Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xXLianneXx schreef:gewoon nog niet aan beginnen!
je verpest haar als je gaat slaan of schreeuwen ze is nog maar net een maand bereden zeg je.
ze moet eerst haar evenwicht vinden met een ruiter erop de goede spieren ontwikkelen op eigen benen leren lopen
ik zou komende maanden nog niet proberen hoor dat komt vanzelf wel.
krijg je geen les van iemand er zijn genoeg oefeningen voor jonge paarden dus ik zou proffecionele hulp vragen![]()
en rechte stukken zijn ook heel moeilijk daar springen ze vaak achter over in een andere gallop en leren ze een verkeerde bazis aan gewoon pas aan beginnen als je merkt dat ze niet meer zwabbert als je rechte lijnen rijd(dus niet langs de bakrand) en veel binnenhoefslag rijden want vaak gebruiken ze de bakrand als evenwichts balk en leren sneller evenwicht te vinden als je op de binnenhoefslag rijd.
maar ga een pas ingereden dier alsjeblieft niet BOT rijden door door te drijven en te slaan en schreeuwen wat veel een veel te vaak gebeurt daarbij komt dat ze makkelijker uit een rustige draf aangalloperen dan in een racedraf dan raken ze met hun voetjes in de warwerk veel met stem wijnig met hulpen van been en je krijgt een lekkr fijn paard die zonder sporen en zweep gereden kan worden en ga niet doordrijven zoals hier een keer geschreven staat tenzij je een verpest paard wil aan jou de keuze

Robijntjah schreef:Kun je met haar terecht op lange zandpaden?
Vooral niet op de volte, dan maak je het ze alleen maar moeilijk!
Het makkelijkste is om rechte stukken te galoperen, maakt niet uit hoe of wat, als ze maar galopeert!
Dus vandaag lange zandpaden

monique4 schreef:Ik zou eerst beginnen om haar de galop met longeren aan te leren, dan met hulp van je stem, het kwartje moet nog vallen bij de fries.
Als ze het eenmaal aan de longe kan, dan onder het zadel proberen met het stem-commando.

wendietjuhhh schreef:@t sernet:
Ik denk dat dit juist moeilijker is... aan de longeerlijn is best moeilijk voor zo'n paard omdat het paard erg kleine voltes moet maken... bovendien belast je de gewrichten van zo'n jong paard.
, wanneer ze dit onder de knie hebben, kun je het zgn. verder gaan uitoefenen onder het zadel.