3-jarige Amor @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

3-jarige Amor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 19:15

Deze foto's zijn van augustus!

Amor is een 3 jarige ruin, v. Contendro II. Ik rijd hem bij.
Deze foto's zijn gemaakt toen hij net zadelmak was.
Amor is nu niet meer hier, want hij word elders doorgereden. Misschien komt hij dit voorjaar weer terug, daar hoop ik op, want ik vind het een erg fijn paard!

Niveau> Is er natuurlijk nog niet, we waren gewoon bezig met de basisdingen, overgangen enz.

Eerst even een hoofdfoto
Afbeelding

En een standfoto:
Afbeelding

Toen aan het werk, eerst hebben we hem gelongeerd en toen erop.
Afbeelding

Nogmaals stappen
Afbeelding

Draven, erg gespannen. Mijn houding slecht, binnenhand te streng en been te ver naar voren
Afbeelding

Al een beter drafje
Afbeelding

Afbeelding

Kruipt erg diep, wij vragen hem niet naar beneden, dit deed hij zelf. Goede aanleuning komt vanzelf wel :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn mooie hoofdje :)
Afbeelding

We hebben ook op de andere hand gereden, hier geen foto's van.. Ook hebben we los van de lijn gereden maar toen was mijn broer het zat en is hij weggegaan.. dus ook geen foto's.

Commentaar is natuurlijk welkom, mits onderbouwd.

Groetjes, Marlin

Wietsje92

Re: 3-jarige Amor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:23

Leuk paardje, zo te zien ging t wel redelijk goed? verder ga ik geen comentaar geven o.i.d ;)

mii_rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:25

erg mooi paard moet ik zeggen:D

probeer alleen niet naar beneden te kijken je zult waarschijnlijk niks vinden:P en je beenhouding wat meer naar achteren verplaatsen, verder vind ik het een fijne ontspannen indruk geven

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:25

Heel mooi paard!
Het lijkt wel of je zadel nogal ver naar voren ligt?

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:59

Wat een aansprekend hoofd heeft dat dier zeg :j

Ik denk dat hij nog veel aan kracht mist, logisch ook natuurlijk. Probeer je eigen lichaam in ieder geval te ontspannen. Op jouw eigen spanning na, vind ik dat je 'm netjes rijdt en niet in de weg zit. Beetje op je eigen houding letten dus en wat kracht erbij trainen, en dan krijg je denk ik hele andere plaatjes :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 09:39

Ja kracht kun je bij hem ook nog niet verwachten, hij heeft altijd op de wei gestaan en daarna naar mensen gebracht die hem zadelmak hebben gemaakt. Was dus nog heel weinig mee gedaan.. :j

Eigen spanning klopt, vorig jaar bij een ander 3 jarig paard ben ik er vanaf gevallen en brak mijn sleutelbeen, denk dat de spanning daar weg komt. Alhoewel dit paard mij wel een goed gevoel gaf. Hij was érg fel die dag en het was pas de 2e keer dat ik op hem reed.

Zadel past wel, ligt net aan welke foto je bekijkt.. ;)
Mijn been moet inderdaad wat verder naar achter, komt denk ik ook deels door de korte beugels, wat natuurlijk bewust is gedaan.

Bedankt voor de berichtjes.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:18

ik vind dat je veel te streng met je hand bent met zo'n jong dier :o probeer veel meer ruimte te geven van voren, zo'n dier dat net zadelmak is kun je echt niet in de krul trekken.

verder wel een leuk paard!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:19

ziet er erg goed uit voor de korte tijd dat hij iingereden,ik zie hier ook duidelijk dat het paard zelf wil nageven.
het ziet er erg fijn uit ,paard met toekomst :)
ruiter mag wel gaatje langer gaan zitten alleen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:44

marlinH schreef:
Ja kracht kun je bij hem ook nog niet verwachten, hij heeft altijd op de wei gestaan en daarna naar mensen gebracht die hem zadelmak hebben gemaakt. Was dus nog heel weinig mee gedaan.. :j

Eigen spanning klopt, vorig jaar bij een ander 3 jarig paard ben ik er vanaf gevallen en brak mijn sleutelbeen, denk dat de spanning daar weg komt. Alhoewel dit paard mij wel een goed gevoel gaf. Hij was érg fel die dag en het was pas de 2e keer dat ik op hem reed.

Even een stukje van je quote. Snap dat je kracht niet kunt verwachten, dat moet ook zeker nog niet je streven zijn, zoiets heeft tijd nodig. Ik probeerde meer te zeggen dat hij door de jaren heen wel meer kracht zal krijgen en dan wat zal uitzwaren e.d. :j

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:51

Mooi paard!
ik weet niet of het zo is, lijkt alleen miss zo maar, maar je handen heb je erg ver naar voren, probeer ze wat meer bij je te houden..

succes verder!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 15:34

Roos_s schreef:
ik vind dat je veel te streng met je hand bent met zo'n jong dier :o probeer veel meer ruimte te geven van voren, zo'n dier dat net zadelmak is kun je echt niet in de krul trekken.

Dit slaat nergens op, wij trekken hem juist absoluut NIET in de krul.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:46

marlinH schreef:
Roos_s schreef:

Dit slaat nergens op, wij trekken hem juist absoluut NIET in de krul.

Ik denk dat ze vooral bedoeld dat je je teugels wat losser moet laten, je hebt hem vanvoor iets te kort..

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:11

Ben ik het niet mee eens. In mijn ogen houd dit meisje gewoon een mooie verbinding met de mond. Je kunt de teugels wel helemaal losgooien maar dan heb je het risico dat ze gaan klapperen en dat is heus geen fijn gevoel voor je paard :n
Ik zie hier een mooie verbinding en als ik zo naar haar houding kijk laat ze de teugels wel wat langer als haar paard daar om vraagt, ze gooit ze alleen niet meteen helemaal los :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:16

Bedankt VeraA, dat klopt. Ik houd gewoon rustig en ontspannen contact met de mond, zoals het imo hoort. :)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:21

Als eerst wil ik zeggen dat het een heel leuk dier is!

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je wat krampachtig in je ellebogen bent. Probeer deze wat meer te ontspannen. Hierdoor lijkt het alsof je een strenge hand hebt, dit hoeft echter niet zo te zijn!

Succes verder!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:22

leuk paardje :9 , ziet er braaf uit.
ben alleen geen voorstander van hoe je longeertouw aan het bit vast heb zitten :o .
ik zou hem achter zijn oren langs leggen en aan de andere bitring vast maken.
als hij nu gaat renner dan trek je het hele bit door zijn mond en dat is zielig en zonde van dat zachte mond.
maar iedereen zo zijn eigen manier ;)
heel veel succes met je knapperd.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:28

uletje schreef:
Als eerst wil ik zeggen dat het een heel leuk dier is!

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je wat krampachtig in je ellebogen bent. Probeer deze wat meer te ontspannen. Hierdoor lijkt het alsof je een strenge hand hebt, dit hoeft echter niet zo te zijn!

Succes verder!

Leuk paard. Maar vind je ellebogen er ook wat krampachtig uitzien. En is dit de eerste keer dat je erop zat? want dan zie ik persoonlijk liever een paard aan de longe die iets meer ruimte krijgt. Dus de teugels iets langer en iets voorwaartser. Hij zit toch aan de longe en kan geen kant op zolang hij naar voren gaat. Wat gaan ze verder doen met hem, verder doorrijden en uitbrengen of verkopen? Gewoon enkel nieuwsschierig.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:35

veraA schreef:
Ben ik het niet mee eens. In mijn ogen houd dit meisje gewoon een mooie verbinding met de mond. Je kunt de teugels wel helemaal losgooien maar dan heb je het risico dat ze gaan klapperen en dat is heus geen fijn gevoel voor je paard :n
Ik zie hier een mooie verbinding en als ik zo naar haar houding kijk laat ze de teugels wel wat langer als haar paard daar om vraagt, ze gooit ze alleen niet meteen helemaal los :)

tussen teugels losgooien en een ontspannen verbinding zit nog een hele boel hoor ;) ik vind dat TS de handen behoorlijk streng heeft voor een jong dier. met een wat ontspannender verbinding zal het paard zich ook sneller ontspannen

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:28

Waar zie jij dat strenge dan? Ik zie nergens dat dat paard vervelend reageert op haar hand..

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:30

Ik zie ook niet dat het paard verkeerd reageerd.
Ik zie gewoon liever een iets lossere teugel zodat het paard meer vrijheid vanvoor op kan zoeken ..

Anniieek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:54

Hee marlin! ook eens een topic van jou :)
Over die strenge hand.. Ik ken marlin al heel lang en heb haar al op heel veel paarden zien rijden, maar zij heeft echt geen strenge hand, juist het tegenovergestelde :) En het is absoluut niet haar bedoeling om een jong dier als Amor in de krul te trekken... Maargoed, ik wil er ook niet verder op in gaan eigenlijk.
Het ziet er leuk uit, lekker ontspannen. Probeer alleen wat meer voor je uit te kijken :) (begrijpelijk hoor met zo'n knappert onder je kont :P)

xx Anniek

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 22:20

Anniek, voor me uit kijken is inderdaad een handige tip, heb ik vaker last van.. :P

Over de handen reageer ik niet meer, want ik weet zelf dat hij genoeg ruimte heeft en er een ontspannen contact is tussen mijn hand en zijn mond.. :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:21

Leuk paard!! Hopen dat hij terug komt.

Ik zag jou vrijdag of zaterdag rijden :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:25

Ik vind dat je er netjes opzit hoor!
Een jong paard gaat al snel naar binnen lopen met zijn neus. Die drukt hij er straks echt wel weer uit. Longeerlijn zou ik persoonlijk vast zetten met zo'n hulpstukje zodat die aan allebijde bitten zit.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 08:07

Longeerlijn is idd niet handig gedaan, heeft de eigenaar zo vast gezet.. ;)

Zo'n bitstukje vind ik wel onhandig, haal liever de lijn over het hoofd heen.

Blokje; Haha, ja dat kan goed dat je me zag rijden.. ;)