Kvasir [Ijslander] Doorrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phen

Kvasir [Ijslander] Doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 18:50

Heey,

Hier weer een keertje rij foto's alleen dan een keertje op Kvasir.

Kvasir is een Ijslander ruin van 5,5 jaar oud. We hadden hem april 2008 naar een bekende ijslandse ruiter gestuurd. Hij heeft daar drie maanden gestaan. Onze eisen waren dat hij verkeersmak moest zijn en dat het een lekker recreatie paard werd. Na drie maanden hebben we hem opgehaald. En wat kon hij? NIKS! Hij wist niet wat aandrijven betekende, kon geen volte lopen, was totaal NIET verkeersmak, kon ook niet galoperen. Het enigste wat hij wist was wat de zweep was. Doodsbang is hij ervoor. En dat voor een heleboel geld? Wat we eigenlijk ook al raar vonden is dat we nooit mochten komen kijken. Nu weten we dus waarom...

Van de zomer waren we maar begonnen met op het land rijden want we hadden geen andere keuze. En het ging natuurlijk Wat heel slecht. We waren toen pas achter gekomen dat hij dus eigenlijk niks kon. We hadden de hoop op verkeersmak worden maar opgegeven.

Toen op eens een men instructeur langs kwam. En die wou hem wel onder handen nemen. Hij staat er nu ongeveer 2 maanden. Hij is bijna verkeersmak, meer buigin, weet nu teminste wat aandrijven betekend en kan galoperen. We hebben nog niet met zweepje proberen te rijden. Dus rijden we maar met een takje. Wat hij een stuk minder spannend vind.

Eigen kritiek:
- Hakken uitdrukken
- Galop zit nog niet optimaal
- Weet ik niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juangi

Re: Kvasir [Ijslander] Doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:56

Mooi beest! Jammer dat het de eerste keer zo slecht is afgelopen.

De hakken zouden alleen wat meer uitgedrukt mogen worden en de handen wat hoger. Verder ziet het er echt goed uit.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:50

Ziet er leuk en ontspannen uit!
Jammer dat het bij het inrijden de eerste keer zo mis is gegaan en idd raar dat je niet mocht komen kijken..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:37

Ziet er ontspannen uit, paar kleine tipjes: het lijkt af en toe of je je linkerheup inknikt, en of je duim plat op de teugels ligt ipv in een klein boogje. Ook mag je iets minder vaak naar beneden kijken, maar verder ziet het er goed uit.

Ik heb nog wel een vraagje bij je inleiding. Ik begrijp dat je verwacht dat een onbeleerde 4,5-jarige pony in drie maanden tijd is uitgegroeid tot een volwassen stabiel rijpaard, dat door de bak kan galopperen (dat is voor veel jonge paarden moeilijk omdat ze nog te weinig balans, bespiering en conditie hebben). Oh ja, en dat moet 'ie ook nog eens volledig verkeersmak zijn.

Het kan wel hoor, met sommige ponnies. Maar anderen hebben meer tijd nodig. Zeker als ze zoals die van jou een weliswaar talentvolle, maar niet de gemakkelijkste afstamming hebben. Op een ander forum schreef je dat zijn gedrag sinds het inrijden behoorlijk was opgeknapt. Ik kan je post hier daar moeilijk mee rijmen.

Verder vind ik het gek dat je iets met een zweep insinueert, als je er nooit bij bent geweest. Mijn ponnie is ook heeeel wiebelig voor de zweep, terwijl die nog nóóit geslagen is. Kan dus ook prima aan de pony liggen.

Waarom je pony het nu wel oppakt, zou ook kunnen komen omdat 'ie eerder wel de inrij-training heeft gehad (uit je berichtengeschiedenis is trouwens zo te achterhalen van wie) en het eerder geleerde nu wat meer bij 'm geland is.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:43

|( Wat vervelend dat het inrijden zoveel trubbels heeft gebracht ... idd je had misschien al "verdacht" moeten worden toen jullie niet mochten komen kijken ... maarja da's achteraf gel*l :(:)

Fijn dat meninstructeur jullie verder geholpen heeft!

Heb het idee dat je beugels wel gaatje (of 2) langer zouden mogen :o je knieën komen bijna voor het zadel uit.
Verder zou je je handen iets meer mogen dragen, zie ze op sommige foto's wel erg dicht bij het zadel.

en de galop wordt vast vanzelf beter dat is gewoon km's maken ;) Het is nog een jong dier die waarschijnlijk in de galop zichzelf nog niet zo goed weet te dragen dat komt nog wel :j

Krijg je ook nog begeleiding/ hulp bij de ijslandse gangen of rijd je hem gewoon als 3 ganger ?!

Veel plezier met je IJslander!

[edit] Wat Sientje zegt is ook waar sommige zijn ook panisch voor een zweep gewoonweg omdat ze er nog nooit 1 gezien hebben :j
en idd je kan niet verwachten dat je na 3 mnd een doorgereden paard hebt, maar dat je tussendoor niet mag komen kijken vind ik toch wel vreemd :\ en meestal rij je er op het eind vd training ook zelf op om te kijken hoe dat gaat, evt les/ aanwijzingen en of ie dus al ver genoeg is dat ie mee naar huis kan en je er zelf mee vooruit kunt enzo of dat ie evt toch nog doorgetraind moet worden ...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:57

wat een schattige ijslander zeg!
Stom dat het niet naar wens is verlopen.

Mijn tip voor de galop: blijf netjes rechtop! (het rijmt ook nog, haha)

Succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:46

Leuk paard! Als hij inderdaad zo'n slechte tijd heeft gehad bij de trainer als jij zegt is dat natuurlijk erg vervelend voor 'm... als tip zou ik je willen meegeven om hem wat doortastender te rijden, hem wat meer leiding te geven. Je paardje lijkt nu wat onzeker. Ook vind ik dat je wat meer aan de achterhand mag werken, daar heb je alleen maar profijt van tegen de tijd dat je hem gaat (laten) intölten. De galop ziet er best netjes uit, hij heeft zo te zien een mooie drietakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:01

Misschien kun je je foto's even ergens anders uploaden, want ze zijn niet meer te zien ;) Dan krijg je misschien ook wat meer reacties en goede tips ;)

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:07

ja ik zie de fotos ook niet meer ;)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:27

De foto's hebben het 2 dagen gedaan denk ik? Photobucket doet iedere keer heel erg raar...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:57

Omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn, hier een slotje. Het lijkt erop alsof je photobucket account te veel in het gebruik is, je bandbreedte is bereikt.
Als je je foto's ergens anders geüpload hebt waar ze het wel doen mag je een nieuw topic openen. (Tip: met de pb toets krijg je de beginpost in een quote, makkelijk kopieren ;) ).