Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

honeypopz schreef:mijn paard neemt het bit goed aan maar vind het best banketstaaf dat ik beetje word afgekraakt.![]()
het gaat vooral om het feit als ik ga wandelen. in de paddock is ze braaf en met springen ook.
maar vanaf het moment dat ik aan het galloperen ben in de bos dan verlies ik de controle. zover zelfs dat ik ze niet meer stil krijg.
is dit door zot te doen? mij paard krijgt weidegang +/- 5uur per dag, en normaal voer maar wel veel hooi.
vriendinnen hadden mij aan geraden om een dunner bit te proberen. maar hoopte dat hier iemand mij kon helpen.
honeypopz schreef:@vjestagirl, ja dat is inderdaad een optie, om enkel dan te galloperen. en verder draven en te wandelen.
maar mag ik iets vragen?
welk bit raad je dan aan om gewoon mee te trainen? wat is volgens jou het aangenaamste voor een paard om mee gereden te worden? het laatste wat ik zou willen is haar pijn doen.
cherish schreef:ik rij nu met een ongebroken bustrens en dat bevalt wel...
mijn paard wou het bit nog wel een vastpakken waardoor ze erg sterk in in haar mond was..
op advies een stang en dat gaat eigenlijk wel goed.
ik hoef niet meer echt "hard" te trekken in haar mond zegmaar waarvoor t voor ons beide prettig is.
ze schuimt er wel lekker op.
heb om mijn menbit een zemenlap genaaid, wil dat misschien om dit bitje ook wel doen, is lekkerder in haar mondje.
gewoon wat bitten uitproberen maar niet meteen hele scherpen.
dacht dat me paardje altijd best sterk in haar mond was, maar merk nu met het mennen dat ze een gevoelig mondje heeft.