Rij recreatief met mijn paard, in de bak en langs de weg. Geluiden die achter hem zijn van een rammelende aanhanger of een deur die dichtslaat worden door hem met een enorme bok ontvangen. Blijft het geluid even aanwezig dan heb ik dus een enorm bokkend paard
De bokken zijn echt zo krachtig dat je er vrijwel niet op kan blijven zitten. Maar lig je er eenmaal af blijft hij wel staan ook al is het geluid nog aanwezig. We zijn in de bak bezig geweest met geluiden achter hem om te trainen, maar dan is het even een bokje en loopt hij gewoon door. Als hij echt bang is zie je dat aan hem en wil hij het liefst weg van het enge, een bok volgt dan meestal niet.
Maar hoe kan ik het met de geluiden nu het beste aanpakken. Heb er al naast gelopen om te laten wennen langs de weg maar hij bokt dan net zo hard. Heb al geprobeerd om hem actief door te laten lopen als er een hard geluid aankwam,, maar dat uit zich in dan nog meer bokken, die je dus niet uit kan zitten. Wie heeft dit ook gehad en vooral hoe hebben jullie het opgelost?
Tanden zijn pas nagekeken en was niets mis mee.