Samenta M1 Wedstrijd (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yaka

Samenta M1 Wedstrijd (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:21

Hey,

Getwijfeld of ik dit filmpje zou plaatsen, omdat dit niet is zoals wij altijd rijden. We hadden namelijk afgelopen zondag een wedstrijd, ik was blij me hoe ze liep. Ik zat er namelijk net een week waar op nadat ze drie week had stil gestaan omdat ze een ontstoken schoft had. We hadden 174 punten. Mijn commentaar voor mezelf:
- Aan de zit werken
-Aan de ontspanning werken
- Aan het achteruitgaan werken!!
- aan de overgangen werken!!

Nou hier is die dan wees een beetje lieff(A)..

http://www.youtube.com/watch?v=IZW_rqDfE-g

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:45

Ik vind 'm nogal over zijn tempo lopen. Maar zoals je al zegt, is dit niet je normale rijden. Verder heb ik niets toe te voegen. :)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:46

hey, dat is in delfzijl jah :P ik was daar gister ook ;)
ziet er goed uit alleen hij loopt idd iets over zijn tempo en zij mag op sommige punten wel wat nagevelijker :)
suc6 verder!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:50

Hihi volgens mij heb jij het proefje in de helft van de tijd gedaan! :P
Ziet er goed uit, hoor! Werk aan je puntjes dan komt t wel goed.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:55

hallo allemaal, ik vind het heel leuk dat je al in het M1 zit maar wat ik wel even wou zeggen als je er pas 1 week weer op zit is het dan wel zo eerlijk geweest om gelijk hoppa we dstrijd? is dat niet een beetje teveel van het goede verder erg leuke pony groetjs eef

trudel

Re: Samenta M1 Wedstrijd (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:10

hey wendy!!

sammie loopt idd een beetje snel he haha.
maar normaal loopt ze gelukkig beter dus je komt er wel hoor!!
gelukkig is dr schoft weer beter!!
en wat is nou minder dan 6 minuten ff goed werken voor sam na een weekje rustig aan trainen.
ze had er zelf wel zin in zo te zien!!

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:22

Dressuur gaat niet op tijd, dus neem rustig je tijd om je proef te rijden. :P Als je kijkt naar de middendraf bijvoorbeeld, je sjeest de hoek door waardoor je paard bij de middendraf het eigenlijk al niet meer kan bijbenen.
Probeer de volgende keer rustig de hoek door te rijden (hij mag zelfs wat terug in het tempo, als de achterhand er maar bij blijft) dan afwenden, recht maken, en dan pas weg. en goed is goed, volgens mij heeft je paard een super middendraf! dus ben tevreden als hij voldoende verruimd en laat hem dan niet nóg sneller gaan, dat is zonde.

Hoop dat je er wat mee kunt, verder vind ik het er erg netjes uit zien! schouderbinnenwaarts en zo gaat volgens mij heel erg goed.
succes nog *D

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:25

Toen ik het filmpje zat te kijken dacht ik dat hij vooruit gespoeld was, maar dit is dus niet zo. wel jammer dat hij zo snel gaat, maar je zegt zelf al dit dit niet de manier van rijden is. jammer dat hij bij je gebroken lijn in galop terug valt in draf.

verder zag het er netjes uit hoor!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:41

Het ziet er wel netjes uit, zoals de andere al zeggen wel haastig. Volgende keer wat rust, maar snap wel dat hij wat sneller gaat als hij de laatste tijd wat minder heeft gedaan.

Misschien een tip voor de achterwaarts, een beetje je bekken naar voren doen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:29

lidy schreef:
Dressuur gaat niet op tijd, dus neem rustig je tijd om je proef te rijden. :P Als je kijkt naar de middendraf bijvoorbeeld, je sjeest de hoek door waardoor je paard bij de middendraf het eigenlijk al niet meer kan bijbenen.
Probeer de volgende keer rustig de hoek door te rijden (hij mag zelfs wat terug in het tempo, als de achterhand er maar bij blijft) dan afwenden, recht maken, en dan pas weg. en goed is goed, volgens mij heeft je paard een super middendraf! dus ben tevreden als hij voldoende verruimd en laat hem dan niet nóg sneller gaan, dat is zonde.

Hoop dat je er wat mee kunt, verder vind ik het er erg netjes uit zien! schouderbinnenwaarts en zo gaat volgens mij heel erg goed.
succes nog *D

klopt ze heeft een super middendraf meestal heb ik er ook wel een acht op, maar ze vind het dus ook zo leuk om te doen ze denkt met me mee als ik ga van hand veranderen wil ze direct uitstrekken als ze dan beejte druk is zoals met de wedstrijd houd ik der niet meer, Maar ik ga het zeker proberen :),... En jah in zijgangen is ze erg goed :)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:50

hee wendy!
gelukkig kan je weer rijden nu :D het ziet er netjes uit, maar probeer meer te verzamelen. de stap &achterwaarts lijken erg overhaast.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:52

het tempo is inderdaad te hoog,ook al is je pony zo snel,neem zelf ook te tijd om netjes dingen voor te bereiden en vooral ook netjes af te maken.

bijv het groeten is echt heel gehaast.
eerst halthouden,even wachten,dan rustig groeten,teugels erbij en dan de draf..

Winston007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:29

Leuke combi!!
Tja,moeilijk om niet in herhaling te vallen...maar idd je paardje loopt echt over zijn/haar tempo heen!!
Maar beter wat over zijn tempo heen, dan dat tie niet vooruit te branden is.
Werk aan het tempo,lekker veel overgangen rijden.
En gewoon lekker wedstrijdjes blijven rijden, ervaring komt vanzelf!!
Veel succes verder!!!