(Bijna) 4-jarige Tuiger in het Roze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talishe

(Bijna) 4-jarige Tuiger in het Roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:31

Deze dame rijd ik sinds juli vorig jaar ongeveer. Amelotte is een 3,5 jarige merrie van Ganges x Manno. Een rasechte tuiger dus. (al is ze nog steeds niet voor de wagen geweest)
We zijn in januari voor het eerst gestart en hebben in drie wedstrijden 8 winstpunten gehaald. Hopelijk halen we aankomende zondag de laatste 2 puntjes en dan kunnen we in april L starten.
Waar we aan werken is het feit dat ze nog wel eens sterk kan worden, vooral op links. Ook is ze erg groot, zeker wel 1,75 dus waar we ook aan werken is het bij elkaar rijden, zodat ze niet zo lang wordt, zeker in galop is dat nog wel eens lastig.
Ik kan mezelf op genoeg punten commentaar geven aan de hand van deze foto's, maar dat laat ik aan jullie over. ;)
(sommige foto's staan nogal schuin, dat is de keuze van de fotograaf geweest, en ik ben te lui om ze recht te zetten)

Als eerste haar hoofdje
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
dit vond ik wel een leuk achterbeentje ;)

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Richting halsstrekken

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Net terug vanuit galop

14.
Afbeelding
En nog even uitdraven in 'het bosje'

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:35

leuk paard :D

en ik vind het er super uitzien voor zo`n jong ding :j

wel zonde van zijn sprongen ;)

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:40

tuiger?? waaaar? :+ ik zie helemaal geen tuiger :P haha, ik vind t wel een leukerd! maar toch niet echt de verschijnselen die mij te binnen schieten als ik aan een tuiger denk :+
Pas op de laatste foto zie je wel die draf!
Probeer wel je hakken goed naar beneden te drukken!

m1992

Re: (Bijna) 4-jarige Tuiger in het Roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:09

Leuk paardje!

Vind het er wel wat gespannen uitzien, een beetje een strakke hals/hoofdhouding.

Denk er om dat je in galop niet je benen naar achter legt en je hakken netjes uitdrukt. Vind je houding verder netjes ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:52

Die spanning lijkt mij te komen doordat ze, zoals TS al aangeeft sterk kan worden. Ik zie vooral een paard wat graag naar voren wil. Ik vind het er voor een 3,5 jarig paard keurig uitzien, zeker omdat ze niet dressuur gefokt is. Ze heeft mooie ruime gangen, en goed actief achterhand gebruik. Ik heb helaas geen tips hoe om te gaan met een paard dat zich sterk maakt, want vind dat zelf ook heel moeilijk om op te lossen. Veel succes met het halen van je laatste puntjes in de B, dat gaat vast lukken.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:57

jullie zijn wel een leuke combi. maar lijkt net of ze piephakken heeft? Dat zou jammer zijn...

Maar verder heb je wel leuk aan het lopen. Probeer alleen iets rustiger te gaan rijden. Lijkt net of jullie een enorm tempo hebben. Denk dat het beeld wat rustiger en fijner wordt als je tempo stuk lager legt...

veel succes in de L!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:19

ik vind het er best netjes uit zien. let er op dat je je hakken uit drukt, en dat je niet in elkaar duikt. mooi rechtop blijven zitten. en idd het tempo wat lager. :)
wel een leuk paardje verder, ze is idd groot!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:44

Hee!

Wat leuk om een topic van jou te zien!
Het gaat super met rijden zo te zien +:)+, ze is inderdaad wel erg groot, zelfs jij lijkt er vrij klein op :oo
Nog wat rijtechnisch commentaar: probeer je hakken niet teveel op te trekken, en laat je niet uit het zadel trekken, al zal dat, vooral in galop heel lastig zijn want ze heeft volgens mij echt een enorme galop :=
Wat voor oefeningen doe je nu met haar om haar minder sterk te laten worden?

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:52

Bedankt voor de reacties.
Het tempo is inderdaad een beetje hoog soms. Ik heb vanochtend gereden en ik merk dat als ik ga doorzitten ze veel rustiger loopt,vooral omdat ik anders gewoon niet kan zitten ;)
Ook heb ik zonder zweep gereden, dan ben ik zelf minder druk bezig, wat haar weer rustiger maakt. Dat werkte wel goed, tempo was al stuk lager.

En ja, ze heeft piephakken, best grote, maar de veearts kon er niet echt wat aan doen.

Ik hoorde trouwens dat ze haar hadden gemeten laatst en toen was ze al bijna 1,80, maar ik kan nog steeds zonder krukje opstappen. (gelukkig staat ze perfect stil)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:55

wat een aparte tuiger zeg kwa kleur ziet er leuk uit allemaal!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 18:05

haha dank je, het is op zich gewoon een schimmel, alleen is ze bruin geboren, vandaar de bruine gloed, en ze is nog heel donker van kleur, met een paar lichte plekken. het gaat nog wel een tijdje duren voordat deze op een standaard schimmel lijkt denk ik :D

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:22

mooi paard heb je daar ik denk zelf als je haar tempo iets terug neemt haar mooie gangen nog beter eruit komen. en het zal jou een hoop schelen qua schakelen....als ik de foto bekijk lijkt het alsof ze nog uit de gallop in de draf raced.

Maar beter een voorwaarts paard dan 1 die lui is van aard vind ik altijd maar.

qua model en plaatje zie ik niks geen tuiger terug !!

heel veel succes

CharlieTP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:46

Dat lijkt me net gewoon een kwpn,bwp... rijpaard. Kleur charmeert me wel :) Ben altijd gek geweest van schimmeltjes ;)

shadowm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:52

Leuke combinatie
erg stoer :o

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:56

Ik hou absoluut niet van tuigers. Maar deze lijkt er niet eens op. Echt een super leuk dier! Loopt al erg leuk voor een 3,5 jarige!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:58

Jeetje, wat heb jij hem lekker lopen.. Je ziet idd amper dat het een tuiger is.. Merk je het wel goed aan zijn gerdrag, of valt het mee?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:01

Super leuk. :)

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:42

He Lisa! Leuk om eens wat foto's van jou te zien :)
Leuk paardje hoor, nog mooi donker voor een schimmel :D En wat een joekel!
Ik vind het er al heel netjes uitzien hoor! Als ze op links graag sterk wordt kun je misschien proberen om je rechterteugel meer aan te nemen op dat moment en links meer los te laten.
In de galop valt ze nog wat uit elkaar, maar dat heeft ook zijn tijd nodig natuurlijk!
Ook goed bezig met de wedstrijden zie ik! Leuk :)
Groetjes Marieke

milou14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:40

Super mooi:D
ze rijd netjes voor een 3.5 jarige!