6jarige Syvilia @ Work met mij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

6jarige Syvilia @ Work met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:42

Hallo

Ik verzorg syvilia nu vanaf 12 januari 2009. Dus nog niet heel lang, we hebben nu bijna elke week priveles. Waar we steeds meer proberen om een team te worden.
We hebben nu nog niet echt een niveau, we zijn vooral bezig dat ze nu over de rug gaat lopen (nageefelijk) en dat ze rustiger is met haar hoofd. En niet onder mij vandaag loopt. We zijn nu vooral bezig in stap en draf, vandaag ook niet gegalopeert omdat ik dat liever doe als mijn les geefster er bij is, omdat ze erg sterk kan worden. En liever haar eerst in stap en draf onder de knie heb. In het begin met inrijden is syvilia zelf ook erg heel druk, meestal gaat dit in de loop van het rijden ook beter.
Verder zijn we ook druk aan mijn houding bezig. Ik zit te vaak gespannen wat ik weer merk aan syvilia. Als hier nog tips voor zijn, heel graag!
Verder is dit de eerste keer dat er rijfoto's zijn gemaakt.

1#
Afbeelding

2#
Afbeelding

3#
Afbeelding

4# Nog wat gespannen.
Afbeelding

5#
Afbeelding

6#
Afbeelding

7#
Afbeelding

8#
Afbeelding

9#
Afbeelding

10#
Afbeelding

11# : en de fotograaf er nog even op. (dorieeen@bokt)
Afbeelding

Klaar en een knuffel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJPPWUZN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BEZVRFPH.jpg

Commentaar van mijn eigen is, Vooral aan mijzelf werken. Niet te snel naar voren vallen en iets ontspannerde zitten.

Groetjes Jodie

Roihi

Re: 6jarige Syvilia @ Work met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:46

ik vind het naar voren vallen best meevallen op de foto's, je hebt een nette houding (vind ik dan toch).
De spanning zie je wel in je rug maar het stoort niet voor het zicht.
lekker rustig aan oefenen

ps: heb je niet veel te veel spul onder je zadel liggen? die Anky-dekjes zijn al vrij dik en dan ligt er ook nog een wollen dek onder...

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:55

ziet er netjes uit, het voorover valllen valt idd nog mee. Wel zou je je hakkken wat meer mogen uitdrukken en naar voor kijken ipv van naar de grond.
Mss ook dat bontje weghalen, anders wordt het nogal dik onder je zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:56

leuke pony hoor :) (is het een draver ? ) je hebt idd best een nette houding alleen probeer je handen niet vast te zetten (dat lijkt op de foto) verder hakke uitdrukken.

en idd de volgende keer iets minder onder je zadel leggen ;) @Wirobelgje : volgends mijis het een PK en die zijn minder dik als de anky maar als nog te veel van het goede

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:57

leuke fotos! Ziet er netjes uit hoor. En mooi dekje:D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:59

volgens mij is je zadel te breed. Daardoor val je ook voorover.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:00

Het dekje is neit van anky, welk merk wel weet ik zo niet. De eigenaar heeft liever dat ik het allebei gebruik ,heb ook mijn mening gegeven dat ik het iets te veel van het goede vind. maar ze had toch liever dat ik het wel gebruikte, dus dan gebruik ik het ..

@ nini_roosje : Syvil zou worden ingereden voor draver maar daar was ze te sloom voor. Verder had ik het gevoel dat ik juist mijn handen aardig los had (niet vast.)

@Mloeser, als het goed is is het zadel gewoon goed, de lesgeefster heeft na gekeken en de eigenaar ook (met zadelmaker erbij)

Hakken uitdrukken & na voren kijken blijven altijd mijn probleem.

& de rest bedankt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:13

misschien is het gezichtsbedrog door de dekjes? Daarom moet je met passen ook zonder dekje passen :P

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:16

weet ik, dat ik ook helemaal gebeurt met de zadelmaker er bij :) verder heeft de lesgever ook gekeken! Dus dan zou het wel goed moeten zijn.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:17

Ziet er netjes uit :D
Hakken uitdrukken en naar voor kijken en iets rechter op zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:51

B_rOwny schreef:
Het dekje is neit van anky, welk merk wel weet ik zo niet. De eigenaar heeft liever dat ik het allebei gebruik ,heb ook mijn mening gegeven dat ik het iets te veel van het goede vind. maar ze had toch liever dat ik het wel gebruikte, dus dan gebruik ik het ..

@ nini_roosje : Syvil zou worden ingereden voor draver maar daar was ze te sloom voor. Verder had ik het gevoel dat ik juist mijn handen aardig los had (niet vast.)

@Mloeser, als het goed is is het zadel gewoon goed, de lesgeefster heeft na gekeken en de eigenaar ook (met zadelmaker erbij)

Hakken uitdrukken & na voren kijken blijven altijd mijn probleem.

& de rest bedankt.

dan heb ik het fout gezien :o verder is draver een ras ;) dus waarschijnlijk is het wel een draver als ze wel getraint is om te koersen maar niet snel genoeg was (zo eentje heb ik hier nl ook staan :) )

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:19

Ik vind wel dat de bak echt super mul is om te rijden. :\

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:23

wat leuk om eens rijfoto's te zien.

Ziet er netjes uit hoor!
En leuk dat je nog les van jo hebt! :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:27

zit heel mooi en netjes uit!
alleen mischien moet je wel een beetje minder naar onder toe kijken.
als je vooruit kijkt heb je een beter balans ;)
en ook nog eens meer overzicht :o

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:28

Ik vind het er goed uitzien, je bent in ieder geval met de goede dingen bezig! En dat is fijn om te zien, verder zou ik met warm rijden, goed lang-laag en over de rug beginnen, dan heeft ze mooi achterbeen werk en als je haar dan oppakt blijft ze goed ruim van achter. Ik vind haar wel een beetje dun (vooral op foto 7 & 8)... Maar misschien is dat een momentopname of i.v.m de winter... Ik vind jullie bak er wel wat zwaar uitzien... ze zakt erg ver weg... Succes met verder oefenen!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:31

Ik ga met m'n voorganger mee en vind haar inderdaad nogal dun ;) Verder heb je wel een nette houding, hou je hakken laag en je handen rechtop. Ik vind de bak er erg zwaar uitzien. Vooral bij die eerste knuffel foto (* zoek de paarden voeten := )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:33

ten eerste vind ik het heel goed van je dat je les hebt genomen, en de moeilijke stukken even over laat voor de lessen.

Zo voorkom je ongelukken die vaak gebeuren uit angst :)

Probeer iets verwaander te gaan zitten, en meer op je zitbeenknobbels.

Wat betrefd het zadel zou ik toch eens goed met die eigenaresse om de tafel gaan zitten, evt dit topic uitprinten en laten zien.
Zadel lijkt niet lekker te liggen, en al helemaal niet dankzij die dikke rommel die ertussen zit, dit kan gewoon niet goed zijn voor de rug.
Tijdelijk een bontje omdat een paard wat mager is oid, ala.
Maar en een dikke pad en een dik bonten chabrak, dat is funest voor de pasvorm, en kan een slechte pasvorm ook niet goed maken.

Dus zadelmaker erbij en zadel aaanpassen zou ik zeggen.
Dat kan helpen de pony wat langer mee te laten gaan,en voorkomt dat de rug naar zijn grootje gaat.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:56

Wat ik al had gezegd, toen ze dit paard kreeg en pas nog is een zadelmaker geweest. die heeft het zadel na gekeken. en zei dat hij nog helemaal nog goed lag.
Mijn lesgeefster heeft er ook nagekeken en zei ook dat het zadel goed lag.
dit hebben ze allebei zonder dekje eronder. En met dekje en dat bontje er onder na gekeken. daarom.

Verder moet ik inderdaad meer naar voren kijken, k wil te graag na het paard blijven kijken.

@ crossmonster : Hoe bedoel je meer op je zitbeenknobbels. meer op mijn kont of meer na de andere kant. En daarvoor heb ik inderdaad ook les, omdat het paardje ook nog jong is. en leren blijf ik altijd.

@ Levine : Ze is inderdaad wel een beetje tegen de dunne kant, maar dat is ook wel haar bouw.

@ Floordaan : Hoe kan ik dat het beste doen met dat inrijden? want in het begin dan rent ze altijd voor me weg en kan k haar niet goed houden. later gaat dat pas beter. Omdat ze teveel engerie heeft, staat wel elke dag op de wei. Ze komt dan over alsof ze heel veel zin heeft in rijden..

@ Lilian : De bak is wel tegen de zware kant, maar aan de voorkant is het gewoon goed te rijden. Maar omdat k ook een paar keer de hele bak door wou heb ik dat ook gedaan. Helaas zijn de foto's aan de voorkant van de bak niet goed gelukt.

@ de rest : over de bak ik kan waarschijnlijk binnenkort in een andere bak rijden, maar moet daar nog eerst meer informatie overhebben. Als dat helemaal door kan gaan ga ik daar voortaan heen. dat is op 5minuten loopafstand.
& bedankt voor de reactie's.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:06

B_rOwny schreef:
@ Floordaan : Hoe kan ik dat het beste doen met dat inrijden? want in het begin dan rent ze altijd voor me weg en kan k haar niet goed houden. later gaat dat pas beter. Omdat ze teveel engerie heeft, staat wel elke dag op de wei. Ze komt dan over alsof ze heel veel zin heeft in rijden..

Nou wat erg belangrijk is dat je contact houdt, je geeft de teugels een beetje mee net zolang totdat je voelt dat ze haar neusje goed naar de grond ''duwt'' en ze jou goed (genoeg) draagt. Je blijft ondertussen aansporen. Want anders gaat ze teveel lopen op de voorhand. Probeer het anders een keer met je instructrice erbij, dan zeg je gewoon dat je graag met inrijden en uitstappen lang-laag en over de rug wilt beginnen. Ze snapt dan precies wat ik bedoel. Veel succes!

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:15

Ziet er al goed uit hoor;)

Op foto 5 en 6 loopt ze al aardig ontspannen!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:47

Ziet er super uit!!
Maar ik vind dat het op de voor hand lopen erger lijkt op de foto's als in het echt.
Bij de 2e foto lijkt het het ergst, maar daar is de horizon ook niet helemaal recht volgens mij? :)
Verder wat de dekjes betreft ben ik het wel mee eens. Maar ik vond de pad niet heel dik, niet zo dik als andere dekjes. Maar idd is het miss beetje te veel van het goede.
En goed veel overgangen blijfen rijden! :o
Verder idd moet je naar voren kijken en je bekken beetje kantelen denk ik,, & lekker trots er op gaan zitten! je weet nu hoe goed het er uit ziet.
Jullie komen er wel! toppertjes! +:)+

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:14

@ floordaan : Ik zou het even vragen aan mijn lesgeefster.. Dan kan ik het dan gaan proberen. vind ik toch beter dan zelf aan kloten.

@ Dorien : Zelf vind ik dat ze op foto 2 wel lekker het achterbeen mee trekt. Ja is altijd fijn om een foto of een filmpje te zien..

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:57

ja weet ik, maar op die foto lijkt het het meest zo vind ik, verder zie ik het niet echt heel veel, ghehe.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 19:09

Okee :) verder nog mensen reactie's denk dat alles wel een beetje gezegt is.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:48

ziet er goed uit hoor, spanning vanuit jou lijkt me mee te vallen, wat me wel gelijk op viel je kijkt op iedere foto naar beneden daar moet je een beetje op letten, dat je naar voren blijft kijken
verder leuke pony!