Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En hard genoeg, dat je het maar een keer hoeft te doen.midgie schreef:Ja er zijn idd heel veel topics over, maar bedenk wel dat het altijd de fout van de ruiter is, het paard volgt zijn natuurlijke instinct, je kan en mag hem daar niet voor straffen, maar zoek naar de fout die bij jezelf ligt, als je die hebt gevonden zal het paard niet meer de lucht in gaan, wees eerlijk en los het op een eerlijke manier op,
Een paard mag onder geen enkele voorwaarde steigeren.
pharagirlke schreef:midgie schreef:Ja er zijn idd heel veel topics over, maar bedenk wel dat het altijd de fout van de ruiter is, het paard volgt zijn natuurlijke instinct, je kan en mag hem daar niet voor straffen, maar zoek naar de fout die bij jezelf ligt, als je die hebt gevonden zal het paard niet meer de lucht in gaan, wees eerlijk en los het op een eerlijke manier op,
Juistem, tot die 500 kg een keer boven op je ligt, benieuwd of je dan nog zo praatEen paard mag onder geen enkele voorwaarde steigeren.

Alstie dat heeft afgeleerd kunnen we verder praten. Die merrie van mij liet zich ook gewoon achterover vallen en dat was pure dominantie, dus reken maar dat die flink op haar plek gezet is toen. pharagirlke schreef:Jij hebt dan geloof ik nog niet zo veel paarden gezien, want ik heb er wel al gezien die heel snel hadden uitgedokterd dat dat een perfecte manier was!
Nooit over de grens gaan bij een paard? Alles wat we hen leren is over hun grens gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo van "ze krijgen eten dus ze moeten luisteren" zeker niet. Maar een paard dat steigert, om welke reden dan ook, doet dat maar 1 keer bij mijAlstie dat heeft afgeleerd kunnen we verder praten. Die merrie van mij liet zich ook gewoon achterover vallen en dat was pure dominantie, dus reken maar dat die flink op haar plek gezet is toen.
Die steigerde zodanig hoog dat ze achterover klapte. Had de domme muts zelf ook wel kunnen bedenken. Ze weten goed genoeg hoe hun evenwicht is (onbewust). Dus ja, dan krijgt die een knal van me dat ze niet meer weet waar ze staat. En weet je wat? Ze heeft het nooit meer gedaan en we zijn dikke vriendjes nu. Dus kennelijk zijn we allebei heel duidelijk naar elkaar geweest 

Dat is al een tijdje achterhaald. Gewoon een goedgemikte stomp.
Om een paard dood te slaan moet je al heuuul hard slaan. Zelfs om een mens met 1 enkele klap dood te slaan moet je al verrekte hard slaan. Als je zo denkt moet je zeker niet met flessen water beginnen. Ik krijg nl veel liever een vuist volle kracht op mijn hoofd dan een fles water
Daar heb je veeeeel meer kracht mee dan puur met je hand. (heb je een beetje het baseball-bat effect mee gezien er ook nog water en dus gewicht in zit)
Bedenk je wel dat je hard moet slaan om een plastic fles stuk te slaan... En als je hem niet wil stuk slaan moet je mij maar eens uitleggen hoe je het praktisch oplost om tijdens het steigeren water over dat ding zijn hoofd te krijgen

Alleen die een goede is sneller en duidelijker en zal op lange termijn veel meer nut hebben.