Zimro Liberty @ Horsefood Dressuurtalent.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saszkiia91

Zimro Liberty @ Horsefood Dressuurtalent.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 22:32

Hallo :D

Hier weer een topic met Zimro! Hij is inmiddels bijna 5 jaar oud. Voor degene die het nog niet weten, het is een Rapptänzer X Amati. Hij doet het erg goed! :D Ik ben nog steeds erg blij met hem, hij is al vanaf zijn 1,5 in mijn bezit! Hij heeft in de loop van tijd veel balans gekregen, begint ruimer te lopen en wordt al veel sterker achter. We hebben een keer in de week les, in de les doen we veel aan tempowisselingen en pakken we hier en daar wat oefeningen mee. Verder rijd ik hem nog twee keer intensief en de rest van de dagen doen we lekker rustig aan.. Hij is nu zelf veel sterker geworden en alweer een klein jaartje onder het zadel, dat is volgens Zimro een goede reden om af en toe erg sterk te worden. ~~}> Wat natuurlijk helemaal niet erg is, hij is tenslotte pas 5. Dit los ik op door afwisselend te rijden en veel de ontspanning op te zoeken. Verder is hij heerlijk bewerkbaar en erg werklustig.

Vandaag deed ik mee met de Horsefood Dressuurtalent in Berkel-Enschot. Het losrijden ging heel erg fijn, had lekker een rustig stukje grond opgezocht (het was nogal groot :+) waar ik samen met een ander meisje kon losrijden! Heerlijk op ons gemakje. Eenmaal de ring in gekomen vond hij het erg spannend. Na een paar rondjes was hij er goed bij, fijn aan het been en hij was goed aan het sjouwen. Nog een rondje verder zag/hoorde meneer iets wat 'm niet zinde dus toen stond ik in een mum van tijd in de andere hoek. Daarna is hij veel te gespannen gebleven en kreeg ik hem niet lekker erdoorheen. Er zaten uiteraard wel fijne stukjes tussen maar hij was er van overtuigd dat er toch echt spoken zaten! Uiteindelijk heb ik 65,5 punt gekregen. Ik vond het een hele fijne ervaring omdat je hier op een vreemde locatie net zoals op wedstrijd hem lekker door kan rijden. In de proef moet je stoppen na 6 minuten, dus dit was een hele fijne oefening!
Er zijn nog wat leuke foto's uitgekomen die ik met jullie wil delen! *-:)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Het zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat!
Groetjes :wave:

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:58

Pfff... die van mij is ook een jaar onder het zadel. Maar dat ziet er volgens mij toch heel anders uit! :o Kun je mijn paard niet even bijrijden? :9
Omdat ik commentaar moet geven: soms lijkt het alsof je "overdreven"je hakken uitdrukt, en daarmee je onderbeen naar voren steekt. Meer kan ik zo even niet verzinnen! Ziet er lekker uit!!!

floorDaan

Re: Zimro Liberty @ Horsefood Dressuurtalent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 06:32

Ziet erg al heel lekker uit! Ik ben het wel eens met dat je soms iets teveel je hakken uitdrukt. Onderbeen goed aan je paard houden. En gewoon lekker zo door gaan.

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:04

Wauw wat heb jij een mooi paard onder je kont :~

Verder ga ik ook mee met je hakken.. Zelf druk ik me hakken in de stap te erg uit maar verder heb ik ze over het algemeen wel redelijk goed :P

Veel suc6 nog met deze knapperd *D

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:00

Bedankt voor de reacties! Dat is wel mijn ding ja :) Ik druk mijn hakken altijd overdreven uit, waardoor je inderdaad sneller je onderbeen naar voren steekt.. Ga ik op letten!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:27

Wat een leuk paard!! Je rijdt hem super netjes!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:23

Hey sas,

Ziet er goed uit! Alleen jammer dat Zimro een beetje stout was. Maar toch super gereden!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:12

Geweldig paard!
Je moet proberen je benen tegen het paard aan te houden, en dat je dus niet dee neiging krijgt om je hakken verder uit te drukken. Maar het ziet er super uit!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:43

erg mooi beest!
loopt goed voor dat jaar dat hij onder het zadel is!
volgens mij is de galop niet zijn sterkste gang..daar moet het achterbeen ook veel meer ondertreden ;)

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:50

wauw wat een dier is het zeg!
ik ga mee in het commentaar op je hakken maar vind eht er allemaal netjes uitzien!
vind jullie een erg mooi combi :)

x

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:14

Jeetje, wat een lekker peerd zeg. :9 Je hebt 'm ook netjes voor elkaar zo te zien. Eigenlijk geen commentaar, maargoed, zoals al eerder gezegd is, op de stapfoto's heb je meestal je onderbenen te ver naar voren liggen door het te erg hakken uitdrukken. Dus, ietsje minder hakken uitdrukken en je benen liggen ook weer prima in stap... Maargoed, dat is maar een minipuntje. :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:19

Haha echt een superpaardje hoor en knap dat hij zo is :)
Mijn shet is een stuk anders ..
Geen commentaar maar wel kleine tip :: Onderbenen in stap verder naar achter.. stel dat hij wegvliegt sta je wel op je benen.

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:58

hakken iets minder uitdrukken;) loopt wel heel mooi nageeflijk

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:52

Bedankt weer voor de tips en de reacties! Erg leuk de complimentjes en alle tips zijn welkom :D Ik moet zoals de meeste hier zeggen inderdaad goed op mijn beenligging letten. Nou was hij erg spannend en op sommige stukjes heel loperig dus dan is het moeilijk om overal op te letten :+ Maar in de training thuis zie ik ook dat ik mijn hakken toch wel overdreven uitdruk, waardoor dus inderdaad mijn onderbenen sneller geneigd zijn naar voren te gaan. (als je mijn laarzen ziet staan zit heel de vorm er al in :P) Zijn galop is op dit moment eigenlijk heel erg goed, daarin is hij erg vooruit gegaan qua kracht en sprong. Dit zijn net de ''neerkom'' momenten wat misschien een beetje een vertekend beeld geeft.. Achja, we trainen lekker verder! :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:59

Leuk man! :D
Ziet er goed uit hoor!
Tis da je commetaar moet geven! Het lijkt idd dat je je hakken te veel uitdrukt! Maar dat geef je zelf al aan, en het lijkt dat ie met zijn neusje net iets achter de loodlijn loopt!

Maar nogmaals het ziet er super uit hoor :D

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:27

Dankje Anneke! Over mijn hakken weet ik ja :) Ben het er niet mee eens dat hij achter de loodlijn loopt :) Hij heeft een mooie zelfhouding en zal er vrijwel nooit achter kruipen... Hij was wel echt heel moe na dat kwartier, dus kan een momentopname zijn.. Bedankt voor de reactie!

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:22

Deze foto's stonden op de site van de aanwezige fotografe. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:30

Hey Saskia, wat is het toch een ongelooflijk gaaf dier om te zien, hij loopt zo lekker! Dit is er geen voor het B en L werk, maar eentje die pas wakker gaat worden als ie echt wat mag gaan werken! Maar volgens mij weet jij wel hoe ik over hem denk ;) Zijn halfzusje was gister trouwens nog 2x eerste in het M1, dus het zit in de familie :D

Aangezien de hakken al vaak zijn genoemd, wil ik graag als tip geven dat je soms wat meer achterover mag blijven zitten. Laat je paard zelf lopen, jij lekker achterover blijven zitten.
Succes en hoop jullie van de zomer weer ergens te mogen zien!

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 09:08

Hey, wat leuk dat je al gereageerd hebt! Hij is inderdaad lekker aan het lopen, hij begint er steeds meer aan te trekken. Met het inrijden ging ik iets meer mee met de beweging om Zimro een beetje te ondersteunen. Nu is dat niet meer nodig, maar af en toe kruip ik nog te veel naar voren. Dit is met name in de galop het geval. Dan wil ik hem (onbewust denk ik) nog teveel helpen. Dat is een punt die ik zeker wil verbeteren en dus ook op ga letten! :)
Bedankt voor de reactie, erg leuk!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:39

Ik vond dat jouw paard er ontzettend goed uitzag en dat je het goed hebt gedaan :D

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:03

Bedankt voor de reactie!!

staceYii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:10

sjaakkiee
leuke pictures! alles komt goed met je paardje!
doe je nou ook mee met de pavo cup!? dan kom ik ook weer kijke:) miss zit er een heel klein kansje in dat ik ook mee doe met een ander paard:P
zie je straks wel op stal!!:D doeii(K)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:35

Jezus meisje, je bent echt heeel erg vooruit gegaan met je dier zeg.
Ik vind het zo´n stoer dier die Zimro van je.
Wil hem eigenlijk wel een keer in ´t echt zien, we spreken wel een keer wat af.
Nog heeeeel veel succes met je knappe kerel.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:14

Ziet er echt goed uit!
Wat een mooi dier:D

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:22

Bedankt allemaal voor de reacties :D We zijn inderdaad echt vooruit gegaan..
Hilde, we spreken wel een keertje af met de paarden! Lijkt me gezellig, is weer lang geleden :)