meerdere instructeurs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zevenmoor

meerdere instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 10:20

Wat vinden jullie van lessen bij meerdere instructeurs
Ik zou het lastig vinden omdat iedere intructeur toch weer net iets anders wil zien
en je hier ook net weer van anders van moet rijden
Wat is jullie ervaring hiermee

c_alsemgeest

Re: meerdere instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:22

Wanneer je meerdere instructeurs wil zou ik toch kiezen voor mensen die dezelfde visie en trainingsmethode hebben :j
Anders is het verwarrend voor jezelf en ook voor je paard.

Wanneer dit niet mogelijk is, zou ik kiezen voor 1, degene die qua lesgeven het meest bij je past :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:27

Als beide instructeurs op een lijn zitten qua doel en methode is het alleen maar fijn om van meerdere mensen les te krijgen.

Soms staar je je ergens op vast of zie je wat over het hoofd, juist een "frisse" blik haalt zulke dingen vaak wel naar boven...

Heb momenteel les van 2 mensen, 1 voor springen en 1 voor dressuur, maar wil zodra ik mn paard weer voor elkaar heb (na gedwongen winterstop door t weer) ook af en toe een dressuurlesje van iemand anders nemen...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:22

RT P -> RT D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:52

Die van mij zitten mooi op 1 lijn, dus ik heb er geen problemen mee.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:39

ik heb er 3, en dat vult elkaar prima aan.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:00

ik heb er op het moment 3, en les nog wel eens bij een ander. 2 passen echt goed bij elkaar, en 1 rijd wel iets anders, maar ik neem overal mee wat mij het beste lijkt en waar me paardhet beste op reageerd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:02

Idd als ze op een lijn zitten, geen probleem.

Ik had eerst veel klanten die ook bij de ponyclub deden lessen, als daar een mindere kwaliteit instructie kwam te staan, was dat meteen merkbaar...
Zo had ik een kindje die ineens flink deed zagen, ik zeg mijn hemel wat doe je??

Ja zegt ze , ik moest kneden van de instructrice op de ponyclub :x

Maar goed,goed onderwezen instructies met veel gevoel liggen meestal wel op een lijn gelukkig.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:39

Wat nimmy al zegt en frisse wind is nooit erg elke instructrise let weer ergens anders op. En ik denk als ruiter zal je niet zo gauw naar 2 totaal verschillende instructeurs gaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:50

Van iedereen kun je wat leren :) Momenteel krijg ik 1 keer in de week les van iemand waar ik heel veel van leer, binnenkort zal dat nog maar om de week zijn... tegen de tijd dat mijn aanstaande paardje wat conditie heeft opgebouwd zal ik er toch af en toe mee willen lessen en daarvoor zal ik dan op zoek moeten naar een lesgever. Dus bij mij is het een kwestie van toeval, ik zie het best zitten aangezien ik denk dat de methodes van twee verschillende mensen mij scherp en kritisch zullen houden en er ook een scheiding zal zijn wat paarden betreft (les van nieuwe instructeur op eigen paard en les van huidige instructeur op lespaarden)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:01

persoonlijk zou ik niet gaan voor meerdere instructeurs, wat je zelf al aangeeft ze hebben allemaal een ander idee van omgaan met het paard.
daarom zou ik een instructrice zoeken die je past, en een beetje dezelfde ideeen heeft als jij.

ik zou het erg rommelig vinden als de 1 me verteld dat die kop omlaag moet en de ander me verteld dat ik hem eerst op eigen benen moet laten lopen als je begrijpt wat ik bedoel

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:13

En daar ben je dus zelf bij, zodat je je kunt ontwikkelen tot kritische ruiter. De kop kan pas omlaag als het beest op vier pootjes loopt. Vind ik. Over zoiets kun je het toch hebben met je instructeurs, je hoeft toch niet alles zomaar aan te nemen als ze wat zeggen?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:36

Tat_jana schreef:
persoonlijk zou ik niet gaan voor meerdere instructeurs, wat je zelf al aangeeft ze hebben allemaal een ander idee van omgaan met het paard.
daarom zou ik een instructrice zoeken die je past, en een beetje dezelfde ideeen heeft als jij.

ik zou het erg rommelig vinden als de 1 me verteld dat die kop omlaag moet en de ander me verteld dat ik hem eerst op eigen benen moet laten lopen als je begrijpt wat ik bedoel

Je moet wel 2 instructeurs hebben die op 1 lijn zitten, dus naar hetzelfde toewerken met nagenoeg dezelfde methode, dan vullen meerdere mensen elkaar aan...

als het idd 2 verschillende methodes/ doelen zijn, schept dat idd geen duidelijkheid en zal dat ook niet werken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:41

Ik heb er ook twee :j

Gaat super! De ene let net waar meer op mij en de ander let net wat meer op mijn pony.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:19

jaah oke als we het vanuit die hoek bekijken ben ik het ook wel eens met 2 instructeurs :j ik denk alleen voor een beginnend ruiter,, najah beginnend lesser bij een instructeur.. ( zoals ik ) kan natuurlijk wel rijden maar pak het net weer allemaal op dat het nog erg verwarrend is :)

groetjes

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:09

Aan de ene kant vind ik het heel goed om bij verschillende mensen les te nemen, omdat je dan ook verschillende dingen leert en ook verschillende visie over omgaan met paarden leert kennen. (Als je steeds hetzelfde gezegd wordt en je hoort nooit iets anders, denk je ook dat dat goed is en terwijl als je verschillende mensen hoort, je een beter beeld kan schetsen over wat je nu zelf de goede methode vindt.) Maar aan de andere kant is het soms ook niet zo handig, omdat de ene lesgever bij eventuele problemen een andere techniek wil gebruiken dan de andere en dat je dan niet goed weet te kiezen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:11

Ik heb lange tijd bij een instructeur gereden maar door school en zijn planning lukt het niet meer om elke week bij hem te lessen.
Ben toen wekelijks gaan lessen bij een leerling(instructrice) van hem.
Rij nu in vakantie's altijd een extra les bij hem (of als ik eens vroeg vrij ben).

Sluit fijn op elkaar aan, alleen is hij net wat strenger zeg maar. :)

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:20

Meerdere instructeurs kan juist versterkend werken. Ieder z'n eigen specialiteit!

Ik heb naast mijn dressuurlessen van een hele fijne instructrice die zelf op hoog niveau rijdt, sinds een paar maanden zitlessen van een centered riding instructrice. Prima combinatie!
Sterker nog, het vult elkaar perfect aan. Tijdens de zitlessen merk je pas echt goed wat de invloed van je zit op het paard is. Hoewel er tijdens de dressuurlessen uiteraard ook aandacht aan de zit besteed wordt, is het ideaal om je regelmatig alleen maar op je zit te kunnen concentreren. Dat je steeds soepeler in je zit wordt, beter met de beweging van je paard mee gaat, daardoor hulpen kan verfijnen, dat komt de dresuurlessen alleen maar ten goede.

Ik kan me ook prima voorstellen dat je voor springlessen een andere instructeur hebt dan voor je dressuurlessen. Of dat je met de een instructeur wekelijks werkt een aan goede basis en dat je bij een andere instructeur af en toe de puntjes op de i zet voor een proef.

Natjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:31

Ik zou het ook idd fijn vinden, elke keer dat ik andere instructeurs heb gehad leerde ik er weer nieuwe dingen bij.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:58

aan de ene kant lijkt het me heel verwarrend. maar als je 2 of meerdere instructeurs hebt die idd op 1 lijn zitten, kan het ook heel leerzaam zijn. ze kijken toch allebij net weer anders en met een 'frisse' blik. ik heb gewoon les van 1 persoon, en ik vind het prima. heb voorlopig ook gaan tijd om eventueel bij 2 mensen te lessen dus ja... :)

CharlieTP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:49

Ik vind meerdere instructeurs ook versterkend werken. Wanneer ze elkaar tegenspreken, vertel ik hen dit en degene die mij het beste kan bewijzen dat hij gelijk heeft, daar bouw ik op voort :)
Ik heb altijd les gehad van een st george dressuuramazone en een springruiter die voor Jos lansink de jonge paarden reed. Kan je geloven dat die elkaar VAAK tegenspraken :P Ik keek toen gewoon naar wat voor mij het meest van toepassing was en aangezien ik vooral sprong kreeg dat vaak de voorkeur.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:33

ik les eens per week bij instructeur 1. Daarnaast nog bij twee andere, maar dan om de maand. Dus zeg maar 4 maal per maand bij dezelfde, dan de ene maand bij nummer twee en de andere maand bij nummer drie. En dat bevalt goed.,

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:23

Twee weten meer als een, denk ik altijd. Zeker omdat je weet dat je met paarden nooit uitgeleerd zal raken.

Maar ik ga wel altijd af op mijn gevoel. Ik wil bij een les een goed gevoel hebben. Wanneer ik dat bij beide heb, lijkt het mij heel goed voor met name mijn eigen ontwikkeling.

Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:31

Mij lijkt het juist goed, zo leer je van elke instructeur iets anders, juist omdat ze iets anders willen zien.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:58

Ik ben daar nog niet helemaal uit of het juist voordelen heeft of niet... Ik denk het niet eigenlijk. Het lijkt me dan nuttiger om als je merkt dat je geen progressie meer maakt een ander te zoeken in plaats van 2 mensen die je tegelijk les geven...