Ik heb er nu misschien iets van 6 keer op gereden. Ze heeft nogal wat problemen met rijden, ze is erg angstig, dit uit zich in vluchtgedrag.
Ze heeft een hele tijd bij Yoni Blom in training gestaan, toen ze nog van haar vorige eigenaar was. Ook zij had er heel veel problemen mee, in het begin kon ze er helemaal niets mee, later ging dat iets beter. Ze is helemaal nagekeken en lichamelijk helemaal gezond verklaard. Ook heeft ze bij Yoni vaak fyseo gehad, maar dat gaf ook niet veel verandering.
Omdat ik wel het idee heb dat ze het leuk vind om te rijden, pak ik het toch weer op.
In mijn vorige topic kreeg ik nogal veel commentaar, [RT-HAW] Ijslander Brunka voor het eerst @ work op bokt.
Waarschijnlijk kwam dat ook omdat ze toen heel gespannen was en de foto's aan het begin van het rijden genomen zijn.
Zaterdag ben ik dus weer gaan rijden, daarvoor heeft ze ruim een maand stil gestaan, vanwege vorst en ziekte van mij. In die periode heb ik wel wat grondwerk gedaan. Ik heb inmiddels een ijslanderzadel. Ook besloot ik te proberen hoe ze op een myler bit reageerde, dat ging goed. Het bit is alleen wel te groot, dus als ze goed blijft lopen dan koop ik een kleinere voor haar.
Toen ik er net op ging, was ze heel erg gespannen, maar na een minuut of 10 ging het beter. Ik kon zelfs op de rechter hand draven, voorheen ging ik dan als een ongeleid projectiel de bak door. Ook is ze maar een paar keer weggeschoten, en dan kon ik haar met een ophouding bij me houden. Het lijkt soms misschien of ik hard aan de teugel trek, dat is echt niet zo, ik heb meestal maar een paar gram in handen.
Een nivo hebben we nog niet echt. Ik zit soms wat voorover, omdat als ik rechter op ging zitten, ze ging rennen, ik moet ook nog erg wennen aan het ijslanderzadel, dit is de 2e keer dat ik met dit zadel rij.
Commentaar is welkom maar hou het vriendelijk. Brunka is nog vrij groen, en het is al een wonder dat ik er uberhaupt op kan rijden.
Hier is ze nog vrij gespannen

Hier loopt ze lekker ontspannen

Dat moet je zien te bereiken. Het is vooral belangrijk om zelf ook te ontspannen, alles los te laten en iets meer achterover te gaan zitten dan je op de meeste foto's doet. Niet te abrupt drijven, rustige teugelhulpen geven en probeer zoveel mogelijk te sturen met je zit. Ben je al begonnen met de lessen van Lesley?