Daisy @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauwtjuhh

Daisy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:02

Vandaag heb ik weer getraind met Daisy. Ik heb het rijden met haar niet cadaeu gekregen.. Ik heb er best voor moeten knokken voor de "Klik" Dit paard is van mijn vriendin met wie ik samen paardje fok en ook twee paarden heb.
Dit paard heeft ze op haar karakter gekocht waardoor zij zo opstapt en weg rijdt..
Ik heb er even wat meer moeite voor moeten doen en op een 1 of andere manier probeert ze mij ook veel meer uit dan haar..
Natuurlijk vind ik dit een uitdaging en na mijn idee gaat het ook steeds beter.
Er komt ook steeds meer een klik..
De galop vind ze nog erg moeilijk en valt hier nog vaak uit. Ook heeft ze in galop haar achterhand er nog niet voorledig onder, maar daar word hard aan gewerkt.
Ik weet dat ik mijn handen af en toe wat hoger mag houden, probeer er zoveel mogelijk aan te denken :o
Ik vond het vandaag niet echt super gaan maar toch wil ik ze plaatsen om te kijken of ik hier bruikbare tips krijg en hoe jullie het er uit vinden zien..

Tips zijn dus meer dan welkom..
Ik op daisy, het is een merrie van 158,5 m en het is een wielkopolski ( een poolse warmbloed)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Natuurlijk hebben we wel eerst netjes ingestapt en ingereden maar die foto's waren mislukt en helemaal wazig :(

Groetjes ,

Laura

Alvast bedankt voor de tips en reactie's

floorDaan

Re: Daisy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:46

Leuk hoor, ik vind jullie erg leuk samen, wat een apart paard! 1 tip: hou je handen netjes naast elkaar. Verder vind ik het er erg lief uitzien. Gewoon lekker blijven oefenen.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:52

Ziet er heel netjes uit. :)
Inderdaad wat meer je handen naast elkaar dragen.
Voorderest super! :)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:50

Wat een leuk paard zeg.. dat is weer eens wat anders :P

Ik vind het ook goed en probeer goed achterover te zitten en je hakken goed uit te duwen.. en kijken dat je haar niet met je handen vast zet..!

Ga zo door.!! het ziet er echt netjes uit..!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:41

Hey lau

Het ziet er steeds beter uit.. Je gaat super de goede kant op.. Voor je gevoel ging het misschien niet lekker maar nadat je boos was geworden na de galop ging het ineens super.. Dais d8 vast hmmzz moet nu maar even niet met haar dollen het is menens :=
Ben blij dat het steeds beter met jullie gaat maar ben ook blij als ik er binnenkort ook weer zelf op kan en mag rijden .. Mis haar :P

Kom misschien woensdag wel even kijken bij de prive les :D

xx

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 08:34

idd die handen en tenen... voor mijn gevoel ging het niet goed met rijden had een beetje ruzie met haar maar aan de foto's te zien was het daarna wel beter.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:14

1 tip: het zadel mag zeker 10 cm verder naar achteren. Leuk paard, wij hebben een tijd terug ook een Wielkopolski in training gehad. Superfijn dier, alleen wel een stuk slanker ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:39

aslo schreef:
1 tip: het zadel mag zeker 10 cm verder naar achteren. Leuk paard, wij hebben een tijd terug ook een Wielkopolski in training gehad. Superfijn dier, alleen wel een stuk slanker ;)

dit is echt haar bouw .. Anders gaat ze mager worden.. en ze heeft afgelopen jaar een veulen op de wereld gezet..
Het zadel klopt volgende week gaat er een bredere boom in.. ze heeft flink wat bespiering er bij gekregen..
dan kan hij ook weer naar achteren :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:45

ik wilde net zeggen dit paard heb ik toch al eens eerder gezien,
dit is het paardje van lindy,wat leuk.
ik zou proberen wat minder streng te zijn met je binnen hand,
vind jullie wel ee leuke combi.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:29

Wat een leuk paard heb je daar! :) Zoals je zelf ook al aangaf moet je goed op je handen letten, die mag je wat meer dragen. Probeer je handen op gelijke hoogte te houden, anders heb je de kans dat ze d'r hoofd gaat kantelen, en hou je buitenhand er goed bij zodat ze niet over de buitenkant weg valt (foto 6 bijv.) Ik krijg bij het zien van de foto's het idee dat ze redelijk stijf loopt in haar achterbenen, klot dit??

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:36

Het is zowiezo geen paard met extreem ruime gangen.. Het zou kunnen dat ze nog iets wat stijf loopt ze heeft tussen haar benen een schaafwondje gehad.. Ze zijn met zijn tweeen aan de glij gegaan.. Daisy ging er vandoor langs de weg en toen zijn ze samen onderuit gegaan.. maar dit is wel al een tijdje terug 1 januari, ik zal er van de week even op letten.. maar haar gangen zijn ook niet als dat van een sportpaard.. niet extreem ruim maar gewoon netjes :D

ze was wel al wat moe aan het worden dus het kan zijn dat ze haarachterhand niet actief gebruikte

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:44

Leuk paardje.

Als ik naar je handen kijk, zou dat best een reden kunnen zijn, waarom jullie soms vechten.
Mijn tip is dus om daar erg op te gaan letten. Rechtop houden, op dezelfde hoogte houden en binnenhand van de hals en niet naar beneden houden. Meer mee gaan ipv tegenwerken.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:43

Lindy1982 schreef:
Het is zowiezo geen paard met extreem ruime gangen.. Het zou kunnen dat ze nog iets wat stijf loopt ze heeft tussen haar benen een schaafwondje gehad.. Ze zijn met zijn tweeen aan de glij gegaan.. Daisy ging er vandoor langs de weg en toen zijn ze samen onderuit gegaan.. maar dit is wel al een tijdje terug 1 januari, ik zal er van de week even op letten.. maar haar gangen zijn ook niet als dat van een sportpaard.. niet extreem ruim maar gewoon netjes :D

ze was wel al wat moe aan het worden dus het kan zijn dat ze haarachterhand niet actief gebruikte

Heb je er zelf niets aan over gehouden ? :(:)

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:43

Mooi paardje! Aparte kleur ook.
Het lijkt alleen wel of ze wat op de voorhand loopt.
Foto zes ook opletten dat je je handen niet vastzet,, doordat je teveel naar je toe gaat. Beter de teugels wat korter. ZO kan je geen kant op met je hand.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:07

heb idd wat moeite met de teugels op een lengte te houden, laat ze snel door mijn handen glijden.

van onze val partij heb ik er nu niks meer van maar kon ongeveer 2 weken lang niet lopen. de hele rechter kant was blauw en onder de schaaf wonden. en een paar lelijke littekens nu.. beetje jammer maarja schijn er goed van af te zijn gekomen. werd op mijn buik wakker en mijn cap die kon je heen en weer bewegen, maar geen schrammetje op mijn gezicht.

gaat nu prima en ben weer sinds 2/3 weken aan het rijden op haar. de eerste paar keer zette ze echt geen stap verkeerd!! beetje schuld gevoel mischien...

zal jullie tips deze week gaan uitvoeren en kijken of het dan beter gaat jullie horen het.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:30

ziet er goed uit maar je ziet soms wel iets te veel stelling in de bochten.

verder is het echt een mooi paardje
je zit ook netjes rechtop en je hakken mooi naar beneden:P

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 11:51

morgen weer rijden en neem jullie tips mee.

ik kende het soort paard ook niet maar is wel heel apart

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:46

Volgens mij kantelt het paard een beetje? Zou ik in het gevolg wat meer op letten en d.m.v rechtstellen op de binnenhoefslag/ a-c lijn wat oefeningen te doen te verbeteren.
Ze lijkt me ook wat te hangen en niet helemaal actief en ervoor gaan? ;) Succes!

l_iind_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:45

Wat een gave foto's! Ik zie soms het hoofd wat kantelen, en let erop dat je je handen niet vastzet..
Knap hoor!

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 13:13

als we de a-c lijn oefenen is het een paard die zwaar dronken is!!! ook op de hoefslag vind ze het moeilijk om op haar eigen benen te lopen. na de galop loopt ze veel actiever dus dat gaan we nu ergens in het begin van de training zetten.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:40

hey lau zal vanavond de foto's van de training van vanochtend even plaatsen van na de galop ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:47

Leuk paard om te zien!
Denk aan je handen inderdaad (met name binnenhand in de wending) en probeer goed te zitten in galop.
Lijkt qua gangen erg op mijn haflinger, die nogal flegmatiek is en daardoor wel luistert maar erg braafjes oogt.
Ik moet met hem ontzettend veel overgangen rijden; heel veel klein schakelen. Ik rijd hem een keer of 3 per week een half uur en houd hem daardoor mooi alert. Hoe loopt ze bij je vriendin, ook zo 'braaf' of dan wat vlotter?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:55

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:08

Doet me echt denken aan die van mij.
Heeft ze ook nog moeite met de balans?