Alicia2u schreef:je trekt je been echt gigantisch op, laat het lekker lang en afhangen. Zolang je dat nog niet kan, zou ik je sporen voor de training iig afdoen: zo zit je je paard alleen maar te prikken en ik las dat je haar juist scherper wilt hebben.
Als je je been lang kunt houden, zul je merken dat je beugels te kort zijn. Die mogen twee gaatjes langer.
De foto's van de middendraf vind ik echt heel naar om te zien: je gaat totaal niet mee met de beweging en hangt aan de mond van je paard om er niet achterover af te kukelen. Ik weet dat doorzitten in een middendraf zoals jou paar dhem laat zien (*kwijl*) ontzettend moeilijk is, maar probeer je bekken toch iets naar voren te kantelen en dan zo mee te gaan in de beweging, in plaats van achterover te hangen en de schokken op te vangen in je rug. Dan kun je ook je benen beter lang houden.
De harde hand die je op veel foto's lijkt te hebben komt ook voort uit het verkeerde gebruik van je bekken. neem een paar keer goed zitles, zodat je optimaler met je paard mee kunt bewegen, zonder dat je haar van alle kanten hindert.
Ik zou graag iets meer lengtebuiging willen zien in de travers en de appuyementen, nu is haar lijf nog iets te recht, waardoor de beenzetting niet helemaal goed is (kruisen met de voorbenen in deze mate hoort niet).
ook ga ik mee met de tip om je zadel wat verder naar achteren te leggen: je wilt dat je paard meer op de achterhand gaat lopen en de voorhand licht maakt, wat niet zo goed gaat als je op haar schouders zit. bovendien zal ze met het zadel verder naar achteren nog beter kunnen bewegen.
Ik ben het hier goed mee eens.
Training op lengte(in hals maar ook hele lichaam) op vooral lengtebuiging zal de pony automatisch meer op de achterhand komen. Waardoor het er allemaal net wat losser uitziet.
Daarnaast moest ik lachen om je toelichting bij het appuyeren, er staat 'amp.' ik moest eigenlijk gelijk denken aan amputeren:P heel gemeen, maar viel me op.
Veel succes de 28e! maar vooral in de training!