Weering's Ashley M1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Weering's Ashley M1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:07

Hallo,

Sinds een paar weken zijn we weer aan het trainen, ashley heeft 4 maanden stil gestaan wegens een peesklap, maar ze is nu weer helemaal de oude.
Voor haar blessure waren we aan het trainen voor de M1, en nu zijn we vooral bezig met conditie opbouwen.

Eigen commentaar: Ik moet aan mijn houding werken, en het zadel lijkt wel erg ver naar voren te liggen.
Dus hier gelieve geen commentaar op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:13

Eerst, wat een leuk mooi diertje! *D

Je houding is voor jou een aandachts puntje, je bent niet de enige hoor :P ik heb er ook last van haha.
Probeer naar voren te kijken, en je schouders naar achter te houden met je ellebogen nog aan je lichaam.
Verder ziet het er goed uit hoor!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:46

Let er op dat je je handen gelijk houd, je steekt je binnehand soms iets te veel toe. Ik vind je zadel voor jou een beetje te klein :o Ik vind het er netjes uitzien voor zo'n tijd rust! Succes met herstellen nog he :)

xxmiszlizzxx

Re: Weering's Ashley M1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:53

ligt het zadel niet veels te ver naar voren?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:03

Dat weet TS zelf ook, xxmiszlizzxx.
Maar in haar beginpost staat dat ze er geen cmmentaar op wil. ;)

Edit: Spelfoutje ;)

Evydepevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:08

Ja ik zou ook zeggen dat je zadel wel errug ver naar voren ligt. Ik weet niet hoe je opzadelt maar als je het express iets naar voren erop legt moet je het goed naar achter laten zakken zodat het dus niet op z'n schoft ligt. Ik zou denken dat 't minstens 10 cm naar achter moet maar dat is natuurlijk slecht te zien op de foto. Is er niemand bij je op stal die eens mee kan kijken. Denk dat als de massa (je zadel en jij) iets verder naar acher ligt je ook nog iets makkelijker verder op kan richten. Succes!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:50

De ponys staan bij ons thuis, maar ik zou van de week eens foto's maken met het zadel wat verder naar achter.

Voor de rest wil ik graag rijtechnisch commentaar.;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:01

Ik heb eerst een belangrijke tip, doe het heel rustig aan, 4 maanden rus na een peesklap is niets teveel...

Probeer zware bodems te vermijden en stap dagelijks minimaal een kwartier op harde bodem.

Rijtechnisch :
Schouders meer naar achteren, rug recht, handen iets meer dragen.
Je zit nu wat uit balans, plus dat je zadel te ver naar voren ligt, maakt dat de pony ook een minder goede balans krijgt.

De hoofdhalshouding vind ik prima, maar in je training uiteraard wel in hoofd-hals- houding varieren, en niet alleen in de houding van de foto's laten lopen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:24

Wat een knappe pony met een lekkere hals erop zeg! Je rijd 'm netjes maar op één foto val je iets naar voren. Probeer je erom te denken? Ziet er verder goed uit! En probeer je pony misschien iets meer bij elkaar te houden van achteren, maar aan de andere kant ook iets losser en langer te trainen in de hals (misschien doe je dat al wel?). Het komt helemaal goed met jullie! Hele leuke pony.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:56

Na zo'n peesklap moet je je pony zoveel mogelijk op de achterhand zetten. Zodat er zo weinig mogelijk gewicht op de voorhand komt(sowieso de bedoeling) Maar met je zadel zo ver naar voren gaat dat heel moeilijk worden. Wel n hele mooie pony!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:01

Zoals je weet ken ik Ashley als veulen en ik ben heel blij dat ze goed genezen is van de peesklap dat zijn nare blesures.
Ik wens jullie heel veel succes!!!!!

Sterre12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:16

wat een super tof beestje je aandachtpuntje wat nu het meest opvalt is je houding maar dat heb je zelf al aan gegeven veel succes

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:53

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.