Manuel v.d. Mieldijk @ work. (voor de eerste keer op bokt)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

Manuel v.d. Mieldijk @ work. (voor de eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:40

Hallo,

Voor de eerste keer is Manuel van de Mieldijk @ work op bokt..
Hier wat info over ons:
Ik heb Manuel nu 10 maanden en we zijn in december landelijk gestart.. Ik heb ondertussen 2 wedstrijden gereden en ik heb nu 4 winstpunten.
Manuel zelf is nog maar 4 jaar en moet dus ook nog van alles leren..
Manuel is trouwens 1.44 en is van Marnehoeve's everest. (N-F)
Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.!

We zijn nu bezig met ontspanning, aanleuning en ook nagefelijkheid.

Zelf vind ik dat ik mijn benen erg optrek.. het filmpje is ook van een maand geleden en daar zijn we de laatste 3 weken hard mee bezig geweest om recht op mijn paard te zitten en om mijn lichaam en benen lang te houden.
Ook zit ik wat ingezakt maar dat is nu ookal wat beter :D ;)

Ik hoop dat iemand opbouwende kritiek of tips voor me heeft..
Of als iemand tips heeft om hem sneller negefelijk te krijgen enz. enz. Ik hoor het graag.!!
Groetjes Isabel..!!!
http://www.youtube.com/watch?v=XxyRZxBtOrI

Alet74

Re: Manuel v.d. Mieldijk @ work. (voor de eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:53

Het ziet er allemaal wel vriendelijk uit, leuke pony ook!
Nu de opbouwende kritiek ;) : wat rechterop zitten, hakken uitdrukken en maak je lang!
Probeer je overgangen netjes voor te bereiden, het ziet er op het oog tenminste wat abrupt uit. Rij veel figuren en probeer Manuel voorwaarts neerwaarts te rijden. Als hij goed voor het been is, kun je hem laten nageven. Maar ik neem toch aan dat je les hebt en hierin begeleidt wordt? Lijkt me bij zo'n jonge pony wel van belang!

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:48

erg leuke pony! heb zelf ook een new forest.
probeer hem eerst lekker voorwaarts te rijden, dan nageeflijk voordat je oefeningen gaat doen zoals wijken. probeer hem goed recht te houden, dat is heel belangrijk bij zo'n jonge pony. verder vind ik het er goed uitzien en vriendelijk! succes ermee!!

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 14:46

Alet74 schreef:
Het ziet er allemaal wel vriendelijk uit, leuke pony ook!
Nu de opbouwende kritiek ;) : wat rechterop zitten, hakken uitdrukken en maak je lang!
Probeer je overgangen netjes voor te bereiden, het ziet er op het oog tenminste wat abrupt uit. Rij veel figuren en probeer Manuel voorwaarts neerwaarts te rijden. Als hij goed voor het been is, kun je hem laten nageven. Maar ik neem toch aan dat je les hebt en hierin begeleidt wordt? Lijkt me bij zo'n jonge pony wel van belang!

Ja ik krij wel begeleiding.. ik heb maandags priveles en op een donderdrag groepsles. En soms helpt op een zaterdag een meisje die M rijd ..

Bedankt voor je reactie.!

hhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:30

misschien je beugels een gaatje langer? Ik kan niet zo goed zien het kan ook zijn dat het uitdrukken van je hakken al genoeg lengte geeft...

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:11

Hee bel :D

Ziet er netjes uit ! Jullie gaan echt steeds meer vooruit en hij gaat ook al steeds meer nageven.
Let er wel op dat je recht blijf zitten. Schouders naar achter.
Maar verder ziet het er goed uit hoor. In de vakantie zal ik je wel weer is filmen op die gekke knol van je die mn handschoenen afpakt :P

Kuss

Hester16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:55

Wat een mooie pony! Het ziet er leuk uit, vind het een rustig beeld geven. Fijn om te zien dat zo'n jonge pony niet naar 'beneden gezaagd' wordt, maar dat je dit proces goed aanpakt. +:)+ Heb het idee dat je wat kort zit, misschien even een gaatje langer proberen? Dat zal het uitdrukken van je hakken ook ten goede komen. Tips voor de impuls laat ik aan anderen over, vind het zelf moeilijk om uit te leggen. Kan alleen zeggen dat het paard eerst vanuit de achterhand actief moet zijn, wil het van voren loslaten. Dus eerst er voor zorgen dat je pony goed aan het been is, en dan kijken of hij van voren iets wil zakken. Succes verder!

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:34

Bedankt voor de verschillende reacties..!
Ik ga er echt wat mee doen..!!!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:24

dit paard zouden wij eerst kopen!!!
wat grappig..

Maar we hadden hem niet genomen omdat ik me toch niet 100% prettig voelde erbij..
heeft hij nogsteeds erge Xbenen??

't is een superlief beest :) hij lag heel lief in z'n stal te slapen toen we kwamen kijken..

veeel succes nog met hem!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:56

Wat een leuke pony is Manuel! :)

Je rijd hem netjes :) ziet er heel vriendelijk uit.
Je mag je schouders wat rechter houden, af en toe lijk je een beetje naar voren te vallen.

l_iind_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:28

Wat een leuk paard.. Ik vond het moeilijk om wat commentaar te vinden.. Probeer wel rechtop te blijven zitten, zo blijft het plaatje erg mooi en zit je hem niet in de weg :)