkort met een paard starten?

ulle_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:45

nou petje af voor je travers!!! en een mooie keertwending links inzet wat groot maar daarna super hoor!!!

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:20

Mooie pony en een leuke ervaring iig :)
Maar je houding is idd wat minder goed. Zeker je benen storen mij nogal. Je zit constant met je spoor te porren, waarbij je je hak heel erg optrekt, en je knieen een enorm stuk voor je zadel uitkomen. Op de laatste foto in je profiel is dit ook heel duidelijk te zien. Je zit ook veel te ver achterin je zadel.
Probeer eens meer naar voor in je zadel te gaan zitten, je schouders naar achter te doen, en je hakken uit te drukken. Volgensmij ziet het er dan al een stuk beter uit :)

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 06:22

@ ulle_nina dankejwel!
@ suus hier word aan gewerkt ;) heb nu 1 maand om te trainen en het gaat al een heel stuk beter :D