Hoofdrolspeler; Ibis, 14jarige ruin, 1.65 ongeveer
Ik heb hem nu al een jaar, waarvan ik meestal niet kon rijden ivm zijn karakter.
Maargoed, nu gaat het terug goed. Voor hij bij mij kwam werd hij met een te korte martingaal gereden, waardoor hij een verschrikkelijke onderhals had. Hij kent geen nageeflijkheid en heeft het nog nooit gedaan. Maar dat vind ik nu niet het belangrijkste. Ik ben nu aan het werken aan de achterhand en het loslaten van het bit.
Hij loopt liefst met zijn hoofd in de lucht, waarbij de rug compleet weggedrukt wordt. Heb ik nog een foto van vroeger van, als jullie m willen zien zeg het dan maar.
Een wedstrijdpaard gaat hij nooit worden, al goed dat daar mijn ambities niet liggen. Maar toch wil ik dat hij goed loopt
we proberen en doen ons best. niveau: geen flauw idee
mijn aandachtspunten:
-meer naar achter zitten
-meer met zitbeenknobbels werken
warmstappen
1

2

hier negeerde hij mijn binnenbeen, vandaar de opgetrokken hiel
3

even kijken of hij volgt
4

5

hoofdhouding ben ik heel blij mee, achterhand niet
6

me uit het zadel gezet en warmdraven en warmgalopperen (onder)
hier mag ik wat meer door de hiel zakken en schouders achteruit
7

8

9

lichtrijden
10

ik denk dat dit stap-galop overgang was, vindt ie nog moeilijk
tips, kritiek, alles is welkom, maar hou het vriendelijk
als jij er klaar voor bent rijd je paard dan iets meer van achter naar voren en dan van voren rond.
Maar je hebt gelijk, hij mag nog wat meer ontspannen zijn. In stap lukt dat vrij aardig, maar zodra je gaat draven is die ontspannenheid weg. We zijn nu trouwens bezig (naast schijnovergangen) een paar pasjes draf en weer stap, tot hij weer wat zakt, en dan weer wat drafpasjes. Kijken of dat goed lukt.