Vainqueur met Shana en Fran => 1e keer bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karennnn

Vainqueur met Shana en Fran => 1e keer bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:24

Shana en Fran zijn mijn toekomstige schoonzusjes. ;) Ze zijn 13 en 14 jaar en rijden nu ongeveer 1jaar.
Toen we de kosten van de manege even op een rijtje zette, bleek het dat ze na 1jaar rijden in de manege een eigen paard zouden kunnen kopen van hetzelfde bedrag. :o
Bovendien stond onze 2jaarse sinds kort alleen op de wei, aangezien zijn weidemakkertje verplaast werd.
Ik, mijn vriend en zijn moeder berekende samen de gemiddelde kosten per jaar en legde deze aan de papa voor (die niet zo gesteld was op een eigen paard :P) Heel goed voorbereid en met heel wat argumenten kregen we uiteindelijk de toestemming om voor een paardje te gaan zien. :D
Ik speurde een tijdje het internet af en na een tijdje leek ik een geschikt paardje te vinden. }:0
Een 5jarige ruin,1.61m, 100% verkeersmak, basis dressuur en een sprongetje, super lief en betrouwbaar zowel in omgang als onder het zadel. + klinische keuring. En dit voor een zéér eerlijke prijs.

We gingen dus op pad met de 2meisjes die van "niets" wisten! (natuurlijk na 10min rijden verspreekt mijn vriend zich reeds :P en waren ze volledig op de hoogte)
We hebben 4.5u in de auto gezeten om er naar toe te rijden :Z (omdat het zo ver was hadden we voor alle zekerheid de trailer al bij, zodat we niet nog een keer moesten rijden) Uiteindelijk daar aangekomen, waren ze natuurlijk op slag verliefd. Het paardje, Vainqueur, was zoals verwacht: lief, eerlijk, leuk te berijden. Hij had engels volbloed x draver papieren, maar kan heel rustig galopperen. En diezelfde dag hebben we hem nog meegenomen. Hij staat nu 2maanden bij mijn 2jaarse op de wei en heeft het er écht naar zijn zin. Hij is doodeerlijk en leert ongelooflijk snel bij! Bovendien hebben we hem een keer laten vrijspringen en dit was, verbazingwekkend genoeg, echt goed! :D

Fran, de jongste, is niet erg bang, ze rijdt nog niet zo lang en probeert vooral op haar eigen houding te letten en op een zachte aanleuning bij het paard. Vooral haar beenligging en armhouding zouden nog verbeterd moeten worden, ze is ook nog wat gespannen in haar houding omdat ze van een C- manegepony komt, die toch wel heel anders was! We hameren er op dat Fran met zachte aanleuning en puur op de zit rijdt, eenmaal ze dat beide onder de knie hebben, nemen we hem wel verder op, maar voorlopig liever het neusje in de lucht dan te diep.
Shana, de oudste, is ontzettend bang en rijdt puur voor haar plezier en voor haar vertrouwen, zij letten samen op niets specifieks en rijden datgene naargelang ze zin hebben.

Vainqueur zit al sinds aankoop wat vast op rechts en af en toe rijd ik hem om dit er uit te krijgen. Omdat fran en shana hier nog niet aan toe zijn. Deze zomer zal hij zijn eerste dressuurwedstrijdjes starten.
Rijtips zijn zeker welkom.

Nu eindelijk de foto's :D
1. Zijn lieve hoofdje
Afbeelding
2. Fran en Venkie
Afbeelding
3.fran : drafje
Afbeelding
4. drafje
Afbeelding
5. Shana en venkie
Afbeelding

6. Fran: buiten na het rijden nog snel een foto nemen
Afbeelding
7. Shana ook nog snel een foto
Afbeelding
8. zijn lieve hoofdje nog een keer
Afbeelding
9. Bewerkt foto'tje
Afbeelding

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:32

Oja ivm het hoofdstel: We zijn begonnen met zijn normale trens-hoofdstel. Maar daar brak het bakstuk van af. Dus heb ik haar even mijn hoofdstel gegeven om verder te rijden. (normaal loopt hij op gewone trens en geen ophaaltrens, er was wel geen verschil te zien en omdat de meisjes allebei heel zacht rijden in de hand, heeft hij er ook zeker geen last van ondervonden)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:41

Wat een vreselijk leuke verrassing voor die meiden! die boven maar met zo'n schoonzus

Anoniem

Re: Vainqueur met Shana en Fran => 1e keer bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:46

Voor twee jonge meiden die net van de manege afkomen vind ik het er goed uitzien! Niet dat alle maneges slecht zijn, maar vaak zie je toch een ander niveau van rijden.
Misschien iets om op te letten is dat allebei de meisjes een beetje in stoelzit zitten, en ik vind het zadel ook vrij groot voor zulke vlieggewichten ;)

Ik dacht trouwens dat je geen foto's van iemand anders mag plaatsen?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:56

brigitta1987 schreef:
Voor twee jonge meiden die net van de manege afkomen vind ik het er goed uitzien! Niet dat alle maneges slecht zijn, maar vaak zie je toch een ander niveau van rijden.
Misschien iets om op te letten is dat allebei de meisjes een beetje in stoelzit zitten, en ik vind het zadel ook vrij groot voor zulke vlieggewichten ;)

Ik dacht trouwens dat je geen foto's van iemand anders mag plaatsen?

Dat vind ik een héél groot compliment.. ik geef hen namelijk les op die manege :P hihi
Maar je hebt inderdaad gelijk ivm maneges. Maar ik krijg vrij spel van 'de baas' dus kan eigenlijk lesgeven zoals ik dat wil en ook al krijg ik wel eens te horen van: 'mijn dochter rijdt al een half jaar en krijgt haar pony nog niet aan de teugel' dat wordt dan weer goed gemaakt door diegene die komen zeggen dat ze het echt appreciëren dat er eerst vanuit een goede basis (houding zit ruiter!) gewerkt wordt. (dit zijn meestal commentare die je krijgt van ouders die zelf ook gereden hebben of rijden, dus dat is heel leuk om te horen)
Het enige spijtige vond ik altijd dat de 2 meisjes enkel groepsles meededen. 1x/week groepsles gaat je echt niet leren rijden. Als je de basis goed bezit kan het héél leuk zijn, maar anders liefst een aantal keer per week even privé rijden.

Nu ze hun eigen paard hebben, geef ik hen gewoon buitenaf de manege les (gratis natuurlijk ;) ) en ik zie ze nu op 1maand tijd al zo veel vooruit gaan tov in de manege!

en foto's mag je dacht ik wel plaatsen als je de goedkeuring hebt van degene op de foto's en die heb ik ;)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:57

Caira schreef:
Wat een vreselijk leuke verrassing voor die meiden! die boven maar met zo'n schoonzus

En met zo'n broer, want op mijn 'gepush' heeft hij actie genomen ;)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:12

brigitta1987 schreef:

Het zadeltje past heel mooi op de rug van het paard, precies op maat gemaakt!
En het is een 17inch. Een kleiner zadeltje paste niet mooi op de rug van het paard.
Met dit zadel loopt hij heel ontspannen en ook beide meisjes hebben er geen hinder van.
(is trouwens wel een springzadel)
En ze zitten idd in stoelzit. Bij Shana: van de angst en bij Fran vooral vanuit gemakzucht :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:23

Ik heb getemd, dit topic voldoet niet aan de nieuwe regels van HAW

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:30

Ik zie nu dat ik eigenlijk in ITP had moeten staan, ik heb deze 2 door elkaar gehaald. Sorry hiervoor. Maar mag je daar wel foto's van iemand anders plaatsen? Zij hebben namelijk geen bokt account?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 07:34

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Wellicht is je topic meer op zijn plaats in een ander subforum, want het is ook niet toegestaan om fotos van een ander te plaatsen op bokt.