Kijk en vergelijk: Miss Jenny in een half jaar tijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Kijk en vergelijk: Miss Jenny in een half jaar tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:29

Hallo Allemaal,
Leuk dat je hier komt kijken, ik zal even een verhaaltje vooraf doen zodat je wat weet hoe ver we zijn enzo!
In juni heb ik Jenny gekregen en de overgang van pony's naar paarden viel me erg tegen. De eerste 2 weken was Jenny ziek toen ze bij ons kwam, hierdoor was ze erg rustig en 'lui'. Toen ze beter was en ik een beetje gewend was heb ik mijn enkelbanden gescheurd, dit betekend een paar weken alleen longeren en wandelen. Toen dit weer voor elkaar was kreeg ik problemen met m'n zadel en t heeft heel lang geduurt voordat ik een geschikt zadel had gevonden, dit was midden januari. Vandaag heb ik m'n 4e concours met haar gehad, maar ik ben ziek dus was niet echt actief en had weinig kracht om Jenny echt goed te rijden.

We hebben ook een kleine bokt-meeting gehouden en dankzij bokker *Tequila* heb ik nog een paar leuke foto's gekregen! :D
1e proef vond ze alles heel eng en spannend, hierdoor had ik te veel spanning en was ze moeilijk te sturen. Dit resulteerde in 168 punten. De 2e proef was ik helemaal op, had geen kracht meer om haar te rijden en hierdoor was ze rustig, maar beslist niet actief. Ze sprong ook linksom in de verkeerde galop en ik had uiteindelijk 172 punten. Genoeg gekletst hier komen de foto's + een filmpje van de 2e proef!

Afbeelding
Handen meer gedragen houden en benen lang maken

Afbeelding
benen lang maken

Afbeelding
beetje te veel stelling

Afbeelding
Deze vind ik wel mooi, moet m'n handen iets meer bij elkaar houden

Afbeelding
oeps zwaait uit...hier heb ik nog veel moeite mee :o

Afbeelding
Hakken naar beneden

http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 00_535.jpg
hele charmante foto :o :D

Afbeelding
Hier probeert ze haar lichaam naar binnen te drukken

Afbeelding
lang stappen

Afbeelding
niet voorover duiken

Afbeelding
klaar met proef 1...haha zo lijkt ze wel heel groot!

Afbeelding
leuk koppie! ;)

En een filmpje van proef 2:

Afbeelding

Dit topic was van de clubkampioenschappen in september '08 om even aan te geven hoe we vooruit zijn gegaan:
[RT-HAW] Voor het eerst op Bokt: Jenny @ Clubkampioenschappen!

Ik heb de leukste er uit gezocht van de 51! er zaten heel veel oeps-momenten tussen :o
Lees voordat je (opbouwend) commentaar geeft graag even het stukje bovenaan dan snap je dat we nog geen L-rijden :P
Bedankt voor t kijken!!

*Tequila* Nogmaals bedankt voor de foto's!

Groetjes Annemiek & Jenny

Annemiekbram

Re: Kijk en vergelijk: Miss Jenny in een half jaar tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:40

hihi ze is 1.69/1.70..tenminste dat was ze een half jaar geleden..zal haar binnenkort weer eens meten! Ik zelf ben 1.73 maar lijk echt wel klein op haar :P

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:41

Grr... Heel bericht getypt, loopt 'ie vast!

Herkansing!

Ten eerste, graag gedaan hoor :D

Ik vind Jenny heel positief veranderd! Ik weet de eerste foto nog wel die je liet zien :o Ze ziet er super uit +:)+

Rijtechnisch gezien weet je wel waar je aan moet werken denk ik. Wat betreft je houding, rechtop, schouders naar achter, lang maken, handen bij elkaar en niet blokkeren in je lichaam.
Jenny moet nog wat meer balans krijgen en minder op de voorhand lopen. De aanleuning zal dan ook stiller worden. In de tweede proef liepen de overgangen niet zo lekker, wat abrupt en ze kwam dan tegen de hand. Ondanks dat zaten er ook echt hele nette stukjes bij!

Jullie moeten nog wel groeien, maar dat gaat helemaal goed komen! En vooral plezier blijven houden en je niet blind staren op de dingen die niet goed gaan, maar juist de kleine stukjes die wél goed gaan uitbouwen! *kijkt heel streng* Jullie zijn een leuk stel met z'n tweetjes!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:46

Ik vind het er eerlijk gezegt niet echt ontspannen uitzien, op dat filmpje elke keer als ze met het hoofd omhoog komt lijkt het alsof je haar weer in de krul trekt. Heb trouwens niet het hele filmpje gezien want pc liep vast ;) .. probeer je handen netjes rechtop te houden en blijf zelf ook mooi netjes zitten.

Leuk paardje trouwens, hopelijk is alle ellende nu voorbij :j

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:46

de oeps zwaait uit foto, vind ik de mooiste foto en ik zie daar geen paard wat uitzwaait, volgens mij loopt ze daar keurig mooi gebogen en het binnenachterbeen keurig geplaatst onder de massa.
Succes verder met haar en als je aan je houding gaat werken gaat je paard ook beter lopen.
Hoop dat je verder geen tegenslag meer krijgt zodat je lekker kan gaan trainen.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:37

Op papier heet ze Jennifer. Maar ik zie dat je uit Friesland komt dus lijkt me sterk dat je haar kent, ze is geboren en opgegroeid in Twente ;)

@ Garny95, ze zwaait daar uit over de buitenschouder hier moet ik meer begrenzen want dat komt nog regelmatig voor :j
@ Shauni, als je de tekst had gelezen dan wist je dat ze niet ontspannen was ;)

Dank jullie allemaal voor de reacties!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:55

Ik heb de tekst gelezen en ook gelezen dat ze wat gespannen was, maar als je mijn tekst had gelezen had je ook gelezen waarom ik dat vind..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 04:36

En ontspannnnnnnnn! Wat zit jij gestresst op je paard, vind je het wel leuk om te rijden? Weet je wel zeker dat je je op je gemak voelt? Je paard zou denk ik ook rustiger worden als je zelf ontspannener bent, zodat je aan de impuls kunt gaan werken. Ik zie jou ook de fout maken die ik zelf nog te vaak maak :o : sturen moet je doen met je buitenteugel en jij zit steeds aan de binnenkant... daardoor valt ze ook over de schouder weg. Zoek alsjeblieft een manier om wat ontspannener te rijden, je hebt een erg mooi paard en qua verhoudingen passen jullie goed bij elkaar :)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 06:47

Ik vind het er al goed uitzien hoor, ik heb 3 puntjes waar je aan kan denken:

- handen meer bij elkaar en meer dragen
- even lekker een paar keer diep door ademen zodat je iets minder gestresst OVERKOMT (alleen jij weet of je dat ook echt bent...)
- probeer (ik zag het vooral op 1 foto erg duidelijk) je hakken uit te drukken, bij jou is het extra belangrijk omdat je met sporen rijdt, als je het dan (zoals op die foto) niet doet verdwijnt het spoortje echt in je paard en das n iet fijn...

Lekker blijven oefenen en blijven startten!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:40

Ze is al behoorlijk opgeknapt annemiek! Komt helemaal goed :)
Ik zie idd nog veel onrust in de aanleuning, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat jij dat ook gedeeltelijk veroorzaakt.
In het filmpje zie ik dat ze nog niet goed aan het been is... je bent constant aan het drijven, met veel spoorgebruik.
Nog even een poosje hard sleutelen aan de basis van jullie beide... en ik denk dat je dan niet weet wat je ziet! :)

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:23

Wat een lekker koppie zeg. :9 Jullie zien er leuk uit en ze loopt best lekker. Ik zou jou aanbevelen om je beugels 1-2 gaatjes langer te doen ofzo, lijkt me lekkerder rijden, maargoed, het is ook maar net wat je lekker vind. Verder inderdaad je hakken meer uitdrukken. Je paard moet wat meer door de hals. Op die ene foto waar je zegt 'dit vind ik een fijn beeld' loopt ze inderdaad lekker ontspannen door de hals, maar op de andere foto's heeft ze een beetje een nepkrul. Het oogt nogal gespannen, was het waarschijnlijk ook :Y), maar dat wordt wel beter naarmate je vaker wedstrijden rijdt.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:16

Dank jullie voor de leuke en terechte reacties. :D
Geen dank voor de onterechte reacties, want ik was absoluut niet gestresst en heb vooral plezier in het rijden. Verder ga ik absoluut nog niet voor de prijzen en wil ik gewoon dat Jenny er plezier aan houdt en hier goed in doorgroeit ;)

Cartagena & Romyhcs, ik had m'n beugels ook 1 gat langer, maar zat 's ochtends met t losrijden niet zo stevig dus heb ze toen een gat korter gedaan vandaar. Hebben jullie goed gezien! Hakken is idd een groot probleem bij mij...maar wordt aan gewerkt!
Wendy, Ze is idd slecht voor t been hier moeten we heel hard op trainen. Wat betreft de onrust in de aanleuning: ik had verteld over die hupjes wat ze deed? dit kwam puur van het zadel en ze heeft het aangeleerd, is erg moeilijk om er weer af te krijgen maar het is stukken beter als voorheen.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:41

Annemiekbram schreef:
Geen dank voor de onterechte reacties, want ik was absoluut niet gestresst en heb vooral plezier in het rijden. Verder ga ik absoluut nog niet voor de prijzen en wil ik gewoon dat Jenny er plezier aan houdt en hier goed in doorgroeit ;)

Cartagena & Romyhcs, ik had m'n beugels ook 1 gat langer, maar zat 's ochtends met t losrijden niet zo stevig dus heb ze toen een gat korter gedaan vandaar. Hebben jullie goed gezien! Hakken is idd een groot probleem bij mij...maar wordt aan gewerkt!
Wendy, Ze is idd slecht voor t been hier moeten we heel hard op trainen. Wat betreft de onrust in de aanleuning: ik had verteld over die hupjes wat ze deed? dit kwam puur van het zadel en ze heeft het aangeleerd, is erg moeilijk om er weer af te krijgen maar het is stukken beter als voorheen.

Onterechte reacties komen ook uit een goed hart, wij weten niet of je gespannen bent maar zo KAN het eruit zien... Dat is wat mensen bedoelen, iedereen weet hoe moeilijk het is om op wedstrijd rustig te blijven en alles goed te doen, en jij komt een heel eind, dus geen zorgen, iedereen bedoelt het goed en niemand denkt dat jij het rijden niet leuk vind op te gestresst bent, gezonde spanning is alleen maar goed en jullie komen er wel.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:15

heey het ziet er niet slecht uit! :)
maar op foto 1&2 zit je helemaal inelkaar gedoken, probeer rechtop te gaan zitten!
en op foto 6, vooruit kijken :+ ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:25

floorDaan schreef:
Annemiekbram schreef:

Onterechte reacties komen ook uit een goed hart, wij weten niet of je gespannen bent maar zo KAN het eruit zien... Dat is wat mensen bedoelen, iedereen weet hoe moeilijk het is om op wedstrijd rustig te blijven en alles goed te doen, en jij komt een heel eind, dus geen zorgen, iedereen bedoelt het goed en niemand denkt dat jij het rijden niet leuk vind op te gestresst bent, gezonde spanning is alleen maar goed en jullie komen er wel.

Idd :j , het ziet er gespannen uit! Wij gaat uit van dat gene wat we zien, We kunnen toch ook geen gedachtes lezen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:29

Hier nog iemand die er bij was zaterdag.

Annemiek, je houding weet je zelf al. Tequila heeft het allemaal wel mooi verwoord. Je bent op de goede weg maar helaas komt ze nog wel behoorlijk tegen je hand aan als je overgangen rijdt. Maar uit de goede stukken kan je best veel halen waar je mee door kunt.

Van je hakken had ik gezien tijdens het rijden, door het filmen zag ik weinig maar dat viel echt op. Je bent je er bewust van dus dat scheelt.

Komt allemaal goed, en ik moet zeggen, Jenny is een indrukwekkend paard, niet alleen op de foto's maar ook irl.

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:09

Leuk beestje,, Je mag hem wat meer op de acherhand rijden, En let op je houding. Succes verder

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 14:15

floorDaan schreef:
Annemiekbram schreef:

Ik snap jullie hoor...het ziet er ook gespannen uit..maar ik bedoelde hiermee de reactie van Hestejente...die vond ik onterecht! :j
Aan goede reacties waar ik meer verder kan daar heb ik wat aan!
Bedankt allemaal...we zijn hard aan t trainen :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 07:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips. Denk daarbij ook aan de gevoelens van de persoon waar je op reageert, of dat nu iemand is die een bericht gepost heeft, of het een reactie op de beginpost is, er dient wel respectvol gereageerd te worden. :)

Agnieszka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:10

Hoi Hoi

Op de foto zwaait uit zij je dat je dat erg moeilijk vindt als je goed kijkt zie je dat je je linker eleboog afsteekt waardoor je het paard daar de ruimet geeft iets uit te zwaaien en net te veel stelling een grote volte in zo ruime bocht dat je zeer weinig stelling nodig hebt en je paard bijna rechtgericht is dit veroorzaak je door jezelf ook recht te richten in dit geval je eleboogen aansluiten en dan inplaats van je buiten elleboog probeer je binnen elleboog iets af te steken dat maar niet teveel zoals ik al zij volte is grote wending met weinig stelling op deze manier sluit je zodanig je buitenkant dat ie mooi recht blijft en jij iets buiging met je binnenelleboog kan vragen om de volte rond te komen .

Groetjes Agnieszka

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:01

oke dankje Agnieszka, hier heb ik wat aan...zal het eens uitproberen!

Wat betreft moderatoropmerking, volgens mij heb ik iets gemist? Heb geen reacties gezien na mijn post van gisteren?