Valiant is een 7 jarige ruin van 1.78m groot
Ik heb hem nu bijna een jaar (april) en we zitten nu op zo'n punt dat ik het aandurfde om met hem te gaan starten.We hebben samen al het een en ander meegemaakt, sommige van jullie zullen dat misschien nog wel weten. Eind dec. ben ik met Val naar een andere stal gegaan, hij staat nu lekker buiten overdag, het is fijn rustig daar en we hebben een nieuwe instructrice wat erg goed klikt. Al het 'vervelende' hebben we achter ons gelaten en we zijn hard aan de slag gegaan.
Ondanks dat ik nog steeds beter rechtop moet gaan zitten, en mijn rechterhand soms nog wat tever omhoog gaat, durf ik het nu na een paar ITP topics wel aan om een HAW topic te starten

Vandaag dus ons B debuut
We zijn 1e geworden met 192 pnt en 4e met 184 pnt (1e had 188) van de 16 startende combinaties. Ik heb dus echt niets te klagen en ben echt apetrots op mijn geweldige paard!!!!Een goed begin, we gaan lekker doorstarten ik ben echt heel benieuwd wat ons nog te wachten staat!
Punten waar ik tegenaan loop;
Val is op de rechterkant nog wat moeilijker fijn door zijn lijf te krijgen dan rechts, hij treed zelf niet zo heel fijn onder met zijn rechterachterbeen en we zijn in de training druk bezig om hem hierin wat sterker te maken.
Het was alleen mogelijk om foto's te maken met losrijden, de binnenbaan was helaas te donker voor mooie foto's

(foto's staan niet helemaal op volgorde, met het grijze vest is inrijden en met jasje erna)
Net erop

Losdraven, hier kantelt hij nog iets

Even hals strekken tussendoor

En jasje aan, allebei even diep ademhalen

Wat mee oppakken

Hier duw ik hem een beetje uit de volte, achterhand eronder en dan wegdraven.

Ben benieuwd naar jullie commentaar!! Ik heb ook de proef op film, maar die kan er nu even niet opzetten.
Er zijn nog genoeg sleutelpunten (alleen mijn houding al
) maar ik ben zeer tevreden over hoe het vandaag is gegaan!!!
)