Hey, ja ik heb idd de DA gebeld en ik mocht dressuurmatig alles weer terug oppakken, rustig aan wel.
Ik had voor het rijden al een week gelongeerd, eerst alleen met een halster en daarna terug met het zadel op zodat hij rustig kon wennen aan het gewicht.
Vorige week heb ik voor de eerste keer een half uur gereden, lekker laag en over de rug gelijk de DA zei, ook vrijdag rustig gereden, een 45min. Vanaf zaterdag mocht ik mijn zijgangen terug doen, ook in draf, en al terug een beetje oppakken. Allemaal in overleg met de DA.
Deze week dinsdag heb ik voor de eerste keer terug mogen springen, heel laag en niet teveel. Gisteren voor de eerste keer terug in de les gereden en ik mag alles meedoen, maar met mate, dus ni heel veel verkorten, en ook nog rustig aan doen met springen. Dit is allemaal in overleg gebeurt met de DA die hem heeft behandeld. We rijden ook tussen de oefeningen heel veel voorwaarts neerwaarts om de ontspanning erin te houden en het gaat goed.
Hij heeft na het rijden geen last van zijn rug, ook de dagen erna controleer ik dit en hij is gewoon weer zijn happy zelf.
Ik bouw het echt goed op nu en doe geen zotte dingen, wil niet dat hij weer pijn krijgt. Nog een maandje rustig zei de DA en het is weer als vanouds.
Bedankt voor reacties wel!