Sabine&Cherokee Stal Bakels @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Sabine&Cherokee Stal Bakels @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 19:40

Na 4 jaar op bokt, toch maar tijd van foto van mij op paard. Met dank aan Afke, de eigenaresse, die even tijd had om foto's te maken ^_^ want mij op een paard op de foto, gebeurd niet zoveel ^_^

Ok mijn eigen comments op houding zijn, handen lager en meer rechtop, onderbeen mag meer naar achteren. Meer recht op zitten. Vrolijker kijken. Beugels mogen straks gaatje langer, maar uit verhalen begrepen dat hij nogal wat valse sprongen kan maken dus hou ze nu nog even korter. (bij mij nog niet veel geks gedaan)
Zijn nu nog bezig met voorwaarts rijden op plaats waar ik wil en balans krijgen in overgangen terug. (valt naar binnen) Doe nog niks met hoofd houding, tenzij hij te diep naar beneden gaat. Teugels hangen soms in boogje, maar heb wel contact want hij reageert desondanks zeer fijn op kneepjes.
Graag alleen vriendelijke comments op mijn houding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Biieniie op 27-02-09 19:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Amber_paard

Re: Sabine&Cherokee Stal Bakels @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:53

het ziet er erg netjes uit.
alleen mag je je hakken soms wel wat meer uit drukken.
Verder iets rechter op zitten maar dat zei je zelf al.
Ook vind ik dat je op een mooi paard zit!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:58

hejhej mooi paardje

Foto 1: vindt ik hem iets op de voorkant komen, let ook op je binnenhand. hou ze gelijk, en heb evencontact!.

Foto: Daar is hij erg tegen de hand, en druk zn rug erg weg, let weer op je handen, en probeer ook je ellebogen bij je lichaam te houden

Foto 3: geeft wel een fijn beeld.

Ga zo door dan komen jullie de wel!.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:02

hey, alvast bedankt voor alle comments, nog even snel 2 fotootjes bijgevoegd.

Even vanuit mij, dit is de eerste keer dat ik hem zie bewegen onder de man, ik had zijn passen veel kleiner en minder vrij verwacht dus dat was voor mij een zeer positieve verassing. Op foto 2 is hij inderdaad erg tegen de hand. Hij moet nog een beetje leren schakelen van tempo. Hij was in de galop gevallen en had hem net terug genomen. Uiteraard tegen zijn protest, want galop is makkelijker dan een snellere draf.
Desondanks moet ik nog een klein beetje wennen aan een paard zo fijn in de mond, aangezien ik het laatste jaar vrijwel alleen stugge manege paarden heb gereden, die fijn hangen enzo. Ellebogen en binnenhand zijn bij mij een terug komend probleem. Gelukkig heb ik (eindelijk) een beetje relaxte instructrice, en privéles.

Ook hakken uitdrukken gaat soms nog moeilijk. Na 2 gescheurde enkelbanden hou ik het niet al te lang vol, mijn hakken goed uit te drukken. Gaat gelukkig al een stuk beter na regelmatig oefenen op de trap ^_^

Dus ook daar ga ik nu hard mee aan het werk. Bedankt voor de comments.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:19

Ik vind hem heeeeel erg fijn lopen op de foto's! Een miscommunicatie als op foto 2 heeft iedereen wel eens, maar op de andere foto's loopt hij erg netjes. Hij zoekt netjes je hand op en is er niet bang van.
Een mooi beeld van een jonge pony. Lekker zo blijven rijden. Als hij meer balans krijgt in zijn lopen, en jij blijft hem goed in je hand drijven, dan zal hij vanzelf je hand opzoeken. Ga je met dit soort gevoelige diertjes vooral niet focussen op de voorkant, want dan heb je binnen enkele minuten een pony die te diep loopt en dat is verschrikkelijk moeilijk om eruit te krijgen. Liever lopen zoals jouw foto's, dan dat hij voor het oog mooi in het krulletje loopt, maar niet meer in je hand 'duwt'.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:59

Je zit heeel netjes alleen ietss rechterop ..
Dan zit je helemaal toppiePerfect ;)

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:26

Wat een pittig koppie heeft ie! 8-) Ehm, het ziet er best goed uit, op foto 3 loopt hij mooi. Ehm, tips... Handen gelijk houden (foto 1), iets meer rechtop zitten soms en verder, tsjah, werken aan de ontspanning bij je pony denk ik!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:44

Hij liep in het begin heel erg achter de teugel. Met ontspannen buitenritjes dat een beetje weg gekregen. Rij hem nu 3 maandjes ongeveer. Pas sinds 3 weken meer echt gaan rijden. (rijbaan was door vorst niet te rijden)

Lang teugeltje beetje draven en stappen. Wachten tot hij ging zoeken naar mijn hand. Heeft een hoop gescheelt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:02

Hey leuk paardje, denk om je handen dat je rechtop houdt i.p.v. horizontaal, je hakken en op de foto zie ik dat ik galop je onderbenen verder naar voren gaan, let hier dur ook op. Succes

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:57

daffie1986 schreef:
Hey leuk paardje, denk om je handen dat je rechtop houdt i.p.v. horizontaal, je hakken en op de foto zie ik dat ik galop je onderbenen verder naar voren gaan, let hier dur ook op. Succes

:j

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:36

_Lotteke schreef:
daffie1986 schreef:

:j

Hey bedankt allemaal voor de tips,

onderbeen mag inderdaad verder naar achteren. Mooie is dat hij nu nogal goed reageert op onderbeen naar voren als rem. Maar dat probeer ik nu af te bouwen, ook voor mijn eigen houding. Bedankt!

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:07

let op je handen lijkt nu of je je optrekt verder ziet het er leuk uit ! suc 6

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:11

leuke pony!
let op je handen!

succes!