Gisteren was het eindelijk zo ver, ik heb een eigen pony! Nu heb ik een vraagje omdat het me niet helemaal lekker zit. Gisteren was ik voor het eerst alleen aan het rijden in de bak op haar. Dit ging best wel goed. Ze snoof wel heel hard maar dat kwam vast van de zenuwen. Maar op het laatst in de draf struikelde ze. Gelukkig kon ze wel snel weer overeind komen, maar toch was ik wel een beetje geschokken. De vorige eigenaresse had verteld dat ze nog nooit was gestruikeld. En meteen de eerste dag struikeld ze. Ik weet dat wij ook wel eens struikelen en misschien was het gewoon toeval. Maar zou het bijv. ook kunnen door de spanning? Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.
Te mul kan het idd ok wel aan liggen, maar ik denk ook zker van de spanningen... Zorg in iedergeval dat je niet te veel naar voren zit met rijden, hier kunnen ze ook door struikelen
Net heb ik weer even gereden en ze is gelukkig niet weer gestruikeld. Wel is ze heel erg nerveus, maar dat is ook wel logisch. Het is allemaal nieuw voor haar.Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe, meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!
tylando
Geplaatst: 02-03-09 17:23
meestal als een paard nerveus is lopen ze ook niet echt regelmatig......dus daar kan het wel aan liggen...