Boytje voor het eerst op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odatje

Boytje voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:38

Heey,

Dit is mijn pony Boy hij is 16 jaar oud. Maar dat is nog helemaal niet aan hem te merken.
Hij is soms wel wat sloom met rijden, alleen hij heeft ook 2 jaar stil gestaan bij zijn oude eigennaren voorheen heeft hij M2 dressuur gelopen. Ik heb Boy nu ongeveer 5 jaar. Ik heb 2x in de week les met hem bij de ponyclub. We hebben veel moeite met zijn tempo. En in de galop, want in de galop gaat hij vaak omhoog galoperen inplaats van vooruit. Je mag altijd commentaar geven maar houd het wel beetje netjes.

*Hakken uitdrukken
*Knik in ellebogen.
Ik heb natuurlijk wel ingereden, maar daar zijn geen fotos van gemaakt.

Uitgestrekte draf :9
Afbeelding

drafje tussendoor
Afbeelding

nog een keer uitgestrekte draf :9
Afbeelding

ook weer een drafje.
Afbeelding

galopje
Afbeelding

nog een galopje (hier zie je goed dat hij omhoog gallopeerd)
Afbeelding

Ik hoop op bruikbaar commentaar.

Groetjes Mara&Boy

Sentido

Re: Boytje voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:42

Leuk beestje!
Ten eerste zou ik wel iets minder met het hoofd knoeien. Eerst moet hij meer op de achterhand gaan lopen. Dus van voorwaarts-neerwaarts. Laat hem eerst van voren maar los en ga veel overgangen rijden. Daar wordt hij waarschijnlijk ook soepeler en losser van.
Daarnaast lijkt het alsof je je handen wat vast zet. Probeer ze te dragen boven de schoft van je pony. :)

mizzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:44

Waarom heeft hij die hulpteugel? Ziet er opzich ontspannen uit. Probeer hem wat dieper, ronder in te stellen, zodat hij echt over zijn rug gaat lopen. Jammer dat de foto's niet zo'n goede kwaliteit hebben, ik kan zo neit zo heel goed commentaar geven ;)

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:47

mizzet schreef:
Waarom heeft hij die hulpteugel? Ziet er opzich ontspannen uit. Probeer hem wat dieper, ronder in te stellen, zodat hij echt over zijn rug gaat lopen. Jammer dat de foto's niet zo'n goede kwaliteit hebben, ik kan zo neit zo heel goed commentaar geven ;)

die hulpteugel zegt mijn instructrice dat dat nodig is, omdat hij anders helemaal met zijn hoofd omhoog gaat..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:50

Hmm ik zou eens overwegen om goed priveles te nemen ipv ponyclubles..

De thiedemann zit te strak, en pony ziet er niet echt happy uit tijdens het rijden.
Laat zowiezo zadel nakijken, en ga met een goede instructie in de weer die jou leert de pony nageeflijk te rijden vanuit het been en niet middels een hulpmiddel dat veel te strak word vastgeknoopt.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:53

Ik zal die hulp teugel eraf halen en eerst zorgen dat die wat actiever. Is en neem priveles daar word de hele tijd
op je gelet en ze helpen je overal mee.
De hulpteugel is ook nog een te straks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:56

Als ik jou was zou ik je sporen nog even af laten, je prikt je pony nu elke keer per ongeluk in zijn buik en daar wordt hij niet sneller van. Als hij echt niet reageert op je been dan kan je beter een keer een tik geven met je zweep dan de hele tijd prikken. Een langere zweep is misschien ook wel handig, dan kan je een tikje achter je been geven zonder je teugels los te laten, nu kan je alleen bij zijn hals.
Met middendraf/uitgestrekte draf is het de bedoeling dat de passen ruimer worden, niet dat je veel harder gaat. Dat is best moeilijk, maar probeer eraan te denken.

Verder loopt je pony erg uit elkaar en hij ziet er ook niet heel vrolijk uit. Als je hem pas net zou hebben is het tot daar aan toe, maar na vijf jaar rijden met 2x in de week les zou ik iets meer verwachten. Misschien dat andere instructie je beter kan helpen?

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:16

Die thiedemann teugel zit echt véél te strak. En ik zou nu nog echt zonder sporen rijden. En dan kom je er vanzelf wel:D

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:36

2x in de week les? Dit is toch alleen in het buitenseizoen? (even ter verduidelijking ;) )

Boy heeft een spectaculaire uitgestrekte draf, dat zie je ook wel als hij vrij door de wei heen rent, en gelukkig zie ik dat je hem ook de ruimte van voren geeft om hem daarin niet te remmen. Wat de sporen betreft, denk ik dat dat wellicht ook niet het gewenste effect gaat geven. Lekker die sporen af bij Boy en consequent voorwaarts rijden :) Als ie niet 'luistert' kun je altijd nog je zweep gebruiken. En wat hulpteugel betreft, je weet denk ik ook wel hoe ik over de denkwijze van de instructrice denk, dus ik zou graag zien hoe Boy zonder loopt ;) Op wedstrijd liep hij geloof ik ook hartstikke goed zonder, dus dat moet toch ook kunnen?

en dan nog een klein offtopic vraagje; maar jij rijdt Boy voortaan nog alleen en Michelle is er mee gestopt?

Natjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:47

Mooie foto's Mara ! xD Lief Boyje (L)

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:19

Op zich leuke pony alleen ze valt heel erg uit elkaar en op de voorhand. Ze ziet er ook niet zo happy uit, constant oren naar achteren. Laat haar op jouw tempo draven, iets minder met de aanleuning bezig zijn, overgangen rijden en soepel met de hand rijden. succes!

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:16

Ik zou de hulpteugel erafhalen en vooral ook de sporen af doen. Daar bereik je niks mee, alleen maar weerstand.
Ik zou ook een andere instructrice nemen als ik jou was, deze heeft er blijkbaar niet veel verstand van. Aangezien zij met het idee kwam om een hulpteugel te gaan gebruiken. Ik denk dat je het beter kan oplossen door meer balans proben te krijgen. Dus diep ademen, centreren en aarden bijv.
De foto's zijn helaas niet zo duidelijk, dus meer commentaar kan ik niet geven.

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:19

Ik heb de foto's nog een keer bekeken en je zit trouwens wel heel mooi. Alleen mogen je tenen naar binnen. ;)

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:41

Je hebt je hakken (licht) omhoog, dus kan je per ongeluk je paard prikken met je sporen. Dus goed oefenen met je hakken laag houden!