Una Perla (v. Kigali * Faldo * Orthos) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Novice

Una Perla (v. Kigali * Faldo * Orthos) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:37

2 jaar nadat ik ter aarde stortte en mijn nekwervel brak moest het er toch maar weer van komen..... Ergens in een andere bak rijden dan in de dagelijkse bak.
De schrik zit er goed in dus durf ik niet meer zoveel |(

Met knikkende knieën Una opgezadeld, met als resultaat...

(mijn zadel is te klein voor mij daarom steken mijn knieën voor het zadel uit :o )

Afbeelding
In het begin nog iets ronder
Afbeelding
Weg hoofd :=
Afbeelding
Daar is het strakke rechterhandje :o
Afbeelding
Stukje verruimen
Afbeelding
Deze vind ik zelf wel oke
Afbeelding
Volgens mij wel redelijk de berg op

De volgende stap: van het voorjaar weer in buitenbak rijden >;)
en ik zie er tegenop :j
Laatst bijgewerkt door Novice op 19-02-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vilouma

Re: Una Perla (v. Kigali) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:43

mooi beest !
wat n mooie galop.
iets minder met de binnenhand ;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:28

Allereerst; wat een PRACHTIGGGGGGGGGGGGG paard!
Ten 2de, wat super dat jij er weer opgeklommen bent én in een andere bak hebt gereden, hartstikke goed van je! :)
Ondanks dat je vast vól zenuwen zat, is dat niet te merken aan alle foto's. Vind het er heel goed uit zien, probeer op de handjes te letten.. :D Het is zo makkelijk gezegd voor mij, maar heb er zelf ook moeite mee hoor.. hihi.. Even op de binnenteugel letten en met het verruimen iets meer je schouders omhoog houden. :)

Succes met het rijden verder, en ik ken je niet, maar ben wel trots op je! :)

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:34

Wat een leuk paard heb je!
Voor de HAW: inderdaad je binnenhand.... en niet in elkaar zakken bij het verruimen; nu lijkt het een beetje alsof je 'r met je zit dermate naar voren wil 'duwen' dat je, je rug wat bol maakt (beetje inzakt). En je (onder)benen mooi lang laten.
Maar dat zijn de rijtechnische details, volgens mij is het belangrijkste dat je er weer op zit! +:)+
Ik ken je (verhaal) verder ook niet, maar die buitenbak komt ook vast goed! Elke keer weer een beetje verder ;)
Veel succes en geniet van je mooie paardje!

polly76

Re: Una Perla (v. Kigali * Faldo * Orthos) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:20

mooi paardje hoor!! en erg knap van je dat je zo toch weer bent op gestapt in een vreemde bak...Ik zit met het zelfde probleem 6 maand geleden van mijn paard gevallen en stuitje gebroken , durf nou ook niet zo goed meer maar ik zit er weer op al is het alleen eerst mijn vertrouwen weer ff terug winnen...dus ik hoop dat ik ook weer zo "stoer"als jou wordt hihi!!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:13

super dat je er weer op bent geklommen!

Overigens vind ik het zadel niet te klein, maar moeten je beugels gewoon een stuk langer. Je moet ongeveer een handbreedte achter je bibs over hebben als je op het zadel zit, en dat klopt wel redelijk volgens mij.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:28

ik vind het een prachtig paard! ook erg knap dat je er toch weer op gestapt bent.
Het rijden vind ik erg netjes, maar let wel op dat je je hakken niet optrekt, dit zie je op foto 1. Kan trouwens ook een momentopname zijn hoor!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:42

Mooie overwinning hoor :j

Ik kan begrijpen dat je misschien zenuwachtig was, maar ik beoordelen even wat ik van de foto's afzie. Ik vind je houding nogal gespannen, je zit een beetje verkrampt. Je trekt je benen op en houd je hele arm en hand strak!
Probeer allereerst van achter naar voren te rijden, waarbij je je paard van voor ook de ruimte moet geven. Jij moet dus zelf gaan ontspannen!
Verder moet je (ondanks dat je benen lang zijn) toch proberen jezelf lang te maken!

Succes en ben benieuwd naar nieuwe foto's!

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:52

Super van je dat je deze stap gezet hebt!
Ik weet niet of ik dat had gekund, echt top.

Om zelf echt goed te kunnen zitten en je hulpen goed in te kunnen laten werken is een passend zadel voor ruiter en paard essentieel.
Probeer met drijven je hak/onderbeen niet naar achter te steken of op te trekken.

Heel veel succes met de stap naar de buitenbak

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:27

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.