Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irisssssje

Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:50

Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn moeder weer is gevraagd wat foto's te maken van de training. Vorige keer heb ik veel bruikbare tips gehad in mijn topic, en ik hoop dat dat nu weer gebeurd.
Dit is mijn vorige topic:
[RT-HAW] Veyanetta Roses opnieuw @ work (M1)

Even wat informatie over Vaya.
Ze is een merrie van 6 jaar en nu bijna 2 jaar in mijn bezit. We zijn van niks naar het M2+5 gereden in anderhalf jaar.
De laatste maanden heb ik geen wedstrijden gereden en ook niet fanatiek geweest met trainen. Nu wil ik weer hard gaan trainen zodat ik begin/half maart weer een wedstrijdje kan rijden! :)

9 van de 10 foto's waren wazig, dus die heb ik weg moeten gooien.
Commentaar laat ik helemaal aan jullie over.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. kláárrr
Afbeelding

En toen nog eventjes op mijn moeders paard gekropen
11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Liefs, Iris.

NanceMiss

Re: Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:53

Leuke combi!

Probeer je hakken ook met draven, aandrijven en wendingen uit te drukken en houdt je handen rechtop.

Je staat ook leuk op het paard van je moeder hahahhaha.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:55

Haha dankjewel! Het klopt van me hakken haha. Mijn moeder vond dat ik altijd zo kort zat dus ik dacht laat ik mijn beugels is een gaatje langer doen, dat had ik dus vandaag gedaan & ik had echt zwabber benen voor mijn gevoel. :P Is eventjes wennen en aan werken denk ik!
En mijn handen is inderdaad ook echt een punt waaraan ik moet werken, ik houd vooral mijn linkerhand altijd heel vreemd...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:01

Er zitten ook zeker leuke plaatjes bij, maar ook wat mindere...
Ik heb het idee dat je teveel óp je paard zit. Nou is dat natuurlijk ook wel de bedoeling :P maar ik bedoel dat je wat meer in je zadel moet zitten. Heb het idee dat je beugels idd wat kort zijn, hierdoor ga je ook gauw op je zadel zitten ipv erin.
Als je dan het idee hebt dat je van die zwabberbenen krijgt, zal ik heel veel zonder beugels gaan rijden, en dan gewoon doorrijden zoals je altijd doet. Daar wordt het als het goed is wel beter van ;)
Ook trek je sommige foto's je hak op terwijl je dan naar voren schuift in je zadel. Ook hiervoor doe je ik vaak mijn beugels een stukje uit, ga je veel meer van in je zadel zitten. Je krijgt er wel ongelovelijke spierpijn van(ik wel teminste :P )maar dat is het uiteindelijk wel waard!

Ook moet je eraan denken dat je je paard rechthoud. OP foto's 1,5, en 7 heb je teveel stelling ;)

Succes ermee! Tis een leuk paard!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:02

Even iets wat mij dan weer opvalt :P
Heb je nou je stangteugel tussen je pink en ringvinger?
Daar moet toch je normale teugel van je trensje, en je stangteugel toch tussen je ringvinger en middelvinger in?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:03

Haden hoger, hakken uitdrukken, en volgens mij zit je op foto 5 een beetje naar voren(kan moment opname zijn).
Maar je staat goed op het paard van je moeder hoor :D

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:03

Heee !

ziet er netjee uit hoor , dat rood staat haar mooi :o
probeer soms wat rechterop te blijven zitten, op sommige foto's val je wat voor over !
op naar het Z1 hé! ;)
wauuwie, je mams heeft ook een mooi paard en je rijd er netjes op :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:05

@ sharonalover, Knap dat je ziet dat ik hem rechter moet houden, daar zijn we in de les hard mee aan het werk, omdat ik heel snel heel veel stelling wil vragen. Vooral als ik een volte ga sluiten in de galop.

Ik had mijn beugels vandaag juist een gaatje langer gedaan, maar daar kan ik dan gewoon echt niet mee rijden. Had het gevoel dat mijn benen alle kanten op gingen en ik trok mijn hak op bij het aandrijven.

Ik zou is proberen om mijn beugels van mijn zadel af te halen, heb ik nog wel een beetje steun van het zadel maar niet meer aan mijn voeten! Bedankt voor de tips!
Laatst bijgewerkt door irisssssje op 18-02-09 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:07

DeniiSee schreef:
Daar moet toch je normale teugel van je trensje, en je stangteugel toch tussen je ringvinger en middelvinger in?

Ehm, ik heb altijd de stangteugel tussen pink en ringvinger en trens tussen ring en middelvinger, heb er nog nooit iets over gehoord.. Is dit fout dan? :P
Anders kruisen de teugels elkaar toch ook?

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:08

Ess_Ramona schreef:
Haden hoger, hakken uitdrukken, en volgens mij zit je op foto 5 een beetje naar voren(kan moment opname zijn).
Maar je staat goed op het paard van je moeder hoor :D

Nee, kan kloppen hoor. Ik val wel is vaker een beetje naar voren, vooral als Vaya niet zo lekker in de aanleuning loopt heb ik snel de neiging om wat naar voren te gaan zitten.
Vroeger was dit helemaal drama, dus ik zal er nooit helemaal van af komen denk ik! :P

Ik ga deze zomer ook wedstrijden starten met mijn moeders paard dus dan komt het goed uit dat ik er mooi op sta! :D Bedankt! :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:09

lovesal schreef:
Heee !

ziet er netjee uit hoor , dat rood staat haar mooi :o
probeer soms wat rechterop te blijven zitten, op sommige foto's val je wat voor over !
op naar het Z1 hé! ;)
wauuwie, je mams heeft ook een mooi paard en je rijd er netjes op :D

Dankjewel Daantje! :D Haha ik laat het Z1 nog even op me wachten, daar ben ik écht nog niet klaar voor! :P

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:10

irisssssje schreef:
DeniiSee schreef:

Ehm, ik heb altijd de stangteugel tussen pink en ringvinger en trens tussen ring en middelvinger, heb er nog nooit iets over gehoord.. Is dit fout dan? :P
Anders kruisen de teugels elkaar toch ook?

even een google plaatjee
http://users.telenet.be/paardenlovers/dressuur3.jpg
zo hebben wij hem altijd vast (op die manier), weetniet of het fout is hoor om anders vast te houden, want zie dat anky der stangteugel onder der pink heeft, en der trens tussen pink en ringvinger. t viel me gewoon op en het lijkt mij moeilijker om trensje tussen middelvinger en ringvinger te hebben eigenlijk :P

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:11

Oja, op dat plaatje kruist de teugel ook. Hmm, zal ik ook is proberen dan! :P Ik rijd helemaal niet vaak met stang&trens, dus weet er ook niet zoveel van af. Maar heb altijd geleerd dat ik het goed doe zoals ik het doe!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:17

Ik haal mijn beugels meestal niet eens helemaal van het zadel af, want dan kom ik er nooit meer op _O-
Ik ga eerst gewoon lekker losrijden enzo, en als hij dan fijn loopt, dan doe ik mijn beugels uit, laat ze ook gewoon hangen, heb er dan helemaal geen last van ;) als hij dan nog ergens van schrikt, kan je ze nog vlug indoen :P

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:18

Haha ja dat kan inderdaad ook! :P Maar dan denk ik dat mijn voeten ruzie krijgen met mijn beugels die daaronder beide aan het zwabberen zijn :+
Ik kijk de volgende keer even, ga het iig proberen zónder beugels! Op welke manier dan ook! :P

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:28

als je draaft, voeten stil
en nog iets, je moet je handen recht houden
:D
(PS:het zijn wel leuke foto's)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:39

Haha, ja ik had echt zwabberbenen vandaag. En mijn handen zijn inderdaad echt verschrikkelijk.. dat is altijd al zo geweest en ik werk er echt heel hard aan! Ze staan nooit mooi recht naast elkaar, altijd ligt de één of is de één hoger..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:45

Iris! Wat leuk om jullie weer eens te zien zo :j

Ik vind het er wel lekker uitzien :j Op foto 1 alleen zit je onzettend scheef. Weet niet of je het zelf ziet, maar je linkerschouder is lager dan je rechter. Probeer mooi rechtop te zitten, af en toe heb ik het idee dat je een beetje 'onderuit zakt'. Rug recht! ;)
Ook zie ik hier en daar een kanteling in het hoofd van je pony.
Verder erg leuke foto's en dat rood staat haar zo gaaf!!!!!

Je staat ook heel mooi op je moeders paard! Is dat het paard waar je ook mee gaat starten van de zomer?? Alleen de laatste foto is wel heel gaaf, alleen vind ik (persoonlijk) dat ze van achter niet echt meekomt. Maar ondanks dat heb je het paard leuk aan het lopen.

Succes verder en op naar de Z1!! ;)

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:47

nou snap eigenlijk niet dat niemand er iets van zegt maar iets bij je schouders borst nek hoofd stoort me, je hebt heel netjes je bekken gekanteld zodat je goed zijn bewegingen kan voelen maar de rest van je rug staat bol en dat moet eigenlijk recht zijn dus probeer je bekken te blijven kantelen maar je rug te recht en schouders recht op zodat je heel je rug weer lang maakt en niet in elkaar duikt. het vergt wat vaardig heden maar dan heb je ook wat hé :p (zit al helemaal met mijn bekken en me rug mee te doen achter de comp ahaha) en je handen rechtop (dat ga je vanzelf ook rechter zitten. probeer je polsen ook recht te houden en niet je handen te houden zoals je nu op je toetsenbord typt want dan vind ik het altijd net lijken of je zo een bouwvakker bent die ze spierballen showt :o ) maar je hebt een hartstikke mooi paardje hoor :D

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:49

Zéér mooi paardje! Ze staat prachtig met het rood ! :D Ben er gek van !
Handen inderdaad rechthouden maar voor de rest prima !
Mooi duo !

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:54

Ashley__ schreef:
Iris! Wat leuk om jullie weer eens te zien zo :j

Ik vind het er wel lekker uitzien :j Op foto 1 alleen zit je onzettend scheef. Weet niet of je het zelf ziet, maar je linkerschouder is lager dan je rechter. Probeer mooi rechtop te zitten, af en toe heb ik het idee dat je een beetje 'onderuit zakt'. Rug recht! ;)
Ook zie ik hier en daar een kanteling in het hoofd van je pony.
Verder erg leuke foto's en dat rood staat haar zo gaaf!!!!!

Je staat ook heel mooi op je moeders paard! Is dat het paard waar je ook mee gaat starten van de zomer?? Alleen de laatste foto is wel heel gaaf, alleen vind ik (persoonlijk) dat ze van achter niet echt meekomt. Maar ondanks dat heb je het paard leuk aan het lopen.

Succes verder en op naar de Z1!! ;)

Ik heb even opnieuw naar foto 1 gekeken en je hebt gelijk! Ik zat echt áltijd scheef, maar heb daar héél hard aan gewerkt en eigenlijk ging dat wel goed. Maar nu zat ik toch weer scheef.. heb ook wel het idee dat mijn benen niet helemaal dezelfde lengte hebben ofzo, want eerst dacht ik dat het misschien aan het zadel lag, maar ik heb het echt bij élk zadel en bij élk paard! Maar ik werk er aan!

Jep, dit is het paard waarmee ik wedstrijden ga starten!
Dat 'ie van achter niet meekomt ben ik het niet mee eens, dit paard heeft juist een enorm sterk achterbeen en dit is dus gewoon een momentopname denk ik. Ik heb ook super veel foto's waar de achterbenen zeg maar naast elkaar staan, dan kun je zeggen dat ie achter niet actief is, maar dit is denk ik gewoon net het moment waarop je de foto maakt...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:56

O ja, dat kan ook zo zijn, zal idd een momentopname zijn, dus op die foto komt ie gewoon niet lekker mee. Maar ik weet zeker dat het dier geweldig kan bewegen, dat zie je zo wel aan de foto's :j Zeker in het L2 ga je daarmee knallen!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:56

_bloempje01_ schreef:
nou snap eigenlijk niet dat niemand er iets van zegt maar iets bij je schouders borst nek hoofd stoort me, je hebt heel netjes je bekken gekanteld zodat je goed zijn bewegingen kan voelen maar de rest van je rug staat bol en dat moet eigenlijk recht zijn dus probeer je bekken te blijven kantelen maar je rug te recht en schouders recht op zodat je heel je rug weer lang maakt en niet in elkaar duikt. het vergt wat vaardig heden maar dan heb je ook wat hé :p (zit al helemaal met mijn bekken en me rug mee te doen achter de comp ahaha) en je handen rechtop (dat ga je vanzelf ook rechter zitten. probeer je polsen ook recht te houden en niet je handen te houden zoals je nu op je toetsenbord typt want dan vind ik het altijd net lijken of je zo een bouwvakker bent die ze spierballen showt :o ) maar je hebt een hartstikke mooi paardje hoor :D

Haha moest wel lachen om je verhaaltje Yara :') maar je hebt gelijk! :)
Mijn houding is ook zonder paard ( dus normaal zeg maar :') ) heel erg slecht. Ik sta met ingeknikte knieën en altijd met mijn schouders naar voren. Dit is terug te zien aan mijn houding óp het paard, maar ik ga er aan werken!

Mijn gym-docent zei: 'Doe maar net alsof je je rechterschouderblad in je linker kontzak moet doen' dus dat ga ik ook maar is proberen op 't paard, haha! :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:56

Phoebe_ schreef:
Zéér mooi paardje! Ze staat prachtig met het rood ! :D Ben er gek van !
Handen inderdaad rechthouden maar voor de rest prima !
Mooi duo !

Haha hartstikke bedankt! :D en mijn handen heb je gelijk in! Recht en naast elkaar!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:58

Ashley__ schreef:
O ja, dat kan ook zo zijn, zal idd een momentopname zijn, dus op die foto komt ie gewoon niet lekker mee. Maar ik weet zeker dat het dier geweldig kan bewegen, dat zie je zo wel aan de foto's :j Zeker in het L2 ga je daarmee knallen!

Hihi ja! :) Hartstikke bedankt ashh! :+: en jij gaat ook knallen op het NK 28 februari! :D