Stoere bonte NRPS Blitz (v.Neron)@dressuur! (+sprongetje!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Stoere bonte NRPS Blitz (v.Neron)@dressuur! (+sprongetje!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 16:42

:wave:

Leuk dat je eventjes komt kijken naar ons. :D
Nja, eventjes een kort verhaaltje:
Blitz is niet van mij, maar van mensen die deze week op wintersport zijn, dus ik rijd hem maar een weekje! Ik ben wel een beetje zijn verzorgster, maar ze komen eigenlijk altijd zelf, behalve als ze dus op vakantie zijn. Vorige zomer is eigenlijk de laatste keer geweest dat ik hem heb gereden, 3 weken. :) Was dus wel weer eventjes wennen, maar ging eigenlijk echt lekker vandaag. (Ik doe hem nu sinds zaterdag. ;)) Heerlijk buiten kunnen rijden, was zelfs warm na een tijdje. :=

Ik ben dus niet echt op een niveau met hem, omdat ik hem alleen deze week rijd. En tsja, waar we in de training mee bezig zijn, hetzelfde verhaal. Ik hoop dat ie het een beetje leuk met me heeft deze week, dat is het voornaamste. :)

En er stond toevallig een sprongetje en die kans laten wij niet voorbij gaan. Blitz vindt springen helemaal geweldig, maar hij wil na de sprong nog wel eens een beetje te enthousiast worden. :D Normaal springt ze alleen met martingaal, maarja. Had er zelf niet op gerekend dat ik eventjes een sprongetje zou gaan doen, dus dit ging ook prima. Ik ben iig blijven zitten. O:)

Mijn houding is echt een drama. Denk dat het (hoewel dat niet echt een excuus zou mogen zijn) toch wel komt doordat het een beetje een ukkie voor me is. := Ik pas er prima op, maar het komt de houding niet ten goede. Zeker te zien aan mijn opgetrokken hakken. Ik weet trouwens dat je met je kuiten moet drijven, maar vergeet ik af en toe nog wel eens. :o

Nouja, genoeg gekletst, als er nog vragen zijn hoor ik het wel. Heb vooral heel erg genoten vandaag, het was echt eens LEKKER rijden. :) Hij werd steeds actiever, vooral door af en toe een sprongetje tussendoor. :D

Ohja, nog iets: Let alsjeblieft niet op die vreselijke cap die ik op heb. := Ik heb ook een normale, maar omdat ik niet steeds mn cap wil meeslepen heb ik eventjes mijn oude cap daar op stal gelegd. :') :o

1. We beginnen in stap. :)
Afbeelding

2. Eventjes wakker worden, mag veel actiever. :=
Afbeelding

3. Vooruit kijken. O:)
Afbeelding

4. Binnenhand beetje streng. En die hak. :(:)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Wazig, maar netjes. :)
Afbeelding

7. Jasje uit. :D
Afbeelding

8. En galop, om over die hoge sprong heen te komen. :))
Afbeelding

9. +:)+ :))
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. :)
Afbeelding

12. *\o/* :+:
Afbeelding

13. Niet te enthousiast Blitz. := :D
Afbeelding

14. :)
Afbeelding

15. Heerlijk uitdraven, hoezo lekker ruim? :D
Afbeelding

*

Datjaa

Re: Stoere bonte NRPS Blitz (v.Neron)@dressuur! (+sprongetje!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:46

Geen geld zoeken ;)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:47

Ziet er leuk uit hoor!
De pony springt alleen erg scheef, probeer hem recht te houden en blijf zelf ook recht zitten misschien dat dat helpt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:50

Else, beter poetsen :) Hahhaa!
Nee had Blitz vorige week nog gezien en het ziet er nog steeds lekker en goed uit.
Vind je alleen op sommige fotos kort zitten en je moet recht zitten :)
Wanneer komen de fotos van Freya?

(Vera de fotos gemaakt??)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:51

Foto 13 wat een relaxd beeld! Das echt mooi plaatje.
En sja commentaar is verder denk niet heel erg nuttig vanwege dat je hem maar een weekje doet. Vind het wel een ontzettend leuke pony.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:52

Wat een súper leuk diertje is dat zeg, echt een hoog 'ahhhhwwww' gehalte. :+:

Ik heb eigenlijk niet veel commetaar, alleen je hakken, en dat je vooruit moet kijken.. Misschien kan je je handen ook nét iets hoger plaatsen. :)

Nog veel plezier de komende week! :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:56

Leuk beestje hoor! :)
Probeer idd geen geld te zoeken. Snap dat je naar dat leuke beestje wilt kijken, maar vooruit kijken is mooier :P
Probeer zelf recht op te zitten he! :)
Veel plezier deze week met hem ;)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:57

Wat een onwijs gaaf ding zeg!! Echt een leuke pony!

ik vind dat je hem erg netjes rijdt, voor een combi die eigenlijk dus maar een paar keer per jaar een poosje wat doet. +:)+

Let wel op je houding. Dat is duidelijk je verbeter punt. Probeer je armen meer aangesloten te houden en je handen niet te laag en te wijd te zetten. Verder moet je meer terug "kantelen". Jouw lijn van schouder,heup en hak is nu scheef naar voren. Deze moet recht naar beneden! Als je wat meer rechtop zit is het voor je pony ook makkelijker om meer op de achterhand te komen en wat minder op de voorhad te vallen. En geen geld zoeken. Nog heel veel plezier deze korte tijd!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:05

leuk beestje zeg,,
had eigenlijk nog nooit zo opgemerkt dat mensen bij een hindernis
ook de lepels op de pion leggen :P
maar, dat heeft me wel op een idee gebracht *D
gr pleun

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:48

Wat een leukertje Else! :j Leuk al die vlekken!

Ik zie alleen wel een pony dat echt teveel achter je been loopt. Mag actiever van achter naar voren gereden worden en in het front wat hoger blijven en het neusje er zelfs ietsjes 'uitdrukken'. Zou het wat flitsender willen zien. Maak 'm maar wakker met een been of eventueel zweepje. :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:53

Zier goed uit hoor. Wel wat meer recht zitten, je valt wat voorover. Hakken wat meer uitdrukken en recht houden. En probeer hem wat zo te laten lopen als p de laatste foto lekker laag.
Verder is het een knap paardje

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:07

Wat een leuke pony! :D
Tenen naar binnen houden en naar
voren kijken :)
En op sommige foto's mag je wel iets rechter
zitten, maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn :)

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:42

Wat een leuke pony, leuke combinatie ook! Zou leuk zijn als je hem vaker mag rijden. Wel vindt ik dat je scheef zit, misschien voel je dat zelf niet maar volgens mij tuimel je een beetje om?
Je teentjes en handen ook in de gaten houden, en rechtop zitten en neus in de lucht!
Dan moet het goedkomen, toch? :D

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:47

Wat rijd je dat beest leuk zeg!
Ziet er echt lekker ontspannen uit.
Vooral foto 13! Das de mooiste!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:52

Eindelijk weer eeen topic van jou :D

Ik vind dat je hem heel erg netjes rijdt, vooral als je weet dat je hem bijna nooit rijdt.

Nu alleen nog letten op je hakken en af en toe op je handen. Misschien ook iets meer naar voren kijken?

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:34

wat een leuk ponytje!
alleen je hakken uitdrukken en tenen naar binnen :) en handen mogen wat hoger :)
verder vind ik het er netjes uit zien!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:38

he wat leuk om je weer te paard te zien, ziet er erg netjes uit maar je mag wel wat trotser zitten hoor op zo'n mooie pony!

En wat goed bedacht die klepels op pionnen :)*
Nu weet ik hoe ik de volgende keer een sprongetje kan neer zetten in de longeerbak zonder te veel gesleep :D

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:57

Leuke pony, je rijdt hem netjes voor zo'n korte tijd! Ik rijd ook een Neron-nakomeling, ze lijken wel kwa bouw op elkaar, alleen de kleur is heel anders :P

l_iind_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:27

Mooie foto's en leuk paard..
Ik vind dat je best wat blijer mag kijken hahaha
En je mag iets meer achterover zitten...
Je paard is echt mooi!!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 23:00

l_iind_a schreef:
Ik vind dat je best wat blijer mag kijken hahaha

Haha, gebeurt wel hoor. Vind het hartstikke leuk! :D

Afbeelding

@Letsgokelly: klopt, hij vindt het zo leuk, hij wil er gewoon hard overheen, hoe maakt niets uit. Ik was eigenlijk al blij dat ie niet raar ging doen en heb maar een paar sprongetjes genomen. Zal er volgende keer idd wel meer op letten. :)

@Sam: Noujaa, ik heb hartstikke goed gepoetst. :Y) Die benen zijn gewoon niet meer te redden, het is te koud om te wassen en ze waren al zo zaterdag. Harde borstel helpt ook niets. := Zit trouwens op alle foto's even lang, maar druk mijn hak niet overal uit/maak mn been niet lang. Moet ik idd op letten. Ja, Vera heeft de foto's gemaakt. :) Waarschijnlijk vrijdag foto's van Frey. ;)

@Merel_Brit: Klopt, ik val op deze foto's wat naar voren. Is wel apart, want meestal heb ik juist eerder last van een stoelzit en gaan mijn onderbenen altijd te snel naar voren. Nu is het juist andersom en gaan ze te ver naar achteren. O:)

@Kelly: Zo laag is geen probleem voor hem en hij is ook prima over zijn rug, ik denk dat ik hem beter steeds meer kan oprichten, want hij is daar ver genoeg voor doorgereden al. :) Kan ie wel aan! :D

@Thirza: Haha, die pionnen met klepels, dat is best bekend hoor! ;) Deden ze op de manege ook altijd al. Haha, ik heb het niet verzonnen/opgezet. Stond al in de bak klaar. Maar mooi dat je nu op een idee gebracht bent natuurlijk. :D

De rest ook heel erg bedankt voor de reacties! :) +:)+

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:45

wauw, wat een leuk dier!
Normaal gesproken hou ik niet zo van bonte maar vind deze erg mooi getekend! :D
Verder ziet het er netjes uit, maar misschien kan je proberen om haar iets ronder aan de teugel te rijden. Nu loopt ze vaak wat horizontaal aan de teugel. En idd, wat eerder gezegd is, probeer met springen haar kaarsrecht op de hindernis af te sturen zodat zo ook rechter over de hindernis springt. Maar het is sowieso knap dat het er nu al zo goed uitziet, ondanks dat je er niet vaak op rijd! Succes en veel plezier verder! :)

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:58

donders dat lijkt Nefu wel!!! Die is ook ven Neron en bokt ook altijd nadat hij een sprongetje heeft genomen!

Ziet er verder wel netjes uit, helemaal omdat je zelf al zegt dat je er niet veel op rijd!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:59

xDon schreef:
donders dat lijkt Nefu wel!!! Die is ook ven Neron en bokt ook altijd nadat hij een sprongetje heeft genomen!

Het is Nefu! ;) Zo heette ie eerst, maar nu ie verkocht is heet ie Blitz. :D Ken je die? :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:41

Prachtig beestje,
Alleen je moet je handen meer bij elkaar houden en wat rechterop.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:42

Leuk beestje! :D
Probeer goed recht te blijven zitten en voor je te kijken :)
Succes ermee!