wemkelover schreef:indd het kan ook wel, veel oefenen hihi. Maar doet de eerste dan te weinig van achteren? Hij is toch altijd wel heel actief te actief soms.
van die andere weet ik het wel, die doet liever niks. Die is lekker lui hihi.
Bij het eerste paard, jitske, die eigenaar die houd haar ook van voren tijdens het mennen altijd heel strak zodat ze van achtere er onderschuiven. Maar volgens mij is dat neit de manier. En daardoor is ze heel hard geworden in de mond en daarbij die hals van haar is heel sterk. Als ze die er op zet, geen houden meer aan voor mij. Ben ook niet zo groot en breed. Ze kan het in ieder geval wel, van het zomer ging het heel goed. Alleen nu staat ze vaak weer stil door die bak. De weg uit kan ik niet met haar omdat ze dan beetje gevaarlijk wordt voor mij.
Nee, ik vind niet dat het eerste paardje té weinig doet met achter maar ik vind wel dat voor een Fries het matig is. Op foto 3,5 en 6, zie je als je haar iets doorvraagt ze met achter gaat ''krabbellen''. Maar ik vind dat ze het voor een Fries die ook voor de kar staat heel goed doet. Zoals je ziet tijdens de eerste (longe) foto, zie je als je niet inwerkt met je teugels ze heel ruim van achteren loopt. Maar als je erop zit dan móet je af en toe wel wat doen met je handen. Dus dat is lastig maar ik vind het er al erg goed uitzien. Gewoon opletten dat je genoeg van achteren blijft rijden en wat te hard gaat van voren opvangt. Over het 2e paardje, je zegt zelf al dat ie liever lui dan moe is en (NIET banketstaaf BEDOELD) maar op sommige foto's is dat gewoon zichtbaar. Maar je bent in ieder geval met de goede dingen aan het oefenen. Veel succes en het gaat je lukken!