Wannahave RDP (v. Stravinksy) Ons Debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Wannahave RDP (v. Stravinksy) Ons Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:05

Ik wist niet helemaal of ik een HAW topic aandurfd..maargoed,een beetje opbouwend kritiek kan nooit kwaad.

Ik zal ons even kort voorstellen:

Zelf heb ik 5 jaar lang met een D pony gestart,maar nooit verder dan het L2 startgerechtigd zijn gekomen.
Daarna een eigen paard gehad,waar ik mee wilde gaan startten,maar na vele onderzoeken bleek dat de oorzaak van zijn problemen kwamen door het syndroom van Wobbler en een sacralisatie van het bekken.
Ik heb een jaar lang niet gegaloppeerd,want dat kon hij niet.

Wannahave (Wapo) is vandaag precies 5 weken van mij.
Een 5 jarige ruin (08-07-2003) Stravinsky x Jester x Unicum,M niveau,maar dat krijg ik er nog niet uit hoor :))
3 weken geleden hebben we een onderlinge wedstrijd meegereden,en dat ging best leuk..we besloten om dan maar de kop eraf te halen,en officieel te startten.

Helaas tijd verkeerd ingeschat en korter losgereden dan ik wilde,waardoor er iets spanning was.
Ik was toch ook wel zenuwachtig..
Een klein foutje gemaakt,en af en toe iets tegen de hand..

Uiteindelijk toch nog 2x 3e met 186 en 191 punten,dus ik ben supertrots.. :D
Voor velen misschien een normale prestatie..maar na alle tegenslagen met de ponywedstrijden,en met mijn andere paardje,is dit een hele opkikker...

Foto's van de proeven maken was heel lastig,het was donker (dus heb ik invulflits gebruikt op mijn pc,vandaar de kwaliteit).
Er zijn nog een aantal verbeterpunten,maar daar ben ik hard op aan het werken,mijn houding is het laatste jaar helaas hard achteruit gegaan..moet het hele paardrijgevoel weer wat aansterken.

Let ook maar niet op zijn knotten..het lukte vanmorgen niet zo :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:08

Maris, ziet er super goed uit joh! Gefeliciteerd!
Als enige commentaar zou ik zeggen: niet je hakken optrekken in galop

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:19

Leuke foto's Maris, nogmaals gefeliciteerd :D

Wapo mag zijn achterhand er wel meer bij, maar dat komt vast wel goed.

Heel veel succes & plezier verder :)

x_Elise

Re: Wannahave RDP (v. Stravinksy) Ons Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:57

Ziet er goed uit Maris!
Hij zou er af en toe nog wat meer doorheen mogen maar zeker omdat je hem nog niet lang hebt vind ik dat niet storend

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:08

Bedankt allemaal!

Ja mijn hakken...ik heb mijn beugels een gaatje langer gemaakt vorige week,omdat ik anders weer net wat te kort zat.
Ik probeer ze uit te drukken,maar zal er nu nog meer op gaan letten *D

@Wilma: Leuk dat je hun kent *D

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:51

Netjes hoor :) Leuk paard heb je onder je kont! Probeer je handen goed rechtop te houden en zoals al gezegd is, je been langhouden en je tenen naar binnen. Succes nog verder met deze knapperd!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:17

" mijn houding is het laatste jaar helaas hard achteruit gegaan..moet het hele paardrijgevoel weer wat aansterken."

Hoezo, is je houding achteruit gegaan?? Ik wou dat ik zo rechtop zat!! Het enige is dat je je hakken iets meer uit moet drukken, en op 1 foto zette je je binnenhand iets vast. Maar je houding is echt niet slecht hoor!! Ruilen :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:03

Jeetje, dit ziet er echt heel prettig uit voor zo'n jonge combinatie zeg! Probeer de knik in je ellebogen wat meer voor elkaar te krijgen, dan kan je subtieler met je hand in werken en is er meer ontspanning in je armen :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:50

Ziet der echt goed uit Maris! :D
En meteen 2 wp's; super! :j
Probeer soms je handen wat hoger te dragen, bij mij helpt dat om ze wat ronder te rijden.
Voor Wapo nog maar zo kort te hebben, ziet t der al goed uit; maar hij mag inderdaad wat ronder in zen hals.
Ik ben er zeker van dat jullie binnenkort toch écht wel 3 wp's gaan rijden! :D
Doe zo voort!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:46

Jullie zijn een leuke combinatie, zeker al na zo'n korte tijd. Qua houding zijn je armen denk ik je belangrijkste aandachtspunt. Je strekt je armen teveel en drukt daardoor je hand wat naar beneden. Als je je armen wat meer ontspant en niet teveel strekt kun je wat beter inwerken. Verder alleen maar complimenten! Veel plezier samen.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 11:08

Lastig probleem inderdaad,die handen.
Ik heb eigenlijk pianohandjes,maar heb mijzelf al zover dat ik ze iets rechterop houdt,nu nog die knik in mijn ellebogen :D

Volgende keer moet ik gewoon wat langer losrijden,dan loopt hij ook wat ronder van zichzelf,we waren nu beide wat gespannen :D

Bedankt allemaal voor de berichtjes en tips!

l_iind_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:42

Ziet er mooi uit, ik vind dat je eigenlijk vooral op je handen moet letten. Die stoorden mij het meest..
Hierna viel me op dat je je rug iets holt.. Voor het plaatje zou het netter zijn als dit niet zo is :)

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:47

Ja daar was ik me (gelukkig) ook al bewust van,je kan het pas verbeteren als je er zelf ook achter bent :))
Helaas kan ik aan mijn rug niks doen..rugproblemen na val van een pony,zo'n 8 jaar geleden) onderste ruggenwervels zijn zwaar gekneusd geweest,en mijn heup staat iets scheef...heb er dit aan over gehouden..
Niks aan te doen :P

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:40

Dat ziet er netjes uit voor die 5 weken dat hij van jou is zeg :D ! Gefeliciteerd!

Probeer jezelf lang te maken, vooral in galop heb je de neiging om je been wat op te trekken. Beugels een gaatje langer zou ook nog kunnen, maar ik weet niet of je zelf dan nog lekker zit?
Als ik het zo bekijk, valt me op dat je iets aan de grote kant bent voor je paard. Daarmee bedoel ik niet té groot, maar ook zeker niet klein. Ter zijner tijd kun je dit oplossen door je paard zo veel mogelijk te laten tonen. Hoe meer jouw paard er is, hoe meer hij zal groeien, van de grond zal komen, dat komt (in mijn ogen) het plaatje ten goede!
Edit: Nu ik het na lees, zeg ik het héél onduidelijk. Hoop dat je snapt wat ik bedoel :+

Succes met je leuke paard :D

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:16

Ik snap het hoor!

Nu ben ik zelf 1.80m met lange benen.
Of ik nu op Revenge rijd van 1.78m of Wapo van 1.70m (of zelfs Wimbledon van 1.63m) het maakt helaas niks uit..
De massa van het paard speelt er natuurlijk ook een grote rol in.
Dus lekker aan de slag en spiertjes kweken bij Wap :D
Denk dat als ik hem weer wat langer onder het zadel heb ik meer van hem uitgevonden heb,en hem misschien iets meer kan rijden :j

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:55

Dat is zeker zo :j In vijf weken kun je ook niet meteen heel spetterend rijden. De truc is alleen inderdaad om massa te kweken, of zo te rijden dat het heel wat lijkt :D

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 07:25

veraA schreef:
Dat is zeker zo :j In vijf weken kun je ook niet meteen heel spetterend rijden. De truc is alleen inderdaad om massa te kweken, of zo te rijden dat het heel wat lijkt :D

Ja dat is zo :j
Mijn andere paard is maar 1.63m,maar toont echt groot,is ook een paard met veel massa.

Ik ga vanaf vandaag weer beginnen met mijn leren rijlaarzen aan te trekken...dan zijn mijn hakken ook gelijk een stuk verbeterd...maar het is zo doorbijten :=

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:39

je hebt een heel goed paard onder je kont en jullie vormen een mooie combi.. Probleer hem niet te lang laten worden in zn kaak, gaat tenkoste van de ontspanning in de bovenlijn.. Verder zou ik hem iets meer gebogen en sneller willen zien in het achterbeen, dit doe je door meer te schakelen, snellere overgangen te rijden, scherper aan je hulpen te rijden en veel galopoefeningen in je training te verwerken..

Ik ben benieuwd jullie gaan vorderen naar de toekomst toe, succes!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:13

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:08

Romyv schreef:
je hebt een heel goed paard onder je kont en jullie vormen een mooie combi.. Probleer hem niet te lang laten worden in zn kaak, gaat tenkoste van de ontspanning in de bovenlijn.. Verder zou ik hem iets meer gebogen en sneller willen zien in het achterbeen, dit doe je door meer te schakelen, snellere overgangen te rijden, scherper aan je hulpen te rijden en veel galopoefeningen in je training te verwerken..

Ik ben benieuwd jullie gaan vorderen naar de toekomst toe, succes!

Bedankt!

Ik ben er gisteren al mee bezig geweest,ik weet gewoon dat we die dag net iets te kort en te voorzichtig gereden hebben.
Vond hem gisteren zelf al wat meer afgewerkt,al mag die achterhand er nog net iets meer bij.

Bedankt! *D

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:30

Moderatoropmerking:
Nogmaals reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)