Lugano = kwa tempo vooruit gegaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Lugano = kwa tempo vooruit gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 19:19

Hey allemaal,

Vandaag belde lugano zijn eigenaarresse (pandabeertje) mij op dat ze wel gezellig mee ging naar Lugano bewapend met fotocamera en elastiekjes.
Ik was toevallig al op stal. Toen ze aankwam heb ik lugano's berenvacht onderhanden genomen en zij zijn baard, manen en staart!

Lugano is een tuiger. Gelderlander met hackney bloed....
Ik ben de afgelopen weken erg bezig geweest met het tempo zie dit topic >
[RT-HAW] Lugano springen & dressuurprobleempje

Daarna hebben wij dus rijfoto's genomen..
En jeetje zeg wat zijn de foto's met mijn hakken confronterend zeg :o !
Dat wordt dus een aandachts punt de aankomende weken :D
Het zal wel wat schelen waneer ik nieuwe rijlaarzen heb aangeschaft!
Ook aan mijn handhouding ga ik werken!

Hier komen de foto's!!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4 (hier gaf ik hem even ervoor een tikje bij)
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Wat die verzets sprongetjes in galop betreft doet hij nog steeds waneer ik hem voorwaarts vraag. Dit ongeacht ik de teugels lang heb of op maat... Wel merk ik dat waneer ik met hem het gevecht aan ga en doorzet dat hij als een raket gaat en dus erg voorwaarts is :D

Groetjes Nicky

Kadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:54

Mooi Beesje !

Ziet er netjes uit alleen
je hakken nog uitdrukken ;)

Juangi

Re: Lugano = kwa tempo vooruit gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:21

Je zou je handen wel wat hoger mogen houden. Verder echt een leuk paard en hij loopt erg goed!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 21:15

Dank jullie wel!
Aan die 2 puntjes ga ik aankomende periode hard werken ;)

_Dressuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:18

ziet er idd veel beter uit, ga zo door!

verder nog denken om pianohandjes en armen meer
dragen,hakken ook wat meer uitdrukken en
verder,kijk vooruit :P

verder veel succes verder!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:22

Super, als het tempo er lekker in zit.. zie je dat hij lekker gaat zakken en jouw hand opzoekt. Vergeet hierbij niet je handen zelf te dragen en soepel te zijn in je handen. Pakt hij vast of trekt hij dan geef je een ophouding (even doorhalen) en weer toegeven en je handen nageven. Natuurlijk houdt je wel goed contact met de voorkant (soepel) zodat hij niet uit elkaar valt. Vergeet ook niet het tempo bij jou te houden, hij mag niet onder je uit lopen. Dus bedenk steeds of hij op jouw gewenste tempo loopt en corrigeer hem anders gelijk op je zit. Schakel lekker veel en maak hem attent aan het been, in 1 tel moet hij in de andere gang overgaan en ook actief. Wat een hoog tempo is niet actief, actief is dat je paardje goed aan het been is, actief rijdt en actieve overgangen maakt.
Succes samen!! :)

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:31

Hallo,
ik vind het er goed uitzien. Ik hoop dat het met springen ook al wat beter gaat! Ben benieuwd naar volgende spring foto's

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:21

Hoi Nicky

Ik vind de halshouding (met name de halslengte) op de foto's heel aansprekend, en de drafpassen zien er echt behoorlijk gelijk en evenwichtig uit. Voor zover je takt kunt beoordelen op foto's lijkt me dat je op de goede weg bent. Compliment!

Heb een vraagje over je laatste zin: in hoeverre bedoel je 'het gevecht aangaan' en 'als een raket' als grapje? Want als een raket gaan klinkt niet hetzelfde als op de juiste manier voorwaarts zijn, maar kan op moeite duiden om de balans te houden.
Heb je misschien de mogelijkheid om buiten te rijden? Zandpaden en heuveltjes zijn perfect om lekker te draven en te galopperen (vlot mag, overhaast niet) en zo op een leuke manier de spieren sterker te maken en de balans te vinden.

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:34

Ziet er niet slecht uit!
Let alleen wel eventjes op dat je je teugels niet af en toe laat verslappen (foto 3?)
Handen niet te breed en iets hoger dragen.
Leuk beestje om te zien!

xxRowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:38

Ziet er goed uit! ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 23:19

Hai allemaal!

Hartstikke bedankt voor de reacties en tips!
Op sommige tips zal ik even reageren...

@Joceline. Ik ben gister erg bezig geweest met overgangen. maximaal 3 letters dezelfde tempo.En vandaag vondt ik hem erg fijn en attent lopen!

@Naomi109 Het springen gaat goed. Heb vandaag een spring lesje meegereden.
In de les vertelde ik dat ik een traditie heb van eens per jaar val ik van een paard.. Het was nu weer bijna een jaar geleden en werd het dus weer tijd... 2 Hindernissen later lag ik eraf haha _O-

@DonnaWho. Ik vindt het een erg leuke reactie van je! Vaak als ik hem dus door vraag kwa tempo maakt hij een gek sprongetje met zijnachterhand of geeft een bokje of gaat wisseltjes doen. Als ik op dat moment een tik bij geef hij een bok ik weer een tik enz... Dan op een gegeven moment is het gevencht over galopeerd hij door zonder verzet. Daarna rij ik verschillende overgangen en gaat het goed. Vaak doet hij dit de eerste rondes...Buitenrijden is geen goed plan. Dan kunnen de mensen in mijn omgeving inclusief mijzelf een kistje bestellen ;) Meer info hierover wil ik ook wel pben of plaatsen, maar is een lang verhaal ;)

@eeffiejjjj Het klopt dat de teugels verslaptw aren op foto 3. Maar het kwam, doordat ik hem voorwaarts en laag probeerde te rijden zie andere foto's en op dat fotomoment deed hij zijn hoofd omhoog en was ik te laat met reageren.

Allemaal bednakt! En ik ag ook zeker aan de gang met de tips!

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:51

Leuk paard, maar vindt m niet helemaal lekker lopen. Ik denk inderdaad zoals al genoemt is, het vw-nw hem stukken zal helpen. Met meer lef rijden kan ook een voordeel zijn voor de meeste paarden.

Let ook op je beenhouding, je moet je been langer houden en meer naar voren leggen. Zou een gaatje langer beter zijn?
Vindt je ietwat kort zitten, niet heel erg.
Je handen houdt je ook veelste dicht bij het zadel en ik heb het idee dat je ze vastzet?

Nouja succes! Het is een leuk paard ;)