oefeningen om het voelen binnen achterbeen te verbeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeanet01

oefeningen om het voelen binnen achterbeen te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 07:47

Hallo,

Zoals de titel van het topic al aangeeft kan ik slecht (tot niet) voelen wanneer mijn paard zijn binnen achterbeen optild.
Als ik hardop moet aangeven wanneer ik denk wanneer ze haar been optild heb ik standaard het moment te pakken waarop ze haar been neerzet. of ik kan het 1 0f 2 keer voelen en raak dan het ritme kwijt (sla een halve pas over)

In de lessen die ik volg zijn we nu voor namelijk met dit probleem bezig maar tijdens het rijden thuis heb ik geen hulp van de kant en heb ik ook geen controle mogelijkheden over of ik het juiste moment te pakken heb.

Hebben jullie tips of ideeen over hoe ik het makkelijker zou kunnen voelen en vooral ook oefeningen die die ik alleen kan doen met controle mogelijkheid (anders loop ik mezelf voor de gek te houden)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 08:06

Als je (vrijwel) standaard voelt wanneer je paard zijn binnenachterbeen neerzet, moet je kunnen weten wanneer hij hem optilt. Maar goed dat is nog niet voelen.

Ik ben er zelf niet zo mee bezig. Waarom is het voor jou en je instructrice wel heel belangrijk?

Issy

Re: oefeningen om het voelen binnen achterbeen te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:00

Aan de longeerlijn erop, rijden met je ogen dicht, en aan leren om te voelen welke beweging je paard maakt. gewoon alle gangen uitproberen (zo heb ik het geleerd om het goed te kunnen voelen).

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:42

Als je zorgt dat je weet wanneer het corresponderende voorbeen wordt neergezet (of opgetilt) kun je daar naar kijken om jezelf te checken. Dus in de draf (lekker makkelijk) kijk je dus wanneer rechtsvoor wordt opgetilt als je wilt weten wanneer het linkerachterbeen wordt opgetilt. Enzo. ;) Verder moet je zorgen dat je heel ontspannen en diep in het zadel zit, zodat je als het ware ietsje mee kunt schommelen met de heupen van je paard. Als je naar rechts schommelt, wordt het linkerachterbeen opgetilt. Etc. ;)

poes

Re: oefeningen om het voelen binnen achterbeen te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:25

Veel kijken naar je paard, ga longeren en volg de beweging :j