Ik wil vandaag gaan springen maar ben een beetje inspiratieloos qua hoe ik het moet neerzetten. Het paard heeft al een aantal keer kruisjes gesprongen en dat ging prima voor de rest nog geen steiltjes (wel cavaletti's). Nou is de bak ook vrij klein 15 bij? sja niet groot in ieder geval. Zelf heb ik parcoursen tot 1,20 gesprongen met een ander paard.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-09 12:47
Ik ga over een uur al, dus mocht iemand t nog lezen en een idee hebben...heel graag
Je zou ook een in uitje kunnen doen met eerst een kruisje en dan een laag stijltje erachter.
Puk
Geplaatst: 28-02-09 12:46
Leg wat drafbalkjes op de grond en zet een eindje verderop een kruisje neer. Draaf over de balkjes en vervolgens over het kruisje. Doe het ook eens andersom. Galloppeer dan over het kruisje, maak een overgang naar de draf en draaf dan over de balkjes. Of probeer zelfs eens een overgang naar de stap of het halthouden te rijden tussen de balkjes en het sprongetje. Dit is leuk en afwisselend voor je paard en bovendien zijn het goede oefeningen om de controle over je paard te verbeteren. Veel plezier!
___Tessa___
Geplaatst: 01-03-09 12:25
In uitjes oefenen is heel goed voor de techniek, en volgende keer als je iets wilt gaan springen niet op dezelfde dag nog een topic plaatsen maar wat eerder, of eventjes de zoekfunctie gebruiken dan vindt je gegarandeerd ook topics over dit onderwerp