Misschien een beetje een rare titel, maar Novel is meer het type springpaard als dressuurpaard. Natuurlijk kan elk paard dressuren, maar met Novel loop ik toch tegen bepaalde problemen aan. Hij heeft een tijd te koop gestaan, heb hem geruild tegen een ander paard, maar helaas bleek dat paard toen die bij mij was een zware vorm van atactie te hebben en dus heb ik haar direct weer terug gebracht. Nadat er 5 mensen een afspraak hebben gemaakt om te komen kijken en nooit zijn komen opdagen, ben ik het zat, en heb ik besloten hem toch maar te houden. Nu dan meer als recreatiepaard, mede omdat ik nu een ander paard tot m'n beschikking heb, die ik op wedstrijden uit kan brengen. Maar als de problemen met Novel opgelost zijn, wil ik hem uiteraard weer starten.
Ik heb hem L2 gestart, maar 3 keer ofzo, maar we komen niet soepeltjes die klasse door. Problemen waar we tegenaan lopen zijn:
- Novel houdt zich nogal vast in de rug, waardoor ik niet fijn kan doorzitten, daardoor ga ik me weer vastzetten in m'n rug en loopt het helemaal niet fijn meer.
- Novel heeft een ietswat steile schouder, waardoor de middengangen erg moeilijk voor hem zijn.
- De nageeflijkheid is ook niet optimaal, mede doordat hij zich wat vast houdt in de rug.
- En natuurlijk doe ik zelf ook dingen fout.
Graag rijtechnisch commentaar en dan ook met uitleg hoe te verbeteren. Nu werk ik vooral aan ge nageeflijkheid en hem wat meer over de rug te laten lopen. Vooraf heb ik hem laag/lang gereden, daar zijn geen foto's van.

Meet Novel

Vasthouden en kantelen

Omstellen. Kantel zelf vanuit mn heupen naar voren

Hier wordt hij een beetje lang.

Moet dieper

Stap is makkelijker

Dit wordt al beter.

Van hand veranderen

Hoop dat jullie goede tips voor me hebben..
. Longeer je dr wel eens goed (bijvoorbeeld met pessoa) om m er ff goed bij te krijgen?
.