We zijn op het moment weer aan het opkrabbelen, Silke heeft erg veel last gehad van haar rug vorig jaar. We waren op concour in Oktober 2008 en ze beet me ineens toe ik het zadel eraf haalde. Ik ben vervolegens gestopt met rijden en ben met Silke naar de fysio gegaan. Vervolgens mochten we vijf weken lang alleen maar longeerwerk doen. Hier is ze veel fijner van geworden en nu kan ze ook galloperen aan de longeerlijn, hetgeen altijd een probleem voor haar was. Na vijf weken longeertraining mocht ik er in november weer op (1 keer in de week 10 min en de rest blijven longeren). Inmiddels hebben we dit iets uitgebouwd en rijden we "gewoon". Wel blijft longeren een belangrijk onderdeel van onze training. We hopen van het zomer (juli) weer op concour te kunnen (M2 Dressuur), maar we moeten nog heel veel leren (rijden nu denk ik op L1 niveau)!
Ik heb, omdat Silke last had van haar rug, een nieuw zadel aan laten meten op haar rug. Het zadel is alleen extreem anders qua zit dan ik hiervoor had (had een Kieffer Lusitano met veel wrong en diepe zit, dit is ineens veranderd) Mijn beenhoudig is dan ook verschrikkelijk! Ik ga hier nog aan werken, maar omdat ik, als ik hierop oefen, mijn spieren te hard span, raakt Silke dan ook redelijk gespannen. We zijn nu vooral bezig met ontspanning. Vandaar dat dit een vervolgsaandachtspunt voor ons wordt.
Genoeg gepraat, hier de foto's!
Even loswerken:
iets meer doorvragen in stap:

Wat verderop tijdens het rijden:
stap:

Draf:

Galop:

hier wordt ze wat sterk