Nynke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Nynke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 19:26

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een topic heb geopend op RT-HAW,
en vind het wel weer eens tijd om jullie te laten zien dat we verbeterd zijn.

Informatie ;
Nynke
4,5jaar
Fries
wat problemen gehad in het begin, nu bijna allemaal weg, maar natuurlijk,
dan duiken er nieuwe problemen op ;)

[RT-HAW] Friese Merrie 4,5jaar
ons eerdere topic.

Waar we op het moment ontzettend mee bezig zijn is tempo controle,
en ik moet leren meer stelling te vragen. Het probleem hierbij is
Ze is ontzettend goed aan het been, maar ze snapt nog niet dat
enkelzijdige kuitdruk betekend dat ze daarvoor moet wijken (niet als in
wijken maar als in druk om haar op de hoefslag te houden met stelling.
volgen jullie het nog?:P ) kuitdruk betekend voor haar; Sneller!!

Mijn instructrice zegt dat dit vanzelf wel komt. we zijn nu vooral
bezig aan de ontspanning, wat best goed gaat al zeg ik het zelf.

mijn verdere fouten zijn het niet uitdrukken van mijn hakken (ik doe mn best!)
en ik moet leren wat meer mee te bewegen met mn armen inplaats van ze vast te
zetten.

Alle fouten die jullie hier zien, zijn MIJN fout en niet die van mijn paardje.

http://www.youtube.com/watch?v=HmcNmmaG1WI
http://www.youtube.com/watch?v=36Np8GEGZbc

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding
wees je een beetje lief voor ons? We doen ons best!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:31

Nou er zit wel een lekker tempo in iig. En het is een leuk paardje.
Ik zou de beugels een gaatje langer doen en veel overgangen en figuren rijden.
Het ziet er al een stuk beter uit dan je vorige topic.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 19:33

KsVrPy schreef:
Nou er zit wel een lekker tempo in iig. En het is een leuk paardje.
Ik zou de beugels een gaatje langer doen en veel overgangen en figuren rijden.

Beugels zijn bewust zo kort, Dit omdat mijn beenligging over het algemeen wat rustiger is als nynke weer in vol tempo door de bak heen gaat. als het over een tijdje allemaal beheerst gaat, kunnen ze gerust langer.

dankjewel voor het commentaar :)

Sanniej_

Re: Nynke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:35

Goede been lichtrijden? ;)
Verder zijn jullie echt nog in het begin en zou ik zeggen lekker door gaan en dan komt de rest van zefl wel!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:38

inderdaad het goede been lichtrijden en nu ben je nog aan het "rennen" door de bak dus je mag best wat eer zelf het tempo gaan aangeven. Probeer hem lekker actief te laten lopen( maar dat is niet de definitie van hard).... en hem van voren meet met te gaan communiceren. ...

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:40

ziet er al goed uit en mooi paardje :)
je hebt alleen je voeten te ver in je beugels(in het eerste filmpje 2e op het laatst), je handen gaan op en neer met het lichtrijden je draait je tenen naar buiten, handen niet echt rechtop en niet echt een "knikje" in je elleboog maar verder ziet et er goed uit :)
Laatst bijgewerkt door beestenfreak op 21-02-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:44

Ik vind het er fijner en rustiger uitzien dan in je vorige topic. Blijf lekker zo werken, en bied wat meer afwisseling aan tijdens het rijden, doormiddel van tempowissellingen en figuren. Zorg dat het tempo van jou blijft.
(misschien reed je op de hoefslag voor het fimpje hoor, maar ik wilde het toch even zeggen).

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:38

Mooie fries :j
Indd je hakjes en dat je je vastzet. Probeer je handen ook wat meer te dragen.
Verder ook een goede match qua jas en dek :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 10:33

Sanniej_ schreef:
Goede been lichtrijden? ;)
Verder zijn jullie echt nog in het begin en zou ik zeggen lekker door gaan en dan komt de rest van zefl wel!

lol oeps! Zo bezig met concentreren dat ik dat ben vergeten :o slecht van mezelf >.<

Montignac schreef:
inderdaad het goede been lichtrijden en nu ben je nog aan het "rennen" door de bak dus je mag best wat eer zelf het tempo gaan aangeven. Probeer hem lekker actief te laten lopen( maar dat is niet de definitie van hard).... en hem van voren meet met te gaan communiceren. ...

Dit is bijna beheersd voor mevrouw, normaal gaat het allemaal nóg sneller. maar het gaat inderdaad nogsteeds té. ik doe mn best!
dat van voren communiceren vind ik nog best moeilijk, evenals stelling vragen enzovoorts.

beestenfreak schreef:
ziet er al goed uit en mooi paardje :)
je hebt alleen je voeten te ver in je beugels(in het eerste filmpje 2e op het laatst), je handen gaan op en neer met het lichtrijden je draait je tenen naar buiten, handen niet echt rechtop en niet echt een "knikje" in je elleboog maar verder ziet et er goed uit :)

Voeten is inderdaad een groot probleem, daar werk ik zo hard mogenlijk aan. binnenkort leren rijlaarzen, denk dat zoiets ook wel helpt.
Ja ik moet leren mn handen mee te laten bewegen, dit vind ik erg moeilijk maar gaat steeds beter. Handen komt door mn zweep >.< ik kán het wel maar zodra die zweep in mn handen zit gaat het fout. :(

Lex schreef:
Ik vind het er fijner en rustiger uitzien dan in je vorige topic. Blijf lekker zo werken, en bied wat meer afwisseling aan tijdens het rijden, doormiddel van tempowissellingen en figuren. Zorg dat het tempo van jou blijft.
(misschien reed je op de hoefslag voor het fimpje hoor, maar ik wilde het toch even zeggen).

Dankjewel, dat vond ik zelf ookal. En ik werd gefilmd dus kon moeilijk de cameravrouw omver lopen, toch?:D

FZ_Lin schreef:
Mooie fries :j
Indd je hakjes en dat je je vastzet. Probeer je handen ook wat meer te dragen.
Verder ook een goede match qua jas en dek :D

dankje! Ik zal het proberen. Ja lol en dat was nog toeval ook, die jas had ik gekregen en had een
dekje gekocht.. hééé die matchen! :D dat was wel leuk :)

Allemaal erg bedankt voor het reageren!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:40

Ik zou toch je beugels 1 gaatje langer doen, dan zit je zelf wat beter. Dat je dan eerst wat wankel zit met je benen a la, dat is na 2 a 3x rijden ook wel een stuk verbeterd. denk aan het goede been lichtrijden inderdaad en probeer je handen stil te houden als je gaat lichtrijden. Zal wel lastig zijn, op een Fries :D
Je hebt zo te zien een prachtige mooie ruime bak; maak daar gebruik van! Nu rent je paard lekker de bak door, die kan mooi tempo maken in die grote ruimte ;) Veel meer overgangen rijden en veel figuren rijden. Dan moet je wel zorgen dat je goed contact hebt aan de voorkant, soms heb je de teugels wat te los naar mijn idee, dat maakt het ook lastiger om te sturen.
Ik krijg het idee dat je paard voorwaarts is, maar niet perse aan het been klopt dat? Als jij zacht been geeft reageert ze dan ook direct en goed? Zorg dat je controle krijgt op het tempo want dit gaat echt te ver zo hard als ze gaat haha ;) Klein maken en weer voorwaarts, klein maken er weer voorwaarts. Schinovergangen maken naar stap, want daarin zit ergens het tempo dat wenselijk is e kun je haar voor belonen. Gewoon flink aan het werk zetten dus :)

Maar: je kunt mijns inziens beter werken met een voorwaarts paard dan eentje die je vooruit moet duwen dus dat gegeven heb je mooi meegenomen :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 11:32

opisop_shop schreef:
Ik zou toch je beugels 1 gaatje langer doen, dan zit je zelf wat beter. Dat je dan eerst wat wankel zit met je benen a la, dat is na 2 a 3x rijden ook wel een stuk verbeterd. denk aan het goede been lichtrijden inderdaad en probeer je handen stil te houden als je gaat lichtrijden. Zal wel lastig zijn, op een Fries :D
Je hebt zo te zien een prachtige mooie ruime bak; maak daar gebruik van! Nu rent je paard lekker de bak door, die kan mooi tempo maken in die grote ruimte ;) Veel meer overgangen rijden en veel figuren rijden. Dan moet je wel zorgen dat je goed contact hebt aan de voorkant, soms heb je de teugels wat te los naar mijn idee, dat maakt het ook lastiger om te sturen.
Ik krijg het idee dat je paard voorwaarts is, maar niet perse aan het been klopt dat? Als jij zacht been geeft reageert ze dan ook direct en goed? Zorg dat je controle krijgt op het tempo want dit gaat echt te ver zo hard als ze gaat haha ;) Klein maken en weer voorwaarts, klein maken er weer voorwaarts. Schinovergangen maken naar stap, want daarin zit ergens het tempo dat wenselijk is e kun je haar voor belonen. Gewoon flink aan het werk zetten dus :)

Maar: je kunt mijns inziens beter werken met een voorwaarts paard dan eentje die je vooruit moet duwen dus dat gegeven heb je mooi meegenomen :D

Dat vind mijn instructrice ook. Ze is voorwaarts, maar inderdaad echt niet altijd aan het been voorwaarts, ik ben meestal bezig met haar in te houden en proberen haar tempo te controleren. als ik héél zacht been geef reageert ze daar al op. Soms best lastig aangezien ik haar moet gaan sturen met mijn benen, maar iederekeer als ze beendruk voelt vliegt ze weer naar voor, dan moet ik haar weer inhouden en overnieuw beginnen, dat is soms best lastig. Lijkt me ook verwarrend voor haar trouwens. Daarom hangen mn teugels ook een beetje te los, ik probeer zoveel mogenlijk met mn benen te doen en zo min mogenlijk met mn handen, al moet ik zeggen dat ik gewoon moeite heb met haar kort te houden.

dankjewel voor de tips!

X.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:17

niemand meer? }:0