ik heb een dipje wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bjorn6

ik heb een dipje wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 18:43

hallo
ik heb sinds kort ergens anders les..
ik rij nu ongeveer 7 jaar maar nu..
ik moet mijn handen en schouders stiller oke dat lukt nog..
maar ik moet dan mijn buiten been achter de singel doen en dat is heel moeilijk hoe doen jullie dat...
en nog een vraagje...
ik heb vorig jaar een ongelukk met een fries gehad en toen ben ik met spoed naaar het ziekenhuis gebracht.. toen heb ik alleen mijn hand gebroken:P maar na onderzoek bij de dokter blijkt dat ik zo hard op mijn hoofd ben gevallen dat ik nu een kronkel in mijn rug heb en daarom zot ik dus een beetje scheef.. maar daar word dus ook heel erg op geled met mijn houding bij het rijden heeft iemand ook tips om mij rechtop te laten zitten?
groetjes van mij

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:29

Ik neem aan dat als je het over buitenbeen achter de singel leggen hebt, dat het dan over Galop gaat?
In dat geval...
Probeer gewoon rustig voor te bereiden op de galop met doorzitten, in de hoek leg je je buitenbeen wat naar achter.
Ja hoe?
Je duwt hem gewoon naar achter en zorgt dat je je hakken blijft uitdrukken:)
Ja voor de rest snap ik je probleem niet, maar vraag het gewoon een keer aan je instructrice...
Zij en jij weten het beste wat jullie bedoelen...

Over je rug:
Zelf heb ik scoliose (een soort aandoening waarbij je rug scheef groeit) en heb ik dus ook moeite met goed zitten.
Mijn beste tip is ontspannen, voor in het zadel zitten en je rug een beetje naar achter te duwen zonder scheef te gaan zitten:)
Maar dit is voor iedereen anders, zorg iig dat er niet te veel spanning op je rug staat want dan zit je (meestal) met een holle rug(A)

MarliesV

Re: ik heb een dipje wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:10

Snap niet echt hoe je een kronkel in je rug kunt krijgen door op je hoofd te vallen. Als dat zo is zou ik eerst niet rijden maar dit laten oplappen bij een arts of fysio.

En als je dingen als been achter de singel niet kan kan je dat het beste aan je instructrice kan vragen. Zij kan gelijk corrigeren en uitleggen hoe het moet.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:23

voor draf heb ik wel een goeie tip.
je moet bij de verlichte voor je gevoel alleen je kont op en neer doen.
dan zit je kaasrecht en stevig ;)

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:12

Probeer eens een zitles te krijgen, waar alleen gekeken wordt hoe je je zit kan verbeteren. De zit is de basis van alles wat je doet en dus zeer belangrijk.

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:24

Laat je rug nakijken door een chiropracter, wie weet is er wel een wervel verschoven. Ik heb hier na een val veel baat bij gehad.

Een goede instructeur kan je zitlessen geven en helpen je hulpen te verfijnen. Het zal in het begin erg moeilijk zijn, maar je wordt er alleen maar beter van

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:27

Als je even het gevoel hebt dat je niet echt verder komt met rijden, zou je misschien een paar keer een priveles kunnen nemen. Dan heb je de tijd om vragen te stellen en krijg je directe feedback.

sophiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:57

Ik snap niet echt wat je bedoeld, maar misschien is het een idee om voor de problemen met je houding een keer een zitles te nemen? Dat helpt echt goed 8-)