Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

als je telkens opnieuw een cirkel maakt als ze het doet 
)
joyce2 schreef:Consequent blijven, gaat ze rennen, neem je haar terug naar stap, poos rustig blijven stappen, gaat dat goed kun je weer gaan draven. Zodra ze gaat sjezen, gelijk weer terug naar stap. Gaat ze keihard stappen, zet haar dan eens stil of doe eens een pasje achterwaarts. Alles stap voor stap doen en consequent blijven. Haar op een volte zetten oid zou ik als ik jou was doen als je haar niet meer kunt houden. Succes!

Blijven longeren voor het rijden, zo moet je niet onnodig veel energie opvangen. Eventueel even losgooien (voor de energie) en erna poetsen (om te ontspannen) en dan pas rijden.

Ess_Ramona schreef:Ik moet met Fiebeke als ze te hard gaat ook rondjes draaien.
Na een tijdje was ze het zat en ging ze niet meer harder.
Maar komt ze ook verder buiten?

joyce2 schreef:Nadeel van "rondjes" of voltes rijden, is dat paarden vaak weer de benen nemen zodra ze rechtuit mogen. Ze komen dan wel wat terug in tempo op de volte en je kunt de volte dan ook steeds groter uit gaan rijden, maar zien daarna het rechte stuk weer voor zich en begint het gedonder weer van voor af aan.

Ze moet nu terug leren begrijpen dat jij niet 'mis' bent
Voor haar is er nog een verband tussen ruiter en rennen en daar moet je waarschijnlijk nog wat aan werken
Als je twijfelt moet je het zadel eens laten nakijken of een osteopaat laten komen als het blijft duren en het niet aan je zadel ligt