Deze winter heb ik nauwelijks gereden, omdat de wei erg nat (en dus glad) of bevroren was, en ik helaas geen bak tot mijn beschikking heb. Nou het weer wat beter weer begint te worden, wil ik het rijden weer op gaan pakken naar 1 à 2 keer per week.
Berkje moet vooral meer over haar rug gaan lopen, en een actievere achterhand krijgen die ze mooi onder haar lichaam zet. Hier ben ik dus hard mee aan het werk. Ik rijd vooral veel overgangen en schijnovergangen. Als iemand nog meer tips hiervoor heeft, dan hoor ik die graag.
Daarnaast mag Berkje vooral niet te diep lopen (zoals je bij veel friezen ziet). Ik probeer haar lekker met haar neusje 'eruit' te laten lopen.
Ik rijd met een thiedemanteugel puur voor mijn eigen gevoel. Een erg slechte reden dat weet ik
. Een tijdje geleden kon Berkje ineens haar hoofd de lucht in gooien, haar rug wegdrukken en heel hard wegrennen. Nu doet ze dit eigenlijk nooit meer, dus die thiedeman zit er alleen maar aan voor mijn eigen vertrouwen. Ik wil ook egt weer zonder gaan rijden, want hij heeft eigenlijk toch geen functie meer en ik weet dat dit geen oplossing is!Nou weer genoeg gepraat hier zijn de foto's dan:
We beginnen meteen met de slechtste. Hier loopt Berkje ontzettend op de voorhand. Verder moet ik mijn teugels korter pakken en mijn handen meer naar voren houden.

zelfde commentaar als hierboven.

Hier loopt ze helaas iets te diep.

Met deze foto ben ik eigenlijk wel blij. Hier loopt ze mooi met haar neusje eruit en haar achterhand is al iets beter

Even belonen omdat ze zo braaf stil ging staan.

En als laatste nog een foto van haar hoofdje.

Helaas zijn de foto's op het einde genomen, Berkje was dus al best wel moe en viel weer erg op de voorhand.
Eigen commentaar:
* Teugels korter, hand meer naar voren.
* Hakken uitdrukken, tenen naar binnen.
* Naar voren kijken, geen geld zoeken.
Ik weet dat ons rijden bij lange na niet perfect is. Daarom zou ik graag commentaar hebben. Ik zou het wel fijn vinden als je je commentaar goed onderbouwd, het liefst met tips erbij hoe ik het kan verbeteren.