Nog maar eens opnieuw proberen

Ben wel beetje benieuwd naar commentaar op mn foto's!

Ik heb nu een dik jaar mijn eigen paardje!! Daarvoor reed ik iets meer dan een half jaar paard.. Ik was dus echt nog wel een beginnertje toen ik mijn paardje kreeg, volges mij hoor ik nu nog steeds in die groep

Normaal gesproken krijg ik 1x in de week thuis priveles.. Laatste tijd is daar niet echt veel van terecht gekomen, doordat iedere keer slecht weer is.. of de bak is hard of de bak is veel te nat :S
Ik ben nu ook sinds kort lid van de sallandruiters.. Ben nu 2 keer naar les geweest.. Ik zag hier eerst wel tegen op (groepsles) omdat umbo nog al eens vervelend deed waar andere paarden bij waren.. Les gaat op zich wel redelijk, maar hij is wel erg sterk soms en probeert echt zijn zin te krijgen.. Maar langzaam werken we eraan en komen we steeds verder.. (zie ook andere forum berichten van mij zoals; samen met mijn zusje rijden is een probleem)
De laatste tijd was hij thuis erg sloom en daarom heb ik gisteren voor het eerst met sporen gereden.. Dit was meteen een wereld van verschil! Umbo was ook altijd moeilijk op de volte te krijgen en te houden! Met die sporen scheelt dit mij heel veel kracht..
Nouja als het goed is heb ik 21 maart voor het eerst een BB wedstrijd.. Het is dus mijn doel om dat een beetje goed te gaan doen..
Graag tips over hakken uitdrukken, want ik weet dat dat een probleem van mij is!
Verder zit ik nog met dilemma, wel of geen sporen gebruiken in de les.. In de les is hij namelijk heel voorwaarts en bokt nog wel eens een keer.. Verder probeert hij of in 1x naar binnen te duiken of hij sjeest recht door ipv op de volte gaan.. met die sporen heb ik het gevoel dat ik hem wel beter kan sturen met mn benen...
En natuurlijk overig commentaar is welkom
maar hou het btje aardig ben ook nog maar een 'beginnertje'
Hier foto van in oktober...

Nog lekker bonken int zadel in de galop
april 2008:

En foto's van gisteren.... (had dus al tijdje niet meer gereden en geen les gehad!)

Ik op Wessa.. (paard van mn zusje)

Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen... En je hakken naar beneden blijven drukken
Nu Umbo..!

Galopje rechtsom op grote volte..

En een bokje, omdat meneer het allemaal niet zo leuk vind en er niet onderuit kan komen..

Bedankt voor het bekijken van mn foto's!!
)