te snel willen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

te snel willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:15

Mijn pony wil graag snel naar huis. Ik ben nu bezig om haar op stem en zit terug te laten komen. Maar op de terugweg en als ze onrustig is reageert ze hier niet op.
Dus dan heb ik toch mijn teugels nodig.
Maar ze reageerd dan niet naar mijn zin. Op kleine ophoudingen reageerd ze niet. Pas als ik veel en aanhoudende druk geef komt er een reactie. Dit lijkt me niet de juiste weg want zo wordt ze volgens mij hard in haar mond. Maar anders loopt ze gewoon door en dat is ook niet goed natuurlijk. Iemand tips?

Zilvermoon

Re: te snel willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:17

Iedere keer een andere weg kiezen. Of af en toe weer omdraaien en weer een stukje terug rijden. Dat ze niet weet wat er gaat gebeuren zodat ze meer alert is op jou. Mijn paarden hebben het ook direct door als de t hoofd weer richting huis staat en dit heeft bij mij wel geholpen.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:18

een stipje, mijn merrie doet dat ook. soms gaat we al huppend en een ramp tempo naar huis

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:32

Geef je toevallig voer of snoepjes op het moment dat je weer thuis bent?

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:45

Ze krijgt wel kuil als we thuis zijn. Bix geef ik nu al niet meer na het rijden en voor het rijden krijgt ze ook wat kuil.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:12

hier nog zo een...in de westernles een methode geleerd die langzaam vruchten afwerpt..die van mij is heel onzeker en wil dus graag weer naar haar kudde..zodra ze stal ruikt gaan we en dat is soms best gevaarlijk...maar gaat steeds beter!!!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:33

Ik had dat ook maar ik heb het zo opgelost..

Richting stal rijden wordt ze druk dan rij je langs je stal en dat netzo lang volhouden tot ze door heeft dat als ze druk doet dat ze niet naar stal mag..

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:03

dat doe ik ook...afgezien van de "dram-controle"onderweg...en boos dat ze wordt als ze niet naar stal mag ha ha....echte haf!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:47

Kelly1992 schreef:
Ik had dat ook maar ik heb het zo opgelost..

Richting stal rijden wordt ze druk dan rij je langs je stal en dat netzo lang volhouden tot ze door heeft dat als ze druk doet dat ze niet naar stal mag..

Hey, goeie tip! Die ga ik ook proberen. Ik rij een paard dat echt heel hard naar huis toe raced als hij de kans krijgt. Hele stofwolken lieten we in het begin achter. Voortdurend voltes rijden enzo, maar op die smalle bospaadjes gaat dat ook niet altijd even makkelijk. Het gaat de laatste tijd wel steeds beter, maar vaak dribbelen we het laatse stukje huiswaarts, echt heel vervelend.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:52

Mijn Friesje heeft dat ook... helaas. Er zit voor mij niets anders op dan rustig te stappen op de terugweg, een drafje mondt uit in een race galop naar huus, ook al krijgt ze nooit meteen voer of hooi/kuil. En parashute of anker uitgooien heeft ook geen nut, die sleurt ze gewoon mee.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:02

ha ha leuk..die parachute of anker is misschien een idee...mijn paard is wat lichter en kleiner, misschien helpt't!