Ik heb een verzorgpony, een 3.5 jarige haflinger merrie. Ze is verschrikkelijk lief, je kunt alles met haar doen en zo. Ze is heel makkelijk met de hoeven, ze bokt niet, ze rent niet, trapt niet enz. Ik heb daar wel geluk mee. Met rijden is ze ook braaf, Stap en Draf doet ze ook erg braaf. Ze heeft alleen niet zo goede conditie, ze hijgt heel snel. Maar wat mijn echte probleem is : Het aanspringen van de galop en het doorgaloperen. Ik ga dan mijn hakken laag doen, ik ga doorzitten, ik en ik geef dan been. Zij gaat dan 2 verschillende dingen doen. Of ze doet haar oren in de nek en gaat keihard draven tot dat je het opgeeft. Of ze doet haar oren in de nek en gaat ineens keihard op de rem. Ik vind het zo vervelend. Ik rijd met sporen omdat ze haast niet voelt als ik haar een schop geef. Ze doet er niks op! Ik heb gewoon stompte spoortjes. Als ik haar schop geef, doet ze net of ze het niet merkt, of ze gaat op de rem, of ze gaat keihard draven en dan op de rem. Ik krijg haar gewoon niet in galop, en elke keer wint ze . Ik kan niet zo blijven klungelen, want straks verpest ik haar of zo omdat ze nog zo jong is. Kan iemand mij alsjebliefd helpen ?
Groetjes Tessa.