Vrijdag op een nieuwe stal les gaan nemen en toen zei die dame dat iedereen daar met een krukje moest opstappen, wat ik natuurlijk top vind, maar dat het voor mij niet hoefde omdat ik zo groot ben (1m84). Mijn antwoord: ik kom toch van even diep

Toen ging ze zelf ook twijfelen

Nu vraag ik me dus werkelijk af: is de druk kleiner bij iemand groter/met langere benen als die opstapt? Ik moet mezelf toch even hoog optrekken zeg maar? Kan me inbeelden bij hele kleine paarden dat er een verschil is maar het betrof toch echt een paard waarbij ik mijn voet toch een flink eind omhoog had moeten steken om in de beugel te komen.
Wie o wie weet dit helder uit te leggen?

Ben overigens met krukje opgestapt.

Ik vind het zelf erg fijn opstappen met een krukje altijd
Daarnaast stijg ik afwisselend links en rechts op, wat me minder belastend lijkt dan steeds aan dezelfde kant met krukje. Verder sta ik als ik wil opstijgen met mijn neus dezelfde kant op als het paard, voet in de beugel en omhoog, die huppeltjes die je sommige ruiters ziet maken wanneer ze een halve slag draaien als ze willen opstijgen lijken me ook niet fijn voor het paard. Alleen zonder zadel heb ik een opstapje nodig, niet vanwege de hoogte maar omdat het rijpad anders scheef trekt