Dinja @ work op trens.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne112

Dinja @ work op trens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:46

Hallo allemaal,

Mischien weten jullie het nog, ik reed met een stang omdat dinja erg sterk is.
ik wou toch proberen om een trens in te doen!
dinja heb ik een tijdje op een thiedemanbit gereden, maar ik wil nu toch proberen door te zetten op de trens.
Het gaat aardig goed, hier wat foto's en een filmpje !
let op dit is de 2 e x dat ik met trens rijd!

Het filmpje van youtube.

2 jaar terug:

het topic van bokt :

lindseylotte @ [RT-HAW] dinja @ work meer dan 600 foto's...

het filmpje van vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=PFerlngeBSM

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

THANX LIZ !!

Groetjes lisanne

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:52

Ziet er toch al wel netjes uit! ga lekker zo door. Alleen zag ik volgens mij op het filmpje dat je niet de hele tijd in draf op het goede been lichtrijd... ;) Maar goed, dat gebeurt mij ook nog wel is :+

liz

Re: Dinja @ work op trens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:55

hey Lisanne,

Ik vind het er echt super goed uitzien. En ken zelf dinja ook het is geen gemakkelijk paardje. Maar jullie kunnen het! Daar geloof ik in.
Ik wil je nog wel even de tip geven om misschien je beugels een gaatje langer te doen (?) en denk om je rechter teugel hé! ;)

xxx!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:56

Dit ziet er een heel stuk beter uit dan de foto's in je vorige topic.

Ik vind dat je in de draf netjes zit, je beugels zouden een gaatje langer kunnen. In galop moet je meer op je billen gaan zitten. Let er ook op dat je niet teveel voorover valt.

Probeer op dit bitje te blijven rijden, het kost even wat moeite, maar je zult zien dat het steeds beter zal gaan.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:59

Je rijd netjes, alleen ik vind dat je op het eind van het filmpje als je net terug in de draf zit, wel een beetje té hard vraagt ;)
Je moet vragen, niet dwingen he ;)
Verder vind ik dat je der netjes aan het lopen hebt, zou vooral met trens blijven rijden :)

En mag ik vragen waarom je niet gewoon in een rijbroek rijd? Vind je dat niet fijn of...?

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:53

Ik weet het, dit is ook echt een moment dat ze wat hard trok.
daarna ging het weer beter,
ik kwam net uit school en was vergeten me rijbroek mee te nemen;) vandaar!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:58

Ziet er netjes uit! Ik vind wel dat je op moet letten dat je been + een ophouding geeft om haar na te laten gefen want vooral aan het eind van het filmpje, ben je cht wel een beetje aan het flossen. Dat is natuurlijk niet fijn voor je paardje, maar ook niet fijn voor jou want het gevolg is een onrustig paard dat niet over de rug loopt en waarvan de nagevelijkheid niet goed is. Daar zou ik aan proberen te werken. Leuke combinatie hoor!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:31

Goed van je dat je weer een nieuw topic hebt geopend! Ik heb het oude even doorgelezen...

Ik vind het er goed uit zien, je houding is al een stuk verbeterd! Ik sluit me aan bij de beugels nog een gaatje langer, maar dat kan je ook geleidelijk doen. Soms moet je daar zo aan wennen dat je gaat wiebelen met je benen.

Succes met je haf!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:45

lisanne112 schreef:
Ik weet het, dit is ook echt een moment dat ze wat hard trok.
daarna ging het weer beter,
ik kwam net uit school en was vergeten me rijbroek mee te nemen;) vandaar!

Oke, ik dat dat je 't deed om der in de krul te trekken ofzo. Maar als je het enkel doet om der even duidelijk te maken dat ze niet zo moet trekken dan heb ik niks gezegd :D goed opgelost +:)+

Haha, heb ik ook wel eens... dan heb ik haast, ben ik bij me paard, en dan oliebol me rijbroek :P

Rich1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:26

Het ziet er netjes en goed uit!
Ga zo door en zet hem op!

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 07:41

heey lisanne!

ziet er netjes uit hoor!

xx

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:08

Ziet er leuk uit :D

Misschien proberen om je beugels iets langer te laten! Verder heb ik er geen commentaar op!

Leuke naam heef die :D Mijn pony heet ook Dinja :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:39

best grote overstap maar volgens mij pikt ze t prima op!
stoere haf succes met 'r.

caroline94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:46

dit ziet er echt veel beter uit dan de foto's uit je vorige topic, in je vorige topic zag ik 1 en al spanning en een pony die erg op de voorhand valt...

ik zou goed les nemen, als je dat nog niet hebt, en proberen hem meer van achter naar voren te rijden,

laat de voorkant eerst maar voor wat het is, haar hoofd valt er heus niet af, probeer eerst die achterkant er wat bij te krijgen en meer ontspanning te krijgen,

probeer verder je handen beter te dragen..

sorry voor al dat commentaar maar hopelijk heb je er wat aan!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:51

Ik vind het echt een stuk beter uitzien! Ga lekker zo door!
Maar doe je beugels wel een gaatje langer. Je zult zien dat als je er aan gewend ben een stuk fijner zit. Je mag soms ook wel iets meer naar voren kijken.

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:53

wat een verbetering zeg,in vergelijking met je vorige topic. respect dat je ipv zo'n scherp bit een trensje probeert.
verder ga ik mee met het vorige commentaar.
Succes!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:58

Het moment voordat je in galop aanspringt is je pony best ontspannen totdat je de teugels korter maakt. Het lijkt of je daarna je handen wat vastzet op je benen, dit kan de reden zijn dat de pony zich wat vastzet in de galop. Als de pony daarna terugkomt in draf zie je dat ze meteen weer zoekt naar aanleuning, waarschijnlijk omdat jij daarin ook weer meer toestaat met je hand. Ben je zelf wat meer gespannen als je aangaloppeerd?

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:12

ja, want dit was een van de eerste keren dat ik in galop aansprong met deze trens, heb dit een tijdje terug ook geprobeerd toen met de trens maar dit liep een beetje uit de hand! vandaar, bedankt voor de tips allemaal,ik ga er beetje bij beetje al meer aan werken, en proberen door te zetten, dit is erg moeilijk!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:30

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.