&myn3,5 Haflinger Dressuur @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aamandaaa

&myn3,5 Haflinger Dressuur @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:14

Commetaar mag:)
als het maar netjesblyft:)

Hier myn 3,5 jarige haflinger:)
hy is net 5/6 weken onderhet zaddel:)
hy leert graag en pakt de dingen erg snel op!!
dingen die ik kan verbeter hoor ik graag:)

Afbeelding
Op deze foto ben ik wel tevreden:)
Dit was de 1e x thuis!
Afbeelding
de 2e foto:)
Afbeelding
Let niet op myn houdingg!!
maar het gaat erom hoe hyloopt
hier moet ik niet naar agter vallen
& ben net iest testrengin de binnhand
hy moet wat meer ontspanning in die halss:)
hy loopt hier een beetje in de krul heb ik het idee

Komen binnekort meer foto's
Laatst bijgewerkt door Aamandaaa op 18-02-09 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Re: &myn3,5 Haflinger Dressuur @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:16

Nou ik kan er niet veel over oordelen, maar hij loopt wel erg opgekropt voor zo'n jong dier!
Heb je les?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:16

. . . . . . . . . .

das het enige wat ik kan zeggen..
Mooi paardje, maar het rijden kan ik niet veel van zien. Misschien duidelijkere foto's?

Wat ik wél aan de foto's af kan zien is dat je paardje errrug diep loopt. Probeer de teugels wat langer te laten en je paardje eerst voorwaarts te rijden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:20

Ehm. ga eens iemand aan aan het longeren zetten, met een halster en jou erop.
kijk dan is hoe je paardje loopt..

want dit. KAN NIET!

Pony neemt alles snel op? nee dit dier kan nog niks.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:20

ow ow ow wat wordt ik ongelukkig als ik deze foto's zie :n het komt wat bot over maar kan het helaas niet anders formuleren...

Geef hem alsjeblieft wat meer ruimte van voren, laat hem op zijn eigen benen lopen. Hij krijgt hier later echt last van als je zo door gaat met rijden :n

Heb je ook les? Goede les en goede begeleiding is zéér belangrijk bij het in- en doorrijden van een pony. Ik zelf was 19 toen ik mijn pony kocht, reed al 13 jaar, maar ben alsnog op zoek gegaan naar begeleiding. Wilde het absoluut niet zonder doen. Zou je ook niet moeten doen.

Ik word echt verdrietig van deze foto's... sorry...
Een pony nog maar 6 weken onder het zadel en dan al zo moeten lopen :n
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 18-02-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:23

Oei ik vind deze foto's niet zo een fijn beeld geven.. :n
Je hebt echt héle strenge handen op deze foto's, al zijn het niet genoeg (en duidelijke) foto's om echt commentaar te kunnen geven.

En idd, heb je al les? En hoe gaat dat?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:23

Daarbij... Let niet op mijn houding? Daar gaat het al mis denk ik. Dit forum is ook voor rijtechnisch commentaar. Het is niet mogelijk alleen het paard te beoordelen, je moet een combinatie vormen samen.
Op de laatste foto... Waar gaat die binnenhand heen? Je houding is daar echt belabberd... Daar moet je eerst aan werken, voordat je op een jong onervaren dier gaat zitten.

Heb je les/ begeleiding?

Over het paard, daar vroeg je tenslotte naar. Geef hem lekker de ruimte. Hij loopt nu veel te diep en opgekropt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:27

Owja, nog een tip :) probeer goed voorwaarts en neerwaarts met m te lopen. Laat m desnoods met zn neus over de grond lopen (lange teugels, wel contact houden) en dan goed voorwaarts blijven. Leren ze op hun eigen benen lopen :)

Heeft bij de mijne (ook een uk, nu 4,5 maar toen ik m kocht net 3) heel erg geholpen.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:27

Dit ga je niet menen he.....
Ga les nemen en ga een boek over paarden lezen ofzo voordat je aan dit soort dingen begint!!!!!
op foto 3 TREK je hem gewoon naar beneden

sorry maar hoe verknal je een pony.....

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:29

devon04 schreef:
Ga les nemen en ga een boek over paarden lezen ofzo voordat je aan dit soort dingen begint!!!!!

Nou dat stukje van een boek lezen kan ook wel weg, uit een boek kun je niet leren paardrijden.
Maar wat je nog meer zegt daar ben ik het mee eens!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:30

Mag ik misschien ook vragen wat je zelf van de laatste foto vind?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:32

Ik lees trouwens in je profiel dat je al met hem gesprongen hebt, je kunt dit beter achterwegen laten. Zeker als de basis (is wel te zien) niet goed is. Af en toe een klein sprongetje (20/30cm) kan geen kwaad, 1x in de zoveel maanden op deze leeftijd. Maar echt niet vaker en niet hoger :)

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:32

lynne8 schreef:
devon04 schreef:

Nou dat stukje van een boek lezen kan ook wel weg, uit een boek kun je niet leren paardrijden.
Maar wat je nog meer zegt daar ben ik het mee eens!

In een boek staat wel hoe je goed kan beginnen als ze dat eerst had gedaan was ze waarschijnlijk niet ZO begonnen.

Ik wil niet zeggen dat je met een boek leert paardrijden...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:36

meid ik wil je even sterkte wensen met alle kritiek die je nu gaat krijgen,ben bang dat heel bokt over je heen zal komen,maar snap ook niet goed dat je deze fotos hebt durven plaatsen,lijkt mij bijna dat je er op uit bent........ik hoop het bijna,vind de fotos niet zo vriendelijk zacht gezegd.......
weet niet goed wat ik moet zeggen eigenlijk.....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:36

nou dit wordt vast een hele fijne soepele pony later 8)7

Laat je teugels minimaal 20 cm langer, ga voorwaarts rijden en rechtop zitten en neem alsjeblieft les

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:38

Meid, die laatste foto vooral, alsjeblieft! Die is echt om te huilen, het spijt me zeer :(
Kijk eens naar je binnenhand! Die moet minstens 20 cm naar voren!

Je verprutst op deze manier een heel mooie pony.. :\

linda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:39

Vind het ook echt een akelig beeld! En je houding kan je niet buiten schot laten want mede daardoor loopt je pony zo opgekropt! Je hangt helemaal achterover en trekt je pony letterlijk "in de krul"! Heb je wel begeleiding of doe je alles op eigen inzicht? Neem een goede instructeur!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:40

Hey

Je bent inderdaad wel erg streng met je binnenhand, het commentaar wat je zelf al geeft is helemaal juist.

Een tip: het inrijden van zo'n jonge pony zou ik echt onder zware begeleiding doen.

Ik denk trouwens dat dit een giga rel topic weer gaat worden..

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:41

Zoals de meeste hierboven vraag ik me ook af of je les hebt. Dit kan echt niet! Je pony loopt veel en veelste diep. Je houding is ook erg beroerd. zoals je zelf al zegt. De ruiter moet er goed op zitten voordat je pas me tje pony kan gaan beginnen. je kan er wel heel beroerd op gaan zitten maar dat heeft weinig zin om dan je pony proberen ontspannen te laten lopen. Dat moet de ruiter in hem brengen. En volgens mij heb je alleen maar druk op de teugels en word er niet losgelaten door de ruiter zelf.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:43

Waar staat die pony?
Ik wil hem zo ophalen, en ergens anders voor je verstoppen, jezu.s wat rij jij je paard zo naar de knoppen zeg! Die binnenhand, die teugels :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:43

oef.. arme pony, zo'n jonge pony nog.. de laatste foto is om te huilen, echt.. hij hoort op zijn eigen benen te lopen,en fijn te worden in je hand op deze manier bereik je alleen maar het tegenover gestelde..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:46

jou houding is ronduit bagger, hoe wil je met zo''n houding je paard goed rijden??

Ingeltje

Ik ga mee met commentaar wat hier gegeven word.. wel een leuke haf, dat wel. Verder wou ik eigenlijk even kwijt dat als je ABN typt, je toch iets overtuigender over komt :)

QuietWater

Mooi schoolvoorbeeld van iemand die het nog niet helemaal snapt. Aan de teugel is niet in de krul. Laat dit paard asjeblieft een beetje plezier houden in zijn werk! Oftewel: ontspannen rijden, niet zoveel druk erop en al helemaal niet trekken!
Ik geloof dat je serieus denkt dat dit een mooie houding is voor het dier maar zo werkt het echt niet, binnen een jaar is dit paard stijf en ongelukkig. Neem les!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:49

oe wordt niet zo blij van dit beeld
je trek hem te veel in de krul voor z´n jong dier
bij jonge paarden moet je gewoon lichte druk op de teugel houden en met je been naar de teugel toe rijden dan zakken ze der op een gegeven moment vanzelf in moet eigenlijk met alle paarden zo